Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Ja backsidan är ju tyvärr.. sådär.

Enligt mig är det dom tilltänkta toppbackarna som inte presterat på förväntad nivå så vi får en alldeles för slätstruken backsida.

Timmy och Lidström under förväntan och Granath har väl varit OK men inte mer.

Lennhammer, Holm och Gustafsson ligger väl däremot där man hade förväntat sig. De gör inte bort sig och är inne på få mål bakåt.
Jag tycker TImmy spelat upp sig rätt rejält senaste tiden, dock.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Ja backsidan är ju tyvärr.. sådär.

Enligt mig är det dom tilltänkta toppbackarna som inte presterat på förväntad nivå så vi får en alldeles för slätstruken backsida.

Timmy och Lidström under förväntan och Granath har väl varit OK men inte mer.

Lennhammer, Holm och Gustafsson ligger väl däremot där man hade förväntat sig. De gör inte bort sig och är inne på få mål bakåt.
Jag tycker TImmy spelat upp sig rätt rejält senaste tiden, dock.
Ja, det har han. Sett till hur dålig han var tidigare. Ligger fortfarande lite under förväntan överlag dock.

Skulle inte ha något emot någon lockoutspelare till.
Expert.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Befinner mig mellan hopp och förtvivlan just nu. Nästa match känns på något vis avgörande. Ska vi ta klivet uppåt, eller falla tillbaka mot avgrunden.
Delar min syn på det hela totalt! Känns riktigt jobbigt just nu faktiskt; vad händer framöver..? :?
Sedan börjar jag alltmer tvivla på laget som på många punkter ser överskattat ut. Har vi verkligen ett lag för top3? Är vi bättre än så här? Kan det överhuvudtaget lossna eller får vi just nu ut max av laget?

Vilka ska producera?
Vad har vi för lirare för pp?
Backarna?

Dessvärre ser övriga lag ut att kunna matcha oss bra oavsett vilka kort vi delar ut.
Hade Linkan kommit upp i den klass man kan kräva så tycker jag vi på pappret har ett lag för top 3, ja. Även utan NHL-spelarna.

Backsidan känns ju desto mer tveksam.
En Linkan i form hade förbättrat vårt PP ordentligt. Med det hade vi säkerligen haft betydligt fler poäng.
Hoppas Linkan kommer tillbaka och att det är skadorna som hindrat honom. Han kan inte ha tappat så mycket på några månader (eller?).
Vi har faktiskt ökat powerplay från 12% till 16.5% på dryga 10 matcher
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

I kväll gnälls det mycket på backarna här i forumet, även fast de gjorde en gedigen insats, utan tavlor och hjälpte Pickard till en nolla. Höga krav i Djurgården minsann!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:I kväll gnälls det mycket på backarna här i forumet, även fast de gjorde en gedigen insats, utan tavlor och hjälpte Pickard till en nolla. Höga krav i Djurgården minsann!
Fast det är väl mer snack om backsidan i det stora hela och inte om just kvällens insats.

Idag var det väl inga problem.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Efter att ha sett målen i den där urusla kvaliteten har jag bara en sak att säga. Min tippning gick ju tack och lov åt fanders, men en sak fick jag åtminstone rätt i. Att Åberg skulle toffla in ett skitmål med sitt NHL-skott. Tack för det Pontus :wink: Även om du rånar Otto lite där :P
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:I kväll gnälls det mycket på backarna här i forumet, även fast de gjorde en gedigen insats, utan tavlor och hjälpte Pickard till en nolla. Höga krav i Djurgården minsann!
Fast det är väl mer snack om backsidan i det stora hela och inte om just kvällens insats.

Idag var det väl inga problem.
Lite dålig tajming för gnället då. In my opinion. Hyll!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Ingen Landeskog, snart ingen Hörnqvist, sedan åker Wennberg till JVM, hur fan ska det här sluta...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Caveman skrev:Ingen Landeskog, snart ingen Hörnqvist, sedan åker Wennberg till JVM, hur fan ska det här sluta...
Ingen av de du nämner var något vi räknade med i höstas när serien började. Wennberg är en djävligt trevlig överraskning. Vi är på gång nu. Det är inte spelarna som gör det, utan laget!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

minalman skrev:
Caveman skrev:Ingen Landeskog, snart ingen Hörnqvist, sedan åker Wennberg till JVM, hur fan ska det här sluta...
Ingen av de du nämner var något vi räknade med i höstas när serien började. Wennberg är en djävligt trevlig överraskning. Vi är på gång nu. Det är inte spelarna som gör det, utan laget!
Haha?
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Matchens hjälte: Jimmie Ölvestad!
Vilken lirare! Vilken maskin! Vilken järnkamin!
Nu känner jag igen den goa gamle Jimmie som skrinnade på isen föregående säsonger. Det är en otrolig fröjd att se Ölvestad skrina på isen och ge 110% i varje byte. Varje situation är som det sista för karln - Jag kunde inte låta tankarna gå idag.. Tänk när Jimmie lägger skridskorna på hyllan! Den dagen, den sorgen...

Jag upplevde matchen som väldigt tråkig och händelsefattig. Det gick upp och ner, misstag begicks och zebran ville ha fingret med i allt. Han såg helt borta ut, verkade som han överlät allt arbete till linjemännen. Speciellt när han tog fel kille i Almtuna för tripping! :lol:

Första femman (Bengan - Otto - Landeskog - Granath - Timmy) levererade verkligen idag! Komplett kedja, trist att Gabbe måste lämna för den kedjan var verkligen kokhet! Bengan var som ett bi runt Almtunas målbur och högg på allt som rörde sig. Otto la fram puckar och Landeskog krigade i sarghörnen och gjorde fina assister samt skapade målchanser. Riktigt skönt att se en sån energi!

Landeskogs Järnkaminer!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Landeskog i all ära men det roligaste måste ändå vara att Åberg fick visa upp sitt Enn Ejtsch Ell-skott med quick release, rätt upp i ta...rakt in i buren. Ett riktigt pangmål! :)

Skönt att trepoängarna rullar in, även om framtiden känns högst osäker. Åh en sådan härlig daaag! Avd. Meningslösa inlägg. :oops:
Shike

Inlägg av Shike »

Stabil match tycker jag, Almtuna var under stora delar helt utspelade.
Men det är inte roligt att höraa BUROP till spelarna i uppspelen... Ser inte folk hur lång tid det tar för spelarna att hitta sina positioner i våra uppspel. BUROP HJÄLPER INTE VÅRA SPELARE

99 ggr av 100 måste backarna ta burskydd för att forwards och back ska hinna ta sig dit dom ska vara
Användarvisningsbild
JIIR

Inlägg av JIIR »

Ingen som sitter på highlights från matchen?
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Skriv svar