SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 22/9-2016
Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 22/9-2016
Haha gillar hur Robert försöker men inte kan dölja det enorma smilet.
Härliga Djurgårn! Mycket väl utförd premiär
Skickat från min SM-G900I via Tapatalk
Härliga Djurgårn! Mycket väl utförd premiär
Skickat från min SM-G900I via Tapatalk
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Spelar vi så nonchalant och slarvigt som i tredje på lördag så kommer Malmö att köra över oss. Tänk Alvarez när vi kluddar i egen zon.Cirith Ungol skrev: Vi spelar av tredje perioden riktigt bra, känns väldigt lugnt och harmoniskt.
Nog var det lugnt och harmoniskt men inte kontrollerat på det sätt man skulle vilja se. Vår defensiv måste kliva upp ett helt gäng med snäpp.
Sent from my D6503 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Stabil seger. Mer kan man inte begära i SHL-premiären.
Skönt att Tambellini, Anderson, Ljungh och Ridderwall fick göra poäng direkt.
Skönt att Tambellini, Anderson, Ljungh och Ridderwall fick göra poäng direkt.
Dra på trissor. Kuben tar upp utvisningen.
- Cirith Ungol
Så illa tyckte jag inte det var, Leksand hade faktiskt ingenting att komma med och gav upp redan efter en minut in på tredje. Är övertygad om att vi kommer vara mer skärpta i en tätare match mot bättre motstånd. Det var liksom inte den paniken man sett sprida sig i laget under tidigare säsonger med en 3-målsledning.
Han hade ju en mellan-raderna sågning till och med. En snäll sådan men ändå. Lite överraskande faktiskt.kaminor skrev:Dra på trissor. Kuben tar upp utvisningen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nej det var inte katastrof men vad vi sett hittills så har det inte givits någon slack från båset när det gäller detaljerna. Ikväll verkar det dock ha varit betydligt lugnare i den aspekten.Cirith Ungol skrev:Så illa tyckte jag inte det var, Leksand hade faktiskt ingenting att komma med och gav upp redan efter en minut in på tredje. Är övertygad om att vi kommer vara mer skärpta i en tätare match mot bättre motstånd. Det var liksom inte den paniken man sett sprida sig i laget under tidigare säsonger med en 3-målsledning.
- Lee Harvey Oswald
Godkänt, inte mer, Leksand är verkligen totalt värdelösa.
Mycket som såg bra ut, på lördag får vi se hur det blir mot bra motstånd, kommer krävas en helt annan skärpa i egen zon och i uppspelsfasen, samt att inte ta onödiga utvisningar
Men 3 helt ohotade poäng på bortais i en premiär sitter som en smäck!
Mycket som såg bra ut, på lördag får vi se hur det blir mot bra motstånd, kommer krävas en helt annan skärpa i egen zon och i uppspelsfasen, samt att inte ta onödiga utvisningar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag såg Malmö ha tidvis lekstuga med Fisk senast. Det var inte lugnande någonstans. Kommer gå till Hovet på lördag med en klump i halsen.Lee Harvey Oswald skrev:Godkänt, inte mer, Leksand är verkligen totalt värdelösa.
Men 3-5 var finfint!
Senast redigerad av Praetori den 2016-09-22 20:38:37, redigerad totalt 1 gånger.
Jag är nöjd. Kan köpa att det fanns stunder då laget inte var helt alert, men överlag tycker jag det var bra fart på benen ikväll. Skönt med en bra start på säsongen. Nu taggar vi om till Lördag. 

Tycker vi kuggar i jävligt bra ganska ofta, dock ingen riktig värdemätare.
Saik? Malmö var verkligen inte bra mot Kalle Krona igår iaf fast de vann.Praetori skrev:Jag såg Malmö ha tidvis lekstuga med SAIK senast. Det var inte lugnande någonstans. Kommer gå till Hovet på lördag med en klump i halsen.Lee Harvey Oswald skrev:Godkänt, inte mer, Leksand är verkligen totalt värdelösa.
Men 3-5 var finfint!
Jag hoppas de som sa att WC-domarna gör samma misstag som SHL-domarna, i samma utsträckning, såg denna match.
Jag trodde på 5-1 inför matchen, nöjd med 5-2 dock!
Jag trodde på 5-1 inför matchen, nöjd med 5-2 dock!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bästa back: Emil Johansson
Bästa forward: Calle Ridderwall
Bakåt känns det som att Falk och Press har lite att jobba på, framåt får dom flesta godkänt, vissa mer än så, fjärdekedjan malde ner Leksand många gånger och klickar bra med Linus i spetsen, även högerskytten av tvillingarna (bröderna?) Davidsson såg väldigt pigg ut.
Leksand är ett ruggigt dåligt ishockeylag och det ska njutas så brutalt av att följa deras misslyckande denna säsong, filmar gör dom också, vidrigt.
Bästa forward: Calle Ridderwall
Bakåt känns det som att Falk och Press har lite att jobba på, framåt får dom flesta godkänt, vissa mer än så, fjärdekedjan malde ner Leksand många gånger och klickar bra med Linus i spetsen, även högerskytten av tvillingarna (bröderna?) Davidsson såg väldigt pigg ut.
Leksand är ett ruggigt dåligt ishockeylag och det ska njutas så brutalt av att följa deras misslyckande denna säsong, filmar gör dom också, vidrigt.
Spela fult
Sorry. Menade fisk. Ett berömt hjärnsläpp.mb81 skrev:Saik? Malmö var verkligen inte bra mot Kalle Krona igår iaf fast de vann.Praetori skrev:Jag såg Malmö ha tidvis lekstuga med SAIK senast. Det var inte lugnande någonstans. Kommer gå till Hovet på lördag med en klump i halsen.Lee Harvey Oswald skrev:Godkänt, inte mer, Leksand är verkligen totalt värdelösa.
Men 3-5 var finfint!
De var otäckt bra mot Frölunda.
Såg inte KHK matchen men 3-0 verkade ju ändå komfortabelt?