Tror inte att det är Challes fel utan avsaknaden av en mental coach, hur flummigt det än låter.Leksand skrev:Som Leksing känns det onekligen som en match med en tappad poäng istället för två vunna. Hanses hade en av sina sämsta dagar på länge. En vanlig dag på jobbet hade han räddat alla tre målen. Hade vi dessutom haft skärpa i avsluten, hade matchen varit avgjord i andra.
Med det sagt ska det också sägas att Leksand gjorde säsongen bästa match, frånsett de två punkterna. Tror inte att så många lag i Allsvenskan slår oss om vi spelar så här (vilket vi tyvärr inte alltid gör), så någon katastrof är det inte att torska i sudden idag.
Vidare vill lyfta på hatten för DIF:s inställning. Otroligt mycket missar, absolut, men en jävla vilja att gå ut och lira hockey och ta tag i matchen. Starkt också att komma igen, även om det delvis berodde på bjudningar.
Plus också för Pickard.
Men nog är det väl så att Challe måste gå? Har svårt att se att det går att få ut så mycket MINDRE av dessa spelare.
Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012
Så du menar att era mål inte var på bjudningar?? Ettan är en hel hög inviduella råmissar, tvåan är Pickards, trean ska vi inte ens tala om då Mr Sörensen minst sagt kastar in pucken i eget mål. Sudden-kassen kan ni tacka domaren för. Så ska vi snacka sånt så har du inte mycket att hämta. Tyckte inte Leksand imponerade! Då kändes Karlskoga mera svårslagna med sin köttmur till försvar. Dock så skulle ett knarkarkvart-dreamteam spöa DIF i nuläget...Leksand skrev:Som Leksing känns det onekligen som en match med en tappad poäng istället för två vunna. Hanses hade en av sina sämsta dagar på länge. En vanlig dag på jobbet hade han räddat alla tre målen. Hade vi dessutom haft skärpa i avsluten, hade matchen varit avgjord i andra.
Med det sagt ska det också sägas att Leksand gjorde säsongen bästa match, frånsett de två punkterna. Tror inte att så många lag i Allsvenskan slår oss om vi spelar så här (vilket vi tyvärr inte alltid gör), så någon katastrof är det inte att torska i sudden idag.
Vidare vill lyfta på hatten för DIF:s inställning. Otroligt mycket missar, absolut, men en jävla vilja att gå ut och lira hockey och ta tag i matchen. Starkt också att komma igen, även om det delvis berodde på bjudningar.
Plus också för Pickard.
Men nog är det väl så att Challe måste gå? Har svårt att se att det går att få ut så mycket MINDRE av dessa spelare.
Det måste nog vara slut på detta dumpar spel, ska vi spela på detta sätt vore det ju bra om vi hade spelare som kunde hinna fram först, nu har vi tydligen inte det, så ge upp.
Med detta lag så får vi väll återgå till det extremt tråkiga 1-3-1 spelet.
Det klagas en jävla massa på våra spelare, visst det ser inte bra ut men kan det inte vara läge att vi med öppna ögon ser till vilket matreal vi har, med dessa spelare SKA vi kunna prestera bättre.
Så nu vore det definitivt läge för våra tränare att ta sig en rejäl funderare kring vårat spelsystem.
I stort sätt har man hört i varje intervju att de inte följer game plan, kan det vara så att man inte har kunskapen att lyckas med detta?
Sen måste jag ge kredd till alla som har förmågan att analysera de enskilda spelarna under en hel match o sedan kunna döma eller hylla dessa,(är inte sarkastisk) personligen kan jag bara uppfatta de större missarna o lyckande, där emot har jag det väldigt lätt för att se en helhet som inte fungerar.
Jag är garanterat inte av den åsikten att vi ska skicka våra spelare hit o dit, vi kan absolut nå fram gång med denna trupp, det ända som behövs är en väl fungerande spel ide, får vi till det så kommer det att släppa helt för laget.
Det klagas en jävla massa på våra spelare, visst det ser inte bra ut men kan det inte vara läge att vi med öppna ögon ser till vilket matreal vi har, med dessa spelare SKA vi kunna prestera bättre.
Så nu vore det definitivt läge för våra tränare att ta sig en rejäl funderare kring vårat spelsystem.
I stort sätt har man hört i varje intervju att de inte följer game plan, kan det vara så att man inte har kunskapen att lyckas med detta?
Sen måste jag ge kredd till alla som har förmågan att analysera de enskilda spelarna under en hel match o sedan kunna döma eller hylla dessa,(är inte sarkastisk) personligen kan jag bara uppfatta de större missarna o lyckande, där emot har jag det väldigt lätt för att se en helhet som inte fungerar.
Jag är garanterat inte av den åsikten att vi ska skicka våra spelare hit o dit, vi kan absolut nå fram gång med denna trupp, det ända som behövs är en väl fungerande spel ide, får vi till det så kommer det att släppa helt för laget.
Vilka av våra spelare skulle platsa i ES? Dessutom kan man ju knappast se ES-lagen som konkurrenter nu när vi kajkar runt i AS.jönsson_21 skrev:]VAD HAR HÄNT MED MESTA MÄSTARNA...
![]()
![]()
![]()
Vad håller Challe på med, istället för att ge lite skit åt laget, börja tjafsa
och munhuggas med Harald Lückner i direktsändning.
Dags att inse att det inte så lätt att spela i allsvenskan, alla
lag kommer kämpa fram till sista omgång att få slå DIF denna säsong.
Jag anser att det Djurgårn behöver är en med stort hjärta.
Typ Ölvestad i sina bästa år + en ledartyp av Ragnarsson-kaliber,
annars kan detta sluta med spel i Div1, nästa säsong.
Dags att börja hjärta, dags att börja ta ansvar....
Denna upplaga av Djurgårdens IF, med mycket unga spelare är ju spännande.
Men... Fortsätter det så här finns risken att det blir mass spelar flykt till konkurenter i Elitserien.
Challe måste komma till sans och inse att detta inte håller i längden...
Tyvärr känns det som DIF går samma väg som Leksand, från ett starkt ES-lag till ett stabilt AS-lag. Stockholmslagen har helt klart svårt att få ihop det, konkurrensen om pengarna och ungdomarna är stor. I Stockholm har hockeyn blivit en snobbsport ffs, inga hårdingar med utslagna framtänder. Backslicks med VIP-kort på Stureplan är vad vi har, mamma och pappa betalar för grillorna... Fy f*n...
Gibbs skrev:Det är bara backarna som får kritik på den här forumet. Men det är tydligt att utespelarna inte litar på målvakterna. In med en klassmålvakt så börjar detta lag vinna.

Oerhört svag inledning. Jag är imponerad att vi faktiskt orkar komma tillbaka och kvittera, kämparglöd finns det. Trenden att ta utvisningar i känsliga lägen börjar komma tillbaka samt att slå indianare i egen zon. Stundtals spelade vi vårt spel, men majoriteten av matchen var det ren sandlåda. Sörensens solotur som leder till 3-1 är idiotisk. Varför ens försöka dribbla i det läget?!
Det är för mesigt dom första 40 minuterna. Vi petar med klubban, vi visar röven och står och glor medans Leksand skjuter skott på skott. In och gröta för fan. Ta en smäll och ge en smäll. Stundtals är det primadonnor på isen.
+ Pickard
+ Holms mål - Han gör inte mycket bra men det skottet var tamefan underbart!
+ Fimpen, Turbo och Hank - Bästa kedjan idag.
+ Laginsatsen.
Hörs på onsdag!
På vilket sätt är vi ett stabilt allsvenskt lag? Vi är ett bottenlag i den här serien. Förbered er på ännu en säsong där det gäller att strida för sin överlevnad. That's a fact!baate skrev:Vilka av våra spelare skulle platsa i ES? Dessutom kan man ju knappast se ES-lagen som konkurrenter nu när vi kajkar runt i AS.jönsson_21 skrev:]VAD HAR HÄNT MED MESTA MÄSTARNA...
![]()
![]()
![]()
Men... Fortsätter det så här finns risken att det blir mass spelar flykt till konkurenter i Elitserien.
Tyvärr känns det som DIF går samma väg som Leksand, från ett starkt ES-lag till ett stabilt AS-lag. Stockholmslagen har helt klart svårt att få ihop det, konkurrensen om pengarna och ungdomarna är stor. I Stockholm har hockeyn blivit en snobbsport ffs, inga hårdingar med utslagna framtänder. Backslicks med VIP-kort på Stureplan är vad vi har, mamma och pappa betalar för grillorna... Fy f*n...
Jo det är ju det jag säger, allt snack (som även jag köpte) om att vi skulle tillbaka på en säsong är ju larvig. DIF kommer kunna BLI ett stabilt AS-lag med tiden. Men vi får nog förbereda oss på att harva i AS länge...Manijock skrev:På vilket sätt är vi ett stabilt allsvenskt lag? Vi är ett bottenlag i den här serien. Förbered er på ännu en säsong där det gäller att strida för sin överlevnad. That's a fact!baate skrev:Vilka av våra spelare skulle platsa i ES? Dessutom kan man ju knappast se ES-lagen som konkurrenter nu när vi kajkar runt i AS.jönsson_21 skrev:]VAD HAR HÄNT MED MESTA MÄSTARNA...
![]()
![]()
![]()
Det är populärt att gnälla på detta "dumpar spel".. Om man tappar så mycket puck vid linjerna som DIF gör så är det bättre att "dumpa" pucken, detta betyder inte att man bara slänger iväg pucken utan man SKA/bör ha en tanke med var man gör av pucken, ska laget byta, visst ner med pucken, ska laget anfalla slå diagonalt/slå den längst med sargen, detta ska medspelarna veta, det ska vara en tanke bakom även när pucken dumpas. Du behöver inte ha några jättar till forwards, det är viktigare att dom är bra på skridskorna.emilin skrev:Det måste nog vara slut på detta dumpar spel, ska vi spela på detta sätt vore det ju bra om vi hade spelare som kunde hinna fram först, nu har vi tydligen inte det, så ge upp.
?Mash skrev: + Holms mål - Han gör inte mycket bra men det skottet var tamefan underbart!
Holm spelade ett par byten innan han klev av med bruten näsa. Åberg tänker du på?Mash skrev: + Holms mål - Han gör inte mycket bra men det skottet var tamefan underbart!
Bofors är alltid sådana. Jävligt svårspelade, särskilt för ett lag som spelade i ES förra säsongen. Hatar dem och deras sätt att spela hockey, men de har alltid varit extremt bra på att spela efter sina resurser.Manijock skrev:Så du menar att era mål inte var på bjudningar?? Ettan är en hel hög inviduella råmissar, tvåan är Pickards, trean ska vi inte ens tala om då Mr Sörensen minst sagt kastar in pucken i eget mål. Sudden-kassen kan ni tacka domaren för. Så ska vi snacka sånt så har du inte mycket att hämta. Tyckte inte Leksand imponerade! Då kändes Karlskoga mera svårslagna med sin köttmur till försvar. Dock så skulle ett knarkarkvart-dreamteam spöa DIF i nuläget...Leksand skrev:Som Leksing känns det onekligen som en match med en tappad poäng istället för två vunna. Hanses hade en av sina sämsta dagar på länge. En vanlig dag på jobbet hade han räddat alla tre målen. Hade vi dessutom haft skärpa i avsluten, hade matchen varit avgjord i andra.
Plus också för Pickard.
Våra mål var bjudningar, absolut, men vi hade också bud på mycket fler mål.
Leksand imponerade kanske inte med dina mått mätt, men faktum är att vi ligger tvåa i serien och att dagens match var den bästa vi gjort i år. Om ni på regelbunden basis kan hålla en högre nivå än den vi höll idag, vinner ni Allsvenskan enkelt.
Tror han tänker på Fälth som äntligen gör något rätt för sin lönRoppan skrev:Holm spelade ett par byten innan han klev av med bruten näsa. Åberg tänker du på?Mash skrev: + Holms mål - Han gör inte mycket bra men det skottet var tamefan underbart!

- SirDIFalot
Dusan Umicevic ?@SVTDusan
Mer istid till Tim Eriksson!
Retweeted by Nichlas Falk
--
Haha, jock.
Mer istid till Tim Eriksson!
Retweeted by Nichlas Falk
--
Haha, jock.
Expert.
Kanske det, men min tro är att det finns mer i individuella misstag än individuella misstag. Spelare som är trygga i sin spelidé, och har ett solitt grundspel att falla tillbaka på, gör färre individuella misstag. Individuella misstag är oftare ett symptom än en sjukdom i sig.minalman skrev:Tror inte att det är Challes fel utan avsaknaden av en mental coach, hur flummigt det än låter.Leksand skrev:Som Leksing känns det onekligen som en match med en tappad poäng istället för två vunna. Hanses hade en av sina sämsta dagar på länge. En vanlig dag på jobbet hade han räddat alla tre målen. Hade vi dessutom haft skärpa i avsluten, hade matchen varit avgjord i andra.
Plus också för Pickard.
Du kan garanterat DIF mycket bättre än jag, så jag ska väl inte säga emot egentligen, men som jag ser det gör Challe det väldigt enkelt för sig genom att skylla på individuella misstag.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
De individuella misstagen beror på att man inte är trygg på isen. En bra grundplan förmedlad av Challe är iofs viktig. Men om man inte tror på det man gör spelar det ingen roll vad coachen säger. På den här nivån funkar det bara en gång på tusen att individualister lirar bra tillsammans utan coachens inblandning. Challe har en bra plan som stegrar vårt lag match för match och toppar i KS. Om man inte tror på sig själv i Challes plan och faller tillbaka på sitt eget spel där man själv trivs bäst, trots att coachen säger att man klarar det spel som coachen ser, så behövs mental träning för att våga ta steget med bibehållen kapacitet.Leksand skrev:Kanske det, men min tro är att det finns mer i individuella misstag än individuella misstag. Spelare som är trygga i sin spelidé, och har ett solitt grundspel att falla tillbaka på, gör färre individuella misstag. Individuella misstag är oftare ett symptom än en sjukdom i sig.minalman skrev:Tror inte att det är Challes fel utan avsaknaden av en mental coach, hur flummigt det än låter.Leksand skrev:Som Leksing känns det onekligen som en match med en tappad poäng istället för två vunna. Hanses hade en av sina sämsta dagar på länge. En vanlig dag på jobbet hade han räddat alla tre målen. Hade vi dessutom haft skärpa i avsluten, hade matchen varit avgjord i andra.
Plus också för Pickard.
Du kan garanterat DIF mycket bättre än jag, så jag ska väl inte säga emot egentligen, men som jag ser det gör Challe det väldigt enkelt för sig genom att skylla på individuella misstag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)