Finns det någon info ute om budget till nästa säsong? Lika, minskad, ökad?SirDIFalot skrev:Det naturliga är väl att Norman ersätter Anderson. Någons lönecheck ska han ju ta. Sören, Matt eller Tomi.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag skulle tro att man har satt en liknande budget som i år, men med reservation för att kunna ökas en smula om vi går vidare i ett ev. slutspel.android skrev:Finns det någon info ute om budget till nästa säsong? Lika, minskad, ökad?SirDIFalot skrev:Det naturliga är väl att Norman ersätter Anderson. Någons lönecheck ska han ju ta. Sören, Matt eller Tomi.
Klart Ljungh är mogen att flytta upp. Sen Vejdemo som tredjecenter inte Lundin om jag får välja.ciirree skrev:Om Sallinen drar så kanske Ljungh är mogen att flytta upp? Anderson och Ljungh som första och andracenter, Lundin som tredje och Hage som fjärde.Glory1 skrev:Spelar Norman center eller forward nuförtiden?
Anser också att Anderson ska få förlängt. Han och Thoresen har börjat hitta varandra riktigt bra.
Tycker dock att Ljungh har gjort sig förtjänt av att centra en andra lina(eller första)
-
Enligt min källa ska det inte stämma att Norman är klar för Djurgården, varken Norman eller någon annan vet vart han ska spela nästa säsong.
Så frågan är då om din källa's uppgifter eller Kurirens ".. väl insatta källor till Hockeybloggen.." gäller.Benjamin L. Willard skrev:Enligt min källa ska det inte stämma att Norman är klar för Djurgården, varken Norman eller någon annan vet vart han ska spela nästa säsong.
Hur stark anser du att din källa är? "Normans flickvän" eller "Normans kompis kompis"

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
IN:
Patrik Lundh
Patrik Zackrisson
John Norman
Patrick Cehlin
Filip Cruseman
UT:
Robin Alvarez
Matt Anderson/Tomi Sallinen
Marcus Sörensen
Emil Lundberg
Mikko Lehtonen
Alexander Fällström
Utan att ha några som helst ekonomiska belägg för det här så är det här mitt drömfönster på forwardssidan. Ni som tycker er ha bättre koll än mig:
Ser detta möjligt ut?
Patrik Lundh
Patrik Zackrisson
John Norman
Patrick Cehlin
Filip Cruseman
UT:
Robin Alvarez
Marcus Sörensen
Emil Lundberg
Mikko Lehtonen
Alexander Fällström
Utan att ha några som helst ekonomiska belägg för det här så är det här mitt drömfönster på forwardssidan. Ni som tycker er ha bättre koll än mig:
Ser detta möjligt ut?
- ALLTID DIF
Jim Morrison skrev:Folk verkar ha en rätt skev bild av vad en fjärdekedja ska vara. Ju sämre desto bättre, liksom. En kropp som man kan fylla ut laguppställningen med som "bara behöver spela några minuter per match" utan att ens inse vilken belastning det lägger på övriga top9 vad gäller både speltid och att få starta sina byten i defensiv zon.
En fjärdekedja ska enligt mig alltid ligga på mer skottförsök framåt än motståndarlagets fjärdekedja. En fjärdekedja ska kunna råka matchas mot deras top9 utan att det blir katastrofalt. En fjärdekedja ska kunna börja sitt byte i egen zon för att sedan avsluta det i offensiv zon vare sig det är med en ordnad tekning eller byte. Sedan verkar inte många tänka på att en fjärdekedja ska ha spelare som kan gå in i vår top9 vid skador och avstängningar utan att hela kedjan dödas. Tycker ni det passar in på Ahlén eller Hank?
För att kunna avancera och utvecklas som förening måste man våga släppa sådana här spelare trots att det gör jävligt ont. När man höjer kvalitén på bredden så höjer man laget.
100 000 + EXAKT !!!!
- Jim Morrison
Både Sillen och Cruseman sitter på kontrakt även nästa säsong. Dock spelar ju Cruse för KHK som ju riskerar att åka ur. Zackrisson tror jag drar dit där lönechecken är fetast. Annars håller jag med dig att alla dom skulle man ju velat ha i föreningen.Harold Camping skrev:IN:
Patrik Lundh
Patrik Zackrisson
John Norman
Patrick Cehlin
Filip Cruseman
UT:
Robin Alvarez
Marcus Sörensen
Emil Lundberg
Mikko Lehtonen
Alexander Fällström
Ser detta möjligt ut?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Zackrisson svävar i en annan lönedimension än vad Djurgården kan erbjuda, sa Jocke till någon tidning när första Norman-ryktet nådde blaskorna. De har inte ens hört av sig om intresse till honom.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2171973.abMattebo skrev:Zackrisson svävar i en annan lönedimension än vad Djurgården kan erbjuda, sa Jocke till någon tidning när första Norman-ryktet nådde blaskorna. De har inte ens hört av sig om intresse till honom.
"Även Zackrissons kontrakt går ut
En annan spelare med Stockholmsanknytning med utgående kontrakt i Skellefteå är Patrik Zackrisson. Den högerfattade centern är med i toppen av SHL:s poängliga. Han var högaktuell för Djurgården för två år sedan, men valde då att skriva på för Skellefteå:
– Det var en spelare vi gärna ville ha då. En center som är topp i Sverige och hans brorsa (Mattias) är juniortränare hos oss så det finns en given anknytning till Djurgården. Men det finns ingen dialog just nu, ingen tydlig intresseanmälan lämnad från oss som det finns i John Normans fall. Det hänger bland annat ihop med prislappen, säger Joakim Eriksson."
-
Är väl rätt normalt att spelare dementerar uppgifter som dessa?Benjamin L. Willard skrev:Nu har även Norman dementerat uppgifterna.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... eftea-aik/
Handlar väl mycket om att ha respekt för sin arbetsgivare och sina lagkamrater.
Men men, ingenting är klart innan bläcket sitter på pappret.
I framgång och motgång, Djurgården.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Använde han samma ord som Sallinen ifjol?Benjamin L. Willard skrev:Nu har även Norman dementerat uppgifterna.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... eftea-aik/
(Jag har ingen aning om ifall han är klar eller inte)
Expert.
Klart som korvspad att han nekar till att något att klart. Fråga Peppe Lundh och han säger samma sak. Tror inte det skulle bli så populärt om någon sa innan säsongen va slut att dom va klara för en annan klubb, speciellt i samma liga. Fatt om Sören gick ut nu och sa att han va "klar" för Luleå eller SAIK. Hade liksom inte funkat
kontentan är att en person dementi i en av sveriges största tidningar betyder exak 0!

kontentan är att en person dementi i en av sveriges största tidningar betyder exak 0!