SHL 2017/18
Re: SHL 2017/18
Fortsätt nu hela matchen Mora...
Kaffe på väg mot förlust hemma mot Mora. Två poäng bakom med tre matcher mindre spelade... Vi ligger i praktiken tvåa i tabellen! Snart så ere dags igen...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Håll i detta nu Mora. Trist att det skiljer 3 matcher inför ett uppehåll.
Avskaffa tre mot tre.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Lee Harvey Oswald
Haha, TjockDick bjuder på snygga assist...åt Mora 

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
Äh, gå för 5:anMattias_87 skrev:Håll i detta nu Mora. Trist att det skiljer 3 matcher inför ett uppehåll.

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Sitter och kollar situationen på Fbk-Mik. Horribel domarinsats i situationen där Haugen går ut och manglar Bailey. Bailey vänder sig om och får en smäll av Ryno som han ger en lätt jab tillbaka. Resultat. Ryno och Bailey 2 min var. Haugen går fri. Domarnivån i SHL just nu... Helt oförklarlig bedömning. Var likadant igår.
-
- Säsongskort: Ja
Tror tyvärr inte de hinner se vad som händer och gör det bästa de kan av situationen. Kanske granskas i efterhand, kanske inte. Vi får se på tombolalotterna.EspenK skrev:Sitter och kollar situationen på Fbk-Mik. Horribel domarinsats i situationen där Haugen går ut och manglar Bailey. Bailey vänder sig om och får en smäll av Ryno som han ger en lätt jab tillbaka. Resultat. Ryno och Bailey 2 min var. Haugen går fri. Domarnivån i SHL just nu... Helt oförklarlig bedömning. Var likadant igår.
Kul att se mupp-Ryno irriterad iallafall.
25/4-2025
EspenK skrev:Sitter och kollar situationen på Fbk-Mik. Horribel domarinsats i situationen där Haugen går ut och manglar Bailey. Bailey vänder sig om och får en smäll av Ryno som han ger en lätt jab tillbaka. Resultat. Ryno och Bailey 2 min var. Haugen går fri. Domarnivån i SHL just nu... Helt oförklarlig bedömning. Var likadant igår.
För övrigt en sjukt bra match av Mora mot ett FBK som kommer undan med en hel del ryggsäckshockey idag också.
Senast redigerad av EspenK den 2017-12-10 15:56:02, redigerad totalt 1 gånger.
Det är en stor svaghet hos domarna överlag. De tar inte ut spelare tillräckligt ofta för just tempo-dödande regelbrott. Spelare som hakar och håller i ska fan permanentas i utvisningsbåset.EspenK skrev:EspenK skrev:Sitter och kollar situationen på Fbk-Mik. Horribel domarinsats i situationen där Haugen går ut och manglar Bailey. Bailey vänder sig om och får en smäll av Ryno som han ger en lätt jab tillbaka. Resultat. Ryno och Bailey 2 min var. Haugen går fri. Domarnivån i SHL just nu... Helt oförklarlig bedömning. Var likadant igår.
För övrigt en sjukt bra match av Mora mot ett FBK som komer undan med en hel del ryggsäckshockey idag också.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Enig. Hade passat bra in i DIF.diftobbe89 skrev:Hoppas Jocke vet vem Mathias Bromé är.
Född till sportchef.
Tänker på matchen mot Malmö igår där två av deras mål kommer av ordentliga hakningar/holdings som skapar två mot ettor. Sånt måste man ju se som domare. Morgan Johansson hade ingen bra dag på jobbet igår. Utvisningen på Bernhardt som blir pååkt med ryggen mot och åker på en interference. Bra läst där...Magnutz skrev:Det är en stor svaghet hos domarna överlag. De tar inte ut spelare tillräckligt ofta för just tempo-dödande regelbrott. Spelare som hakar och håller i ska fan permanentas i utvisningsbåset.EspenK skrev:EspenK skrev:Sitter och kollar situationen på Fbk-Mik. Horribel domarinsats i situationen där Haugen går ut och manglar Bailey. Bailey vänder sig om och får en smäll av Ryno som han ger en lätt jab tillbaka. Resultat. Ryno och Bailey 2 min var. Haugen går fri. Domarnivån i SHL just nu... Helt oförklarlig bedömning. Var likadant igår.
För övrigt en sjukt bra match av Mora mot ett FBK som komer undan med en hel del ryggsäckshockey idag också.
Härligt att Mik vann. 3 matcher på oss att passera.
Vill ha Micke J som off coach inom två år.
Vill ha Micke J som off coach inom två år.
Skapligt viktig match för khk mot oss nästa match. De måste täppa till luckan uppåt.
Vi har svårt för deras spel. Hoppas vi lärt oss.
Min önskelista till jul.
1. Ante skadar sig inte under Channel one cup.
2. Mac David och Fjällby är hela efter junis vm
3. Vi går upp på andra plats i tabellen.
Vi har svårt för deras spel. Hoppas vi lärt oss.
Min önskelista till jul.
1. Ante skadar sig inte under Channel one cup.
2. Mac David och Fjällby är hela efter junis vm
3. Vi går upp på andra plats i tabellen.
- diftobbe89
Som klippt och skuren, han måste vi värva.android skrev:Enig. Hade passat bra in i DIF.diftobbe89 skrev:Hoppas Jocke vet vem Mathias Bromé är.
Spela fult