Halls tackling ska givetvis vara mer. Men Torres tackling är ju ett speciellt fall. Den bryter mot tre regler och Torres hade varit avstängd flera gånger om den säsongen, vilket ökar på straffet rejält.KYLERKYLER skrev:Kan inte riktigt hålla med dig om att nhl är så jävla bra som det påståsDjurgårn skrev:Disciplinnämnden är en skamfläck i svensk hockey. Det enda de lyckas med just nu är att skrämma spelarna från att våga dela ut tacklingar eftersom det kan sluta lite hur som helst. Dags att man tar tag i det här. Studera NHL och kolla hur de gör.
Denna tackling på Hossa gav 25 matchers avstängning
Denna tackling på Clutterback gav 2 matchers avstängning.
Tror vi ska va glada för att det inte är Shannahan och Blake som delar ut straffet. Kunde då blivit vad som helst.
Välkommen Petr Kalus
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Välkommen Petr Kalus
Expert.
-
torres lättar lite, mindre än Kalus. Max 2min boarding. Hall däremot ska ha ett betydligt högre straff, riktigt fult. Jmf Torres med Ölvestad som får extra påslag vid avstängning. Var det fyra matcher Jimmie fick förra säsongen för att han var återfallsförbrytare, borde varit max en tvåa. 25 matcher för Torres är ett hån liksom två matcher för Hall. Kalus tackling är betydligt fulare än Torres. NHL i all ära, men deras avstängningar är inte bättre än de svenska.SirDIFalot skrev:Halls tackling ska givetvis vara mer. Men Torres tackling är ju ett speciellt fall. Den bryter mot tre regler och Torres hade varit avstängd flera gånger om den säsongen, vilket ökar på straffet rejält.KYLERKYLER skrev:Kan inte riktigt hålla med dig om att nhl är så jävla bra som det påståsDjurgårn skrev:Disciplinnämnden är en skamfläck i svensk hockey. Det enda de lyckas med just nu är att skrämma spelarna från att våga dela ut tacklingar eftersom det kan sluta lite hur som helst. Dags att man tar tag i det här. Studera NHL och kolla hur de gör.
Tror vi ska va glada för att det inte är Shannahan och Blake som delar ut straffet. Kunde då blivit vad som helst.
Vad säger ni om Kaletas "boarding";
Det blev väl 5 matcher för den, sen ska man komma ihåg att Kaleta är en återfallsförbrytare.
Det blev väl 5 matcher för den, sen ska man komma ihåg att Kaleta är en återfallsförbrytare.
Farligaste tacklingen i sporten. Ska absolut vara tuffa avstängningar för sånt där skit. 5 matcher är rimligt, kanske någon ytterligare t.o.m. Med det sagt framstår ju Kalus tackling och den resulterade avstängningen som ganska patetisk.Caveman skrev:Vad säger ni om Kaletas "boarding";
Sånt där ju så jävla respektlöst, stäng av han 15 matcher minst. Tackling i ryggen och ingen hänsyn till motståndaren alls.elklingo skrev:Farligaste tacklingen i sporten. Ska absolut vara tuffa avstängningar för sånt där skit. 5 matcher är rimligt, kanske någon ytterligare t.o.m. Med det sagt framstår ju Kalus tackling och den resulterade avstängningen som ganska patetisk.Caveman skrev:Vad säger ni om Kaletas "boarding";
Välkommen Petr Kalus
Fick en liknande när jag spelade hockey, 5månaders rehab och ryggen är fortfarande inte helt ok idag. Hatar såna tacklingar, ska vara riktigt kännbara straff på sånt.
2014-04-07, vad hände?
Kalus tackling fulare än Torres?KYLERKYLER skrev:torres lättar lite, mindre än Kalus. Max 2min boarding. Hall däremot ska ha ett betydligt högre straff, riktigt fult. Jmf Torres med Ölvestad som får extra påslag vid avstängning. Var det fyra matcher Jimmie fick förra säsongen för att han var återfallsförbrytare, borde varit max en tvåa. 25 matcher för Torres är ett hån liksom två matcher för Hall. Kalus tackling är betydligt fulare än Torres. NHL i all ära, men deras avstängningar är inte bättre än de svenska.SirDIFalot skrev:Halls tackling ska givetvis vara mer. Men Torres tackling är ju ett speciellt fall. Den bryter mot tre regler och Torres hade varit avstängd flera gånger om den säsongen, vilket ökar på straffet rejält.KYLERKYLER skrev:Kan inte riktigt hålla med dig om att nhl är så jävla bra som det påståsDjurgårn skrev:Disciplinnämnden är en skamfläck i svensk hockey. Det enda de lyckas med just nu är att skrämma spelarna från att våga dela ut tacklingar eftersom det kan sluta lite hur som helst. Dags att man tar tag i det här. Studera NHL och kolla hur de gör.
Va? Man ser ju klart och tydligt att Torres hoppar in i Hossa samtidigt som armbågen åker högt upp.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ser fram emot att få se Petr på isen i kväll, är helt enkelt en härlig lirare och lite saknad de senaste matcherna. Så åter välkommen !
Jag tror att Kalus drar på sig matchstraff igen.
-
Hmmm, ja risken finns, Rådbjer och Kalus verkar inte vara såta vänner, ödet? Knappast. Komplott, ja varför inte, vi kör på det och blir det matchstraff vet vi att det var det.Sjöwall skrev:Jag tror att Kalus drar på sig matchstraff igen.

Ja han fick ju en mystisk utvisning idag i offensiv zon.
Sen när en BIK-spelare kör över Chet så lyckas Rådbjer hitta dubbelutvisningar istället som en slags krona på sin rått-karriär.
Jaja, det avgjorde knappast matchen men men.
Sen när en BIK-spelare kör över Chet så lyckas Rådbjer hitta dubbelutvisningar istället som en slags krona på sin rått-karriär.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Rådbjer var verkligen på vår sida idag tycker jag. Två bråk i början och han tog bara ut BIK:are bägge gångerna vilket gav oss ett 5 mot 3-läge.sensei skrev:Ja han fick ju en mystisk utvisning idag i offensiv zon.
Sedan fick vi en gratis puck out utvisning i slutet när pucken tar i huvudet på Hank och går ut.
Kalus utvisning var tyvärr inte så mycket att snacka om. Och när Johner crosscheckar ner Wessner framför mål efter att han har skjutit över ska vi vara väldigt, väldigt glada att det inte blev ett PP för BIK.
Expert.
Håller med. Men situationerna i sig var trots allt lite jämförbara och det luktade lite kompensation / even steven över hela alltet. Kalus blev ganska bryskt nergjord vilket absolut kunde rendrerat i dubblar. Men som sagt, andra saker avgjorde.SirDIFalot skrev:Rådbjer var verkligen på vår sida idag tycker jag. Två bråk i början och han tog bara ut BIK:are bägge gångerna vilket gav oss ett 5 mot 3-läge.sensei skrev:Ja han fick ju en mystisk utvisning idag i offensiv zon.
Sedan fick vi en gratis puck out utvisning i slutet när pucken tar i huvudet på Hank och går ut.
Kalus utvisning var tyvärr inte så mycket att snacka om. Och när Johner crosscheckar ner Wessner framför mål efter att han har skjutit över ska vi vara väldigt, väldigt glada att det inte blev ett PP för BIK.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Intressant att se Djurgårdare här som tycker Kalus tackling var ful. Jag säger inte att ni har fel men jag hela tiden tyckt att det såg ut som kalus försökte komma emellan de två andra, undvika direktkollision...
Jaja ni kanske vet bättre.. (inte spydig)
Jaja ni kanske vet bättre.. (inte spydig)

Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
-
Hoppas, hoppas, att någon ger oss denna tjäcka, tjeck tillabka nästa säsong. Det är sådana spelare vi behöver.
Om inte nästa säsong, så tack för den här säsongen, men hoppas vi får se dig nästa med.
Om inte nästa säsong, så tack för den här säsongen, men hoppas vi får se dig nästa med.