SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Davidsson

SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10

Inlägg av Davidsson »

Kommer inte DN bedöma "En hämndaktion riktad mot huvudet mot en oförberedd spelare" hårdare än alla andra avstängningar i år så är det stor skandal!!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10

Inlägg av Magnutz »

Jag tycker att en nyanserad debatt kring domar-verksamheten i Sverige och hur den odlas är på sin plats. Det verkar ju vara divison 3-kvalitet på dem. De klarar ju inte av att utföra sina arbeten och det är inte enbart vi som åker på bajsmacka efter bajsmacka utan det är i stort sett samtliga matcher jag råkat se lite av som har odugliga domare.

Att fyra stycken missar det Nick Sörensen (stavning) gör eller en mängd andra grejer åt båda håll är fan helt galet. Det pågår i match efter match efter match.

Ska de vara så här vulgärt inkonsekventa och odugliga är det bättre att de låter bli att döma. De kan kallas in för att släppa pucken vid första tek, som en ceremoni. Sen kan de åka hem. Det lär ju inte bli sämre.

Matchen? Vet inte. Cmores sändning på webben hackade som fan. Sjukt förbannad på den.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Och Garpenlöv sätter sista spiken i kistan - han är officiellt fullständigt dum i huvudet. Hävdar att det inte ska vara någon avstängning i Rundqvist-situationen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vikas skrev:Och Garpenlöv sätter sista spiken i kistan - han är officiellt fullständigt dum i huvudet. Hävdar att det inte ska vara någon avstängning i Rundqvist-situationen.
Han blandar och ger. Klart som fan en attack på ej puckförande spelare ska vara MINST utvisning men troligtvis mer.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Garpen tycker inte att det ska vara avstängning på Nick Sörensen. :shock:
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Sen jobbar ju Garpen som.... Ja vaddå?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Magnutz skrev:Jag tycker att en nyanserad debatt kring domar-verksamheten i Sverige och hur den odlas är på sin plats. Det verkar ju vara divison 3-kvalitet på dem. De klarar ju inte av att utföra sina arbeten och det är inte enbart vi som åker på bajsmacka efter bajsmacka utan det är i stort sett samtliga matcher jag råkat se lite av som har odugliga domare.

Att fyra stycken missar det Nick Sörensen (stavning) gör eller en mängd andra grejer åt båda håll är fan helt galet. Det pågår i match efter match efter match.

Ska de vara så här vulgärt inkonsekventa och odugliga är det bättre att de låter bli att döma. De kan kallas in för att släppa pucken vid första tek, som en ceremoni. Sen kan de åka hem. Det lär ju inte bli sämre.

Matchen? Vet inte. Cmores sändning på webben hackade som fan. Sjukt förbannad på den.
Man vill ju inte gnälla för mycket. Men känns som det blivit klasser sämre i år. De tre senaste matcherna har de missattre solklara grejer. Melarts på Alvarez, Kundberg på Thörnberg och Sörenses på Runken. Sörensens grej idag är ju helt ofattbar att missa med 4 domare.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Man spyr ju lite i munnen när Nick Sörensen kommenterar i intervjun med Cmore att "det är sånt som händer".

Hoppas det blir lördag snart, vill bara glömma hela den här kvällen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Utvisningen med sex minuter kvar gör att vi kommer av oss lite, annars tror jag nog vi hade fått in en till puck. Utvisningen är tyvärr sånt som händer när man är het och går för det.

Andra perioden är dålig men en bra insats totalt sett.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Det här ska danskjävlarna få lida för på lördag - revansch
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Magnutz skrev:
Vikas skrev:Och Garpenlöv sätter sista spiken i kistan - han är officiellt fullständigt dum i huvudet. Hävdar att det inte ska vara någon avstängning i Rundqvist-situationen.
Han blandar och ger. Klart som fan en attack på ej puckförande spelare ska vara MINST utvisning men troligtvis mer.
Ungefär som när Mike Helber hävdade att Melart inte skulle få utvisning för hans slag rätt i nyllet på Alvarez i Lördags.
25/4-2025
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

förevigtdjurgården skrev:
Magnutz skrev:
Ungefär som när Mike Helber hävdade att Melart inte skulle få utvisning för hans slag rätt i nyllet på Alvarez i Lördags.
Helber har ju aldrig varit känd för kloka uttalanden
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Kan ju vara så att domarna litar blint på det där videogranskningskontoret så de inte bryr sig längre...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

#10 skrev:
förevigtdjurgården skrev:
Magnutz skrev:
Helber har ju aldrig varit känd för kloka uttalanden
Vill de sportens väl måste de ta tag i domarna. Det måste rekryteras skickliga personer till yrket. Det duger inte och detta är inte gnäll på enskilda domares prestationer utan det är en orosanmälan gällande ett helt system. Dåliga och helt inkonsekventa domar-team skadar sporten väldigt mycket. Jag orkar inte se på jämna matcher för jag vet att någonstans på vägen kommer en mindre begåvad domare att ställa till det och avgöra matchen. Det finns så många exempel på detta och det gör mig less.

Jag ställer mig frågan: "Varför ska jag betala för att se mitt lag spela när jag blir blåst på underhållningen?"

Domarfrågan är viktig och utbildningen av domare måste synas ända ner till de yngsta. Jag har upplevt enorma brister i hur utbildningen av domare går till här i Sverige.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Edin skrev:Man spyr ju lite i munnen när Nick Sörensen kommenterar i intervjun med Cmore att "det är sånt som händer".

Hoppas det blir lördag snart, vill bara glömma hela den här kvällen.
Det är sånt jag som har varit med ett tag stör mig på. Gamla goda Djurgården hade inte gnällt på domaren men det hade blivit veritabelt världskrig på isen som konsekvens. Boorks gamla våldtäcktshockey som den kallades i media på den tiden var en naturlig höjdpunkt på den linjen.

Hyllade, hatade och respekterade av motståndarna för det hårda konsekvensspelet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar