Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vi behöver ingen målskytt. Vi har målskyttar. Att de inte producerar är en annan sak men man löser det inte genom att köpa flera målskyttar som inte producerar. Problemet är djupare än så.
25/4-2025
förevigtdjurgården

Isabo skrev:Vad fan är detta? Skickade vi upp Nacka HK istället?
Då hade inte Timrå lett med 4-0? Jag har inte sett ett bortalag på isen.. tvivlar på att Nacka HK hade varit såhär oinspirerade.
25/4-2025
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Kör med juniorlaget resten av sessen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

ciirree skrev:
Jim Morrison skrev:Vi behöver någon som kan tacklas!

...

Vårat samtal för några dagar sedan om en målskytt, om att våra spelare inte kan komma fram när det väl gäller? Ska vi vänta en match till eller börjar du hålla med mig? Vart är Guter? :)
Äh, dom har gjort det förut och det vet du också. Men jag har tyckt hela tiden att vi behöver en målskytt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Kommer lyckas snubbla in 2 mål i 3:e så det slutar 4-2. Zabel kommer sedvanligt att stå efter matchen och mysa över hur vi avslutar matchen på ett bra sätt.

Hej då Djurgården.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

förevigtdjurgården skrev:Vi behöver ingen målskytt. Vi har målskyttar. Att de inte producerar är en annan sak men man löser det inte genom att köpa flera målskyttar som inte producerar. Problemet är djupare än så.
Nej, det vore ju väldigt dumt att köpa en målskytt som inte producerar. Så det kanske är bättre att köpa en som producerar istället.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Magnutz skrev:Det är förståeligt att vi känner ilska och frustration men håll nivån här inne på en juste nivå.
Jag tycker att det är någorlunda juste här inne (det jag läst iallafall). Att vi vill att laget ska spela hockey, det tycker jag är ganska rimligt eftersom dom är där för att.. ja juste, spela hockey!
förevigtdjurgården

Vikas skrev:Kommer lyckas snubbla in 2 mål i 3:e så det slutar 4-2. Zabel kommer sedvanligt att stå efter matchen och mysa över hur vi avslutar matchen på ett bra sätt.

Hej då Djurgården.
Känns mer sannolikt att Timrå hänger 47 baljor till.
25/4-2025
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Men asså, uppspelen är ju helt värdelösa... finns inte en pass som går rätt utan det ser bara ut som killarna kastar upp en slumppuck mot mitten... fyfan vad dåligt vi lirar idag, jag tror inte jag sett så galet kass insats sen hela förra säsongen! :(

Usch vilken deppig jävla dag, jag hoppas verkligen INTE vi vinner sista perioden med 2-0.. då kommer standard gnället att "vi kan ta 3:e perioden med oss"... en total härdsmälta i samtliga perioder är nog bäst... ta all skit nu och sen ransaka sig själva och vakna the fuck up innan det är för sent!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev:Kommer lyckas snubbla in 2 mål i 3:e så det slutar 4-2. Zabel kommer sedvanligt att stå efter matchen och mysa över hur vi avslutar matchen på ett bra sätt.

Hej då Djurgården.
Skulle inte du lämna?
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Nu förstår jag vad som är fel när Nils säger att farten är där, då kan Dif inte ha höga krav om man tycker vi har bra fart...
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Vad är oddset på oavgjort nu?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jim Morrison skrev:

Hej då Djurgården.
Skulle inte du lämna?
"På obestämd tid" var det väl. Tydligen handlade det om några minuter.
ciirree

Inlägg av ciirree »

förevigtdjurgården skrev:Vi behöver ingen målskytt. Vi har målskyttar. Att de inte producerar är en annan sak men man löser det inte genom att köpa flera målskyttar som inte producerar. Problemet är djupare än så.

Men man kan inte ägna en hel säsong till att få målskyttarna att fungera, ibland är det bara så att de inte kan producera i denna miljö eller med dessa spelare.

Visst, vi har målskyttar, och visst, efter 5-10 matcher kan man säga: Ne vi får vänta. Dem kan komma igång snart. Vi jobbar på det! Men när snart halva serien har gått så måste man vakna upp och inse att det inte går längre, man måste göra nånting. Värva en målskytt för att göra mål.. eller värva en smart center som kan få igång målskyttarna åtminstone, men gör något!
Senast redigerad av ciirree den 2013-11-16 17:29:49, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

BaronVonDif skrev:Hur fan ska vi göra mål 5 mot 5 när bara två anfaller och ingen fyller på?
Och när ofta 3 går bort sig bakom offensiv tek vid försök att etablera spel, men ingen kan vinna pucken. Usla passar hela tiden. Nej, jag har inte sett oss lira såhär illa. Nästan som bombom lirar igen.

4-0.. dom borde be oss om ursäkt för sitt uppträdande.
Skriv svar