KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av SirDIFalot »

På sin höjd kan Ölvestad och Fimpen få hyllningar för att de redan nu gått ut och sagt att det är Djurgården som gäller nästa säsong.
Expert.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

SirDIFalot skrev:Lägg ner för fan, det finns inget att tacka för, och det finns inget att hylla.
Lägga ner? Uppenbarligen vill vi fokusera på olika saker. Själv mår jag bättre av att svälja snorlobban och gå vidare än att gå omkring med den i munnen tills den torkar. Jag mår inte bättre av att trycka ner andra människor när dom redan sitter i skiten. Att ledningen skitit i det blå skåpet vet vi redan och jag håller med om att vi ska visa vårt missnöje, men hat föder hat och det kan lika gärna gå till överstyr och det är det jag är orolig för.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av Jepe »

Caveman skrev:Vad är det med folk, ska vi tacka av spelarna & styrelsen för en väl genomförd säsong. Ska vi köra kongatåg, vifta med ballonger, hylla DIF Hockey..??

DIF har stått för det största fiaskot i modern tid inom sporten, här ska fan inte hyllas någonting. Alltid Oavsett betyder inte att man bara ska stå vid sidan om, Alltid Oavsett betyder också att man har rätt till att vara kritisk, vi kan väl för fan inte stå och klappa/jubla på läktaren när Styrelsen kör föreningen i botten.

AVGÅ STYRELSEN!
Shall I bendover some more Sir?

Helt enig i vad du skriver grottmannen!
2014-04-07, vad hände?
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Sjunger avgå Janne Järlefelt! Sjunger avgå Janne Järlefelt! Sjunger avgå Janne! Avgå Janne! Avgå Janne Järlefelt! Sjunger avgå Janne Järlefelt! Sjunger avgå Janne Järlefelt! Sjunger avgå Janne! Avgå Janne! Avgå Janne Järlefelt! Sjunger avgå Janne Järlefelt! Sjunger avgå Janne Järlefelt! Sjunger avgå Janne! Avgå Janne! Avgå Janne Järlefelt!
Ja, kanske ska kolla på nån Brittisk kriminalare istället för att behöva skämmas framför sån skit.

Kan någon ärligt ge en bra anledning till att sjunga sånt i läget så som det är nu? Är det någon som tror att det har någon som helst effekt nu? Det slutar väl med intern-box och en dryg polisnota som sätter oss än djupare i fördärvet.

Det som har effekt är företag som talar om för DIF Hockey att de inte sponsrar klubben om nuvarande styrelse/sportchef sitter kvar. Allt annat är det skämskudde på i mina ögon.
Jag hoppas verkligen inte du medlem i föreningen om du inte ens har koll på föreningens stadgar. Vad fan betyder någon jävla sponsors-slips åsikter i det här mer än den enda rösten de har på årsmötet? Det är VI, vi tillsammans, klubbens medlemmar som bestämmer över styrelsen. VI bestämmer om styrelsen har gjort ett bra jobb, VI bestämmer om de ska sitta kvar.

Att kräva styrelsens avgång ikväll är strålande.
Förhoppningsvis avgår styrelsen självmant redan nu vilket är bäst för båda parter, alltså medlemmarna och styrelsen. Den nya styrelsen får då den nödvändiga tiden för att kunna rädda detta sjunkande skepp innan säsongen börjar. Årsmötet är sent i augusti. Alldeles för sent för den nya styrelsen att kunna påverka något. Sen får den nuvarande styrelsen iaf kliva av med någorlunda stolthet kvar då de faktiskt självmant insåg sin egens totala inkompetens och vilket misslyckande de gjort istället för att klamra sig fast och bli ivägkuppad på årsmötet och behöva skämmas ännu mer.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Stulle skrev:
SirDIFalot skrev:Lägg ner för fan, det finns inget att tacka för, och det finns inget att hylla.
Lägga ner? Uppenbarligen vill vi fokusera på olika saker. Själv mår jag bättre av att svälja snorlobban och gå vidare än att gå omkring med den i munnen tills den torkar. Jag mår inte bättre av att trycka ner andra människor när dom redan sitter i skiten. Att ledningen skitit i det blå skåpet vet vi redan och jag håller med om att vi ska visa vårt missnöje, men hat föder hat och det kan lika gärna gå till överstyr och det är det jag är orolig för.
Eftersom alla planerar och kraftansamlar för att sitta kvar nästa säsong är det förstås väldigt viktigt att visa missnöje. Att hålla käften och verka nöjda kommer bara leda till samma skit nästa säsong.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Stulle skrev:
Hellre spottar jag ut den där jävla snorlobban istället för att svälja och blint acceptera.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Sedan är det väl upp till er andra om det blir handgemäng eller inte. Låter ni folk uttrycka sina åsikter så kommer ju ingenting hända. Det finns ju inga som är där för att vara ute för att fysiskt skada personer inom DIF hockey. Så det är ju bara upp till er om ni vill "ställa er emot" de som riktar kritik mot styrelsen.
Expert.
MGC

Inlägg av MGC »

SirDIFalot skrev:Sedan är det väl upp till er andra om det blir handgemäng eller inte. Låter ni folk uttrycka sina åsikter så kommer ju ingenting hända. Det finns ju inga som är där för att vara ute för att fysiskt skada personer inom DIF hockey. Så det är ju bara upp till er om ni vill "ställa er emot" de som riktar kritik mot styrelsen.
Snyggt att hota folk som skulle utrycka ett verbalt missnöje mot andra! Bra jobbat!
Var går gränsen för dig?
Även om jag inte ser någon mening med att håna spelare mm så drar jag gränsen vid verbala ordväxlingar. Själv kommer jag då att vara tyst eller sjunga.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jepe skrev:Shall I bendover some more Sir?

Helt enig i vad du skriver grottmannen!
Det handlar inte om att sära och ta den i tvåan, det handlar om att förmedla ett budskap på bästa sätt. Om det är att skrika ramsor i 60 min så visst. Styrelsen och Janne vet redan att dom har supportrarnas press på sig, det kan inte ha undgått någon. Jag är inte speciellt insatt i hur DIFs styrelse funkar eller hur processerna fungerar, förmodligen som många andra här, men jag antar att om styrelsen skulle avgå idag tillsammans med Janne, hur skulle DIF se ut imorgon?

Det var många som var missnöjda att styrelsen + Janne inte redan avgått i måndags, är det att agera korrekt? Vad vet jag.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

MGC skrev:
SirDIFalot skrev:Sedan är det väl upp till er andra om det blir handgemäng eller inte. Låter ni folk uttrycka sina åsikter så kommer ju ingenting hända. Det finns ju inga som är där för att vara ute för att fysiskt skada personer inom DIF hockey. Så det är ju bara upp till er om ni vill "ställa er emot" de som riktar kritik mot styrelsen.
Snyggt att hota folk som skulle utrycka ett verbalt missnöje mot andra! Bra jobbat!
Var går gränsen för dig?
Även om jag inte ser någon mening med att håna spelare mm så drar jag gränsen vid verbala ordväxlingar. Själv kommer jag då att vara tyst eller sjunga.
Men läs vad jag skriver för fan.

Jag säger ju precis tvärtom. Att man ska låta folk ha sina åsikter och inte skapa handgemäng för att någon vill uttrycka sin ilska mot styrelsen.
Expert.
MGC

Inlägg av MGC »

SirDIFalot skrev:
MGC skrev:
Var går gränsen för dig?
Men läs vad jag skriver för fan.

Jag säger ju precis tvärtom. Att man ska låta folk ha sina åsikter och inte skapa handgemäng för att någon vill uttrycka sin ilska mot styrelsen.
Sorry Sir, tolkade ovan som att om jag väljer att stötta laget istället för att vara tyst eller hålla med dom som sjunger avgångsramor eller dom som buar åt spelarna, så är det mitt fel om det blir handgemäng. Den tolkningen uppfattade jag som hot. Antar att min rättighet att utrycka mig ska vara lika stor som övrigas.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Viktory skrev:
Magnutz skrev:Äh, jag orkar inte. Sjung ni att styrelsen är kass och att Järlan ska avgå. Det blir bra. Får kolla på matchen med volymen på 0% (kan tyvärr inte se matchen på plats).

Jag önskar att laget ställer upp och kör skiten ur sig de två sista matcherna. Jag hoppas vi slipper få fler fakturor från Polisen.

Vem gör första målet ikväll?
Vad har fakturorna från polisen med någonting att göra? Är det klackens fel nu att polisen tar betalt?

Är också inne på att inte rikta krav och ilska mot spelarna.

Bajen och Gnaget åkte ur inför tysta läktare där ingen brydde sig. Om de som är där idag uttrycker sin åsikt visar vi betydligt mer stil och klass samt står upp för vår förening i svåra tider. Ingen som skriker några avgångsramsor har planer på att lämna föreningen i sticket. Förstå det.
Word.

Difalot: Den där "Sjunger avgå Järlefelt!" - vilken melodi? Kennedy-melodin? (Saknar den, men kanske blir det lite för mycket feststämning över den?)
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Skrev det på JK, och kan posta det här med.. då aktiviteten gällande samma diskussion är högre här.

Jag avstår att gå då jag inte känner för att deltaga i den pöbelmentalitet - som är en naturlig reaktion till vår nuvarande verklighet - jag förmodar kommer råda. Att styrelsen, åtminstone den sportsliga delen av den, kommer försvinna efter avslutat AS-kvalspel står redan skrivet i sten. Att förstärka deras vilja att avgå, genom att sjunga/uppmana detta ikväll, är en självklarhet. Att däremot förlöjliga, spotta och pissa på våra spelare som bär den sköld vi älskar kan jag inte deltaga i. Inte för att jag inte har lust, och inte för att jag inte ser verkligheten som den är - nämligen att spelarna i år är de som spelat oss till helvetets mörkaste och skitigaste hockeyhålor... utan för att det i den här spelartruppen även finns spelare som jag vill se i våra färger även nästa år. Jag är övertygad om att det bortom nästa års självklara, som jag ser det, spelare även finns en del frågetecken. Spelare som inte bestämt sig. Spelare som kanske revanschlystna egentligen VILL spela kvar för att åter ta DIF till det finrum vi hör hemma i.. men som är unga och lite osäkra. Spelare som kanske inte haft det största förtroende och klockrent lyckats axla en roll i elitserien, spelare som jag ser som stora framtidsnamn och som jag INTE vill se spela för andra elitserieklubbar och hyllas som hjältar där efter att de utfört de stordåd jag tror de vill och kan tänka sig utföra i Djurgården. Inte nästa år, att ta oss tillbaka ska ses som en självklar jävla uppgift - inget stordåd, men kanske om två. Spelare som vi behöver och inte har råd att släppa. Jag tänker inte medverka i ett drev och ett förlöjligande av MIN klubb(årets upplaga av MIN klubb har redan lyckats med den bedriften själva) som gör att spelare som Mario m fl, som kanske inte varit på topp hela säsongen - men som FAN i mig klev fram och presterade när det behövdes som mest, darrar lite på manschetten och bekymmersamt funderar på om det är så jävla lukrativt att presentera våra färger när andra klubbar rycker i honom för elitseriespel.

Det finns spelare som liksom vår sportsliga ledning kan dra åt helvete, men det finns också spelare i kvällens trupp som inte förtjänar 60 minuters hat, busvisslingar och förlöjligande. Om hjärnan någon gång ska få företräde att agera före hjärtat så är det fan ikväll. Avstå att applådera spelarna, sjung ledningen åt helvete, fäll ner trästolarna och bara titta på ishockey, stanna hemma och se på CL-fotboll, jobba in en Skellefteå-vinst mot Gnägget Solna. Gör vad fan ni vill.. men skäm för fan inte ut er på sånt sätt att spelare vi vill ha beslutar sig för annat än det som gynnar DIF. Då står vi i slutändan bara där med spelare som Conny Strömberg(disciplinärt avstängd 10 omgångar in i serien eftersom han varit hos Berit på Östra och vält bord dagen före match), en spelare som har blivit så bespottad under hela sin karriär pga sin tvivelaktiga karaktär att han är van vid det och kan finna sig i det. Spelarna skäms redan, med all rätt, som hundar. Men nu är vi där vi är, och återtåget till Elitserien och framtida storhetstider börjar redan ikväll. Avslutningen av en era, men begynnelsen av en ny. Kom ihåg det.

Fimpen, du är för övrigt härmed utsedd till nästa års C. Allt annat vore en jävla skandal. Och Mario, stanna.. du och Fimpen ska spela med Norman eller Tim nästa år. Och Linkan, välkommen - dina lekkamrater nästa år, i Allsvenskans mördarkedja nummer 1, är Ölvestad och Åberg.

Jag ska för övrigt söka tjänsten som Sportchef i DIF. Jag har efter research kommit fram till att jag sportsligt, inom hockeyn, har större personliga meriter än vad Järlefelt har. Det jag saknar är en fd tjänst som agent åt ett NHL-lag. Detta kompenserar jag dock med att bara göra anspråk på 1/4 av Jannes lön, ovetandes om vad han har - och jag har svårt att se att jag ska lyckas göra ett sämre jobb än han gjort. En WIN-WIN situation för mig och DIF.
Senast redigerad av Roppan den 2012-04-03 16:00:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:
Viktory skrev:
Magnutz skrev:Äh, jag orkar inte. Sjung ni att styrelsen är kass och att Järlan ska avgå. Det blir bra. Får kolla på matchen med volymen på 0% (kan tyvärr inte se matchen på plats).

Jag önskar att laget ställer upp och kör skiten ur sig de två sista matcherna. Jag hoppas vi slipper få fler fakturor från Polisen.

Vem gör första målet ikväll?
Vad har fakturorna från polisen med någonting att göra? Är det klackens fel nu att polisen tar betalt?

Är också inne på att inte rikta krav och ilska mot spelarna.

Bajen och Gnaget åkte ur inför tysta läktare där ingen brydde sig. Om de som är där idag uttrycker sin åsikt visar vi betydligt mer stil och klass samt står upp för vår förening i svåra tider. Ingen som skriker några avgångsramsor har planer på att lämna föreningen i sticket. Förstå det.
Word.

Difalot: Den där "Sjunger avgå Järlefelt!" - vilken melodi? Kennedy-melodin? (Saknar den, men kanske blir det lite för mycket feststämning över den?)
Vet inte om du hört den men det är samma melodi som "Sjunger avgå Johnny Brenemark" (DIF-säk).

Jag vet inte vart urpsrungsmelodin kommer ifrån.
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag tänkte på "Say o a Kennedy, say o a Kennedy". Älskar den melodin. Tycker vi borde köra den i hockeyn i nåt sammanhang.
Skriv svar