Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av Mattebo »

Ursäkta, borde utvecklat i första inlägget. Men saker som:

Honken är förstacenter.
Låg rutin bakom förstakedjan.
Ottosson med två brunkare.
Försäsongens skyttekung Blomstrand på sidan av, mot sin gamla klubb.
Lågoddsaren på att göra mest mål i Djurgården denna säsong (Johner), med Ölve, har inte koll på Wennberg dock.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev:Förstår dock inte vad Ölvestad och Ottosson gjort för att förtjäna att vara högre upp än Ljungh och Sörensen?

Efter vad vi har sett på försäsongen så borde dom vara i en fjärdekedja, enligt mig.
Sen när spelar kedjeordningen någon roll i svensk hockey? I NHL mäts prestation i kedjesiffra men inte här. Tror mycket på konstellationen Tim - Ljungh - Sörensen! Kommer bli lite av en jokerkedja ikväll det känner jag på mig. Våran tredjekedja känns som en typisk checking line och är väldigt glad över att Challe förstått att det bara är just detta Otto kan hantera. Han ska inte vara i en leading line, maken till malplacering. Förstår ärligt talat inte hysterin laget verkar ha kring Wennberg men helt plötsligt hamnar han i en något pressad situation iom att han får lira i en kedja som SKA producera. Johner ska utmana Linkan i den interna poängligan och på den här nivån ska Ölvestad kunna hantera en producerande roll. Förstakedjan känns helt korrekt! En stekhet revanchsugen Honken med våran superstar och våran enda uttalade sniper. Upp till bevis!

Weigel ska inte vara ombytt, mycket riktigt. Tycker jämförelsen med Krüger är lite sådär missvisande. Visst, grabben har handleder som heter duga, men saknar en rätt väsentlig del som Marcus hade. Nämligen en tyngd och en stor skopa mod. Weigel kan man flytta på lite som man vill och han ser väldigt harig ut på isen. Han måste lägga på sig en bra jävla massa kilo samt bli lite elakare om han ska tävla på denna nivå.

Om ett par timmar rullar bilen norrut!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag tror också på den konstellationen, därför vill jag att den ska vara högre upp än Ottosson/Ölvestad som bara har sett mätta ut. Säga vad man vill om kedjeordningen, men en fjärdekedja kommer att få mindre speltid än en andrakedja. Det bara är så.

Skulle hellre sett Ljungh - Johner - Sörensen som andrakedja, för att vara ärlig.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-09-13 13:24:59, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Baggso

Sv: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av Baggso »

Som bäcklin säger.. ikväll är det dags att bjuda till grabbar!
Glöm det som varit och sjung DIF till segrar! Alltid - oavsett!

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Förstafemman
23. Fredrik Bremberg - 18. Michael Holmqvist - 46. Pontus Åberg
36. Philip Holm - 56. Erik Gustafsson

Linkan och Åberg får chansen att skapa något. Micke har ju tydligen sett bra ut på försäsongen och lär få ta ett stort defensivt ansvar i den här kedjan. Backparet har spelat ihop förut (dock inte så framgångsrikt), men båda två har blivit starkare. Båda backarna vågar följa med upp i anfallet vilket lär öppna upp fler passningsalternativ till Linkan. Kan nästan bli för offensivt när den här formationen spelar.

Andrafemman
10. Alexander Wennberg - 83. Dustin Johner - 19. Jimmie Ölvestad
51. David Lidström - 33. Timmy Pettersson

Kul att Wennberg får chansen. Riktigt snabb i skallen, bra skridskoåkning och spelsinne. Sedan får väl tiden utvisa om det räcker. Han verkar uppenbarligen ha gjort avtryck på träningarna där jag sedan tidigare hört att han har gjort ett par jävligt bra träningarna. Vårat bästa backpar bakom. En välbalanserad formation på förhand. Dock måste Wennberg och Johner vara så bra offensivt som jag tänker mig dom.

Tredjefemman
17. Henrik Eriksson - 9. Kristofer Ottosson - 20. Christian Eklund
4. Elias Granath - 28. Kim Lennhammer

Känns som en formation som ska döda de andra lagens leadingline. Lär kunna kämpa in en del poäng. Bra för Otto att inte starta med för hög press på sig. Även ett rätt defensivt och storvuxet backpar.

Fjärdekedja
26. Tim Eriksson - 61. Markus Ljungh - 66. Marcus Sörensen

Lär kunna sätta ordentlig snurr när dom kommer in. Hoppas bara att dom släpper pucken till varandra så att inte alla vill vara den kreativa spelaren. Gör minst en balja idag.

Extraspelare
21. Ludwig Blomstrand
41. Alexander Falk
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattebo skrev:Ursäkta, borde utvecklat i första inlägget. Men saker som:

Honken är förstacenter.
Låg rutin bakom förstakedjan.
Ottosson med två brunkare.
Försäsongens skyttekung Blomstrand på sidan av, mot sin gamla klubb.
Lågoddsaren på att göra mest mål i Djurgården denna säsong (Johner), med Ölve, har inte koll på Wennberg dock.
Jag tycker inte det är konstigt att Honken får gå som 1:a då han sett jävligt bra ut.
Ottosson har å andra sidan sett jävligt seg ut och bör inte spela topp 6. Jag skulle inte heller kalla Hank och Fimpen för brunkare, inte på allsvensk nivå. Båda har bra handleder.
Jag har hela tiden trott att Ölvestad kommer spela med Johner, så är inte överraskad.
Tråkigt med Blomstrand, jag håller med.
Överraskad att Wennberg får chansen i en andrakedja så pass tidigt.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev: Jag tycker inte det är konstigt att Honken får gå som 1:a då han sett jävligt bra ut.
Ottosson har å andra sidan sett jävligt seg ut och bör inte spela topp 6. Jag skulle inte heller kalla Hank och Fimpen för brunkare, inte på allsvensk nivå. Båda har bra handleder.
Jag har hela tiden trott att Ölvestad kommer spela med Johner, så är inte överraskad.
Tråkigt med Blomstrand, jag håller med.
Överraskad att Wennberg får chansen i en andrakedja så pass tidigt.
Okej, tack! Lite klarhet. Jag har inte sett så mycket av försäsongen, så därför jag undrade.

Fimpen och Hank är väl inte brunkare, men det blir ändå som en checkingline. Men det kanske Otto passar bra in på som tvåvägare.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Ååååh som man har längtat!! Fyfan vad skönt att det drar igång!
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Linkans kommentar på AB nyss kändes väl sådär:

"- Men vi får försöka leva på att Djurgården bär med sig ett tungt rykte. Det kommer nog att gynna oss när vi spelar bortamatcher, både i och med att det kommer mer folk till våra matcher och att de andra lagen visar lite respekt."

Men lite längre ner:

"– Det kommer att bli tuffare än de flesta tror. Djurgården är ett allsvenskt lag nu och det är inte bara att glida upp i Elitserien igen, säger han."
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Don66-2 skrev:Linkans kommentar på AB nyss kändes väl sådär:

"- Men vi får försöka leva på att Djurgården bär med sig ett tungt rykte. Det kommer nog att gynna oss när vi spelar bortamatcher, både i och med att det kommer mer folk till våra matcher och att de andra lagen visar lite respekt."

Men lite längre ner:

"– Det kommer att bli tuffare än de flesta tror. Djurgården är ett allsvenskt lag nu och det är inte bara att glida upp i Elitserien igen, säger han."
Det han säger är ju förvisso sant. Ingen tror väl att Djurgården kommer avsluta säsongen med 156poäng och sen skratta sig igenom kvalserien? Det kommer bli ett jävla krig, varje match, varje poäng.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

#87 skrev:

Men lite längre ner:

Det han säger är ju förvisso sant. Ingen tror väl att Djurgården kommer avsluta säsongen med 156poäng och sen skratta sig igenom kvalserien? Det kommer bli ett jävla krig, varje match, varje poäng.
Jupp, men det var det första stycket jag oroade mig för, det kändes som att DET kom mer spontant. :-/
gurra

Inlägg av gurra »

Don66-2 skrev:
#87 skrev:

Men lite längre ner:

Jupp, men det var det första stycket jag oroade mig för, det kändes som att DET kom mer spontant. :-/
Fast exakt det där har jag hört i någon annan intervju när reportern frågade om det inte kommer bli jobbigt att de andra lagen ser det som årets match att få möte djurgården och det är ju sant men man kan också vända på det att det betyder ju att DIF för med sig respekt vilket man ska kunna ha som en fördel också och det är förmodligen det han svarar på. Så det beror på vilken fråga det var svar på men att han känner till att det krävs hårt jobb behöver vi inte tvivla på tror jag. Det har vi ju hört ett par gånger.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Har en otäck känsla av att två stillastående spelare som Honken och Åberg kan sätta griller i huvudet på Linkan och få honom att tappa suget. Har mer än gärna fel, men Holmqvist och Åberg är för mig världsmästare på att stå i passningsskugga. Dessutom har ingen av dem några händer att tala om. Linkan behöver någon att lira med.

Bör givetvis se ut som följer:
Linkan-Johner-Åberg
Ölvestad-Ottosson-Ljungh
Eriksson-Honken-Tim
Sörensen-Fimpen-Blomstrand
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker Honken sett betydligt mer rörlig ut på försäsongen än vad man är van vid, dessutom mer fysisk i sin spelstil. Tanken är naturligtvis att han skall få ett väldigt stort defensivt arbete och att man förlitar sig helt på att Linkan & Åberg klarar rollen att leverera framåt själva i den uppställningen.

Johners poängproduktion vill man ju dra nytta av i en annan lina, känns dock lite konstigt med Wennberg där (som väl inte direkt är en målgörare att räkna med? Knappt sett grabben spela dock) och Jimmie som inte heller har någon näsa för mål.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

-daniel- skrev:Jag tycker Honken sett betydligt mer rörlig ut på försäsongen än vad man är van vid, dessutom mer fysisk i sin spelstil. Tanken är naturligtvis att han skall få ett väldigt stort defensivt arbete och att man förlitar sig helt på att Linkan & Åberg klarar rollen att leverera framåt själva i den uppställningen.

Johners poängproduktion vill man ju dra nytta av i en annan lina, känns dock lite konstigt med Wennberg där (som väl inte direkt är en målgörare att räkna med? Knappt sett grabben spela dock) och Jimmie som inte heller har någon näsa för mål.
Wennberg är mer framspelare. Johner är väl mer av en sniper? Vad man hörde innan säsongen i alla fall. Precis som honken så är väl Jimmie tänkt att jobba hårt åt båda hållen i den kedjan.
Född till sportchef.
Skriv svar