Tyvärr får fel spelare frilägena såsom Holmqvist, Eriksson etc. Men vi måste träna på det helt klart.Henke95 skrev:Finns det någon statistik för antalet brända frilägen? Känns som att DIF lär ligga jääkligt högt upp i en sådan eventuell tabell.
BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 3/10 2013
Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 3/10 2013
Så jävla illa ser det väl inte ut? Bra fart på rören, okej defensivt, önskar väl dock lite mer framåt.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag har också tänkt på det där. Vi gör ALDRIG mål på frilägen.Henke95 skrev:Finns det någon statistik för antalet brända frilägen? Känns som att DIF lär ligga jääkligt högt upp i en sådan eventuell tabell.
Avskaffa tre mot tre.
Å andra sidan räddade han ett par självklara mål så det går jämnt ut. Pogge som varit bra i matchen borde inte vaktat fel stolpe men tyvärr händer det. Det är ändå början av säsongen...everybody calm down...ciirree skrev:Vi måste ha en målvakt som kan vinna matcher och rädda sådana lägen då backar går bort sig, man kan inte skylla allt på Adam men den skulle han tagit!bastis7 skrev:Konstigt att målvakter alltid sågas efter ett tveksamt ingripande! Tycker Adam ser rätt bra ut borde nog tagit målet men Deilert ska fan inte få vara sådär jävla fri!
Åh herrejävlar vad less jag är på sånt här snack. Det är de här matcherna som avgör säsongen.Örebroarn skrev:Det är ändå början av säsongen...everybody calm down...
Eller hur? Killen har släppt in en puck.ciirree skrev:Vi måste ha en målvakt som kan vinna matcher och rädda sådana lägen då backar går bort sig, man kan inte skylla allt på Adam men den skulle han tagit!bastis7 skrev:Konstigt att målvakter alltid sågas efter ett tveksamt ingripande! Tycker Adam ser rätt bra ut borde nog tagit målet men Deilert ska fan inte få vara sådär jävla fri!
Hur Philip Holm kan följa upp sin idiotmatch i Mora med att ta en tvåa i offensiv zon är helt otroligt.
- SirDIFalot
Det här är väl bara en sån där myt som skapas i supporterled? Typ i stil med "Vi gör aldrig mål i PP", "Vi måste vara laget som träffar mål minst med backskott", "Vi måste vara sämst i serien på tekningar", kan dra ett dussintal exempel till.Mattias_87 skrev:Jag har också tänkt på det där. Vi gör ALDRIG mål på frilägen.Henke95 skrev:Finns det någon statistik för antalet brända frilägen? Känns som att DIF lär ligga jääkligt högt upp i en sådan eventuell tabell.
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Hur som helst. Vi har stora möjligheter till tre poäng i den här matchen. Vi ligger inte under som många av er verkar tro. Karlskoga har ingenting förutom i powerplay.
Avskaffa tre mot tre.
Tyvärr tycker jag det ser lika bedrövligt ut nu som det gjorde under stora delar av starten på den föregående.
Det såg rätt bra ut under de första matcherna denna säsong, men tyvärr tycks det på mig som att tendens är att vi går från till att bara bli sämre och sämre och mer och mer ojämna i våra prestationer.
Det såg rätt bra ut under de första matcherna denna säsong, men tyvärr tycks det på mig som att tendens är att vi går från till att bara bli sämre och sämre och mer och mer ojämna i våra prestationer.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 3/10 2013
Nu börjar strax säsongens viktigaste period. Vinner vi kan vi hänga på när toppen börjar stabiliseras. Förlorar vi så går tåget.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Lite väl tidigt va? Tjatigt kanske, men se på SSK ifjol. Tåget går inte såhär tidigt.minalman skrev:Nu börjar strax säsongens viktigaste period. Vinner vi kan vi hänga på när toppen börjar stabiliseras. Förlorar vi så går tåget.
Expert.
Man är ju liksom inte förvånad, tyvärr så tror jag att det ringer i kassen på den här utvisningen.Fricke skrev: Hur Philip Holm kan följa upp sin idiotmatch i Mora med att ta en tvåa i offensiv zon är helt otroligt.
Murphys grundlag:
Allt som kan gå galet gör det. (och vid sämsta tänkbara tidpunkt.)
O'Tooles tillägg till Murphys lag:
Kan ingenting gå galet, gör det ändå det.
Murphys andra lag:
Om något som borde ha gått galet inte gör det, visar det sig senare att det hade varit bättre om det hade gjort det.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Adam ser jättefin ut. Lugn och inga onödiga rörelser. Ser tekniskt mycket bättre ut den här säsongen. Målet skulle han tagit men han blir nog lurad av att Deilert inte får iväg skottet ordentligt.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
SirDIFalot du gjorde min kväll, en ganska lugnande kommentar faktisktSirDIFalot skrev:Lite väl tidigt va? Tjatigt kanske, men se på SSK ifjol. Tåget går inte såhär tidigt.minalman skrev:Nu börjar strax säsongens viktigaste period. Vinner vi kan vi hänga på när toppen börjar stabiliseras. Förlorar vi så går tåget.

- SkönaDjurgårn
Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 3/10 2013
Ahlen och Hank i tvåmotetta, haha...