Härliga DIF, världsklass!John Swartling skrev:
Nästa vecka kör vi vidare med sändningarna då Djurgården spelar borta mot Bern och Fribourg.
European Trophy 2013
Re: European Trophy 2013
Från kommentatorsfältet till gårdagens match:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Bara två dagar kvar till match, men var är matchtråden? Prestera prestera!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Börjar närma sig match igen.. otroligt skönt!!
Czech Hockey Games imorgon - inte världsklass direkt men de hjälper hockeysuget !

Någon som hört något mer om detta? Läs en bit ner i artikeln.
http://www.corren.se/sport/lhc/lhc-gara ... tikel.aspx
Med vänlig hälsning gojken
http://www.corren.se/sport/lhc/lhc-gara ... tikel.aspx
Med vänlig hälsning gojken
Då ligger vi på samma poäng som TPS har12 lika men dem har väl bättre målskillnad.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Borde vi inte ligga före tack vare inbördes möte? Målskillnad kan ju bli rätt orättvist framförallt i korta serier. Men nu verkar det väl inte vara så.Morwin skrev:Då ligger vi på samma poäng som TPS har12 lika men dem har väl bättre målskillnad.
Som det är nu så missar vi precis slutspelet. Är näst bästa tvåa. Fast många matcher kvar att spela såklart.
-
1. Målskillnad
2. Antal gjorda mål
3. Inbördes möten
4. Lottdragning
2. Antal gjorda mål
3. Inbördes möten
4. Lottdragning
Är det bara alla 1:or och EN 2:a som får spela slutspel eller hur går det till?
europeantrophy.com/stats2013.php
Ligger 2a pga sämre målskillnad
Ligger 2a pga sämre målskillnad
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
EDIT: Såg nu att det är så! Eisbären Berlin skickas vidare automatiskt för att dem är värd för slutspelet? Herregud är det Hockey eller en lekplats!
Förstod det men är fan sjukt att inte inbördesmöten räknas i första hand. Vi kan ju komma överens med ett avsågat brynäs att vinna med 10-0 så är vi klara om vi skulle hamna på samma poäng som tps vill säga. Inte för det skulle hända men därför gillar jag inte målskillnad.JohnnyOduya skrev:1. Målskillnad
2. Antal gjorda mål
3. Inbördes möten
4. Lottdragning
Så är det i fotbolls VM också.ciirree skrev:EDIT: Såg nu att det är så! Eisbären Berlin skickas vidare automatiskt för att dem är värd för slutspelet? Herregud är det Hockey eller en lekplats!
Ja jag vet, och jag tycker fortfarande det är extremt töntigt. Vill man verkligen vinna guld genom att veta att man gick vidare på grund av det? Det är ganska lamt!Alexander skrev:Så är det i fotbolls VM också.ciirree skrev:EDIT: Såg nu att det är så! Eisbären Berlin skickas vidare automatiskt för att dem är värd för slutspelet? Herregud är det Hockey eller en lekplats!
Klarar man inte av att gå vidare så gör man ju inte det, vare sig man är värdland eller inte.
Vore kul om vi kunde få en siffa på vad vi fått in efter ET är över, dvs summering av ev. prispengar och inkomsterna från DIFTV-streamen? Spelar ingen jättekula men alltid intressant med siffror! 

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).