KS: Djurgårdens IF - Örebro HK, 29/3 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: KS: Djurgårdens IF - Örebro HK, 29/3 - 2012.

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Wesslau inledde helt värdelöst (som vanligt nu för tiden) men har spelat upp sig ju längre matchen lidit. Spelat bra nu.
På vilket sätt var han värdelös? För att första skottet gick? Gör det hans insats värdelös? Knappast ett enkelt läge att få emot sig det första som händer i matchen.
Absolut inte enkelt. Men inte omöjligt heller. Och Wesslau har helt enkelt slutat ta puckar han inte ska ta i den här kvalserien.

Fan, ska vi börja igen DIFalot? :D
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Acke83 skrev:saxat ifran aftonbladet
Och det står fortfarande 1-1. Rögles målvakt Jonas Fransson håller skåningarna kvar i matchen och även om Timrå dominerar stort, så kommer Rögle hela tiden i farliga kontringar. Alexander Johansson var nära att ge Rögle ledningen med minuten kvar av perioden, då han drog en backhand i ribbans överkant. Skotten i perioden blev 17-5 till Timrå. Då förstår ni hur det såg ut. Och hur bra Fransson spelar.
Vi får fokusera allt på att vinna våra matcher. Om Rögle går och vinner ikväll får vi hoppas de tappar i någon annan.
Så här långt går allt Rögles väg. Men sviter är till för att brytas.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Jim Morrison skrev:
Axel_K skrev:
Morwin skrev:titta vi kan ju göra mål i PP vad är det som händeR!!! Kommer alla mål vi missat tillbaka nu eller ?
Überklant spelar inte i PP(eller i matchen). Det är därför det blivit 3(TRE!!!!) mål på två perioder!
+1. Det märks VERKLIGEN att ärkesopan Kyle är borta. Vi är plötsligt helt ok i PP.
Från 5.56% till 15% i en match. Ganska bra jobbat.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Acke83 skrev:saxat ifran aftonbladet
Och det står fortfarande 1-1. Rögles målvakt Jonas Fransson håller skåningarna kvar i matchen och även om Timrå dominerar stort, så kommer Rögle hela tiden i farliga kontringar. Alexander Johansson var nära att ge Rögle ledningen med minuten kvar av perioden, då han drog en backhand i ribbans överkant. Skotten i perioden blev 17-5 till Timrå. Då förstår ni hur det såg ut. Och hur bra Fransson spelar.
Vi får fokusera allt på att vinna våra matcher. Om Rögle går och vinner ikväll får vi hoppas de tappar i någon annan.
Så här långt går allt Rögles väg. Men sviter är till för att brytas.
Verkligen. Snacka om vår totala motsats.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Bara inte DIF spelar på resultatet nu, brukar inte sluta bra. Ös på bara.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Skön Linkan-macka som gör att Timrå gör 1-1.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Är det detta som kallas uppskjuten avrättning?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Järlan står och myser här på hyllan..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Användarvisningsbild
PNY

Re: Re: KS: Djurgårdens IF - Örebro HK, 29/3 - 2012.

Inlägg av PNY »

Sjöwall skrev:Järlan står och myser här på hyllan..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Putta ner honom!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Brukar inte gnälla på honom då många andra gör det så det räcker och blir över men seriöst, Honken. I egen zon är han fruktansvärt klen och feg att han får mig att vilja ringa hans morsa som får sticka dit och ge honom en avhyvling.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Axel_K skrev:
Jim Morrison skrev:
Axel_K skrev:
Morwin skrev:titta vi kan ju göra mål i PP vad är det som händeR!!! Kommer alla mål vi missat tillbaka nu eller ?
Überklant spelar inte i PP(eller i matchen). Det är därför det blivit 3(TRE!!!!) mål på två perioder!
+1. Det märks VERKLIGEN att ärkesopan Kyle är borta. Vi är plötsligt helt ok i PP.
Beror på att vi har haft bra utdelning. Vi har spelat bra andra pp, inte minst Örebro borta.
Då sköt DT i ramen hela tiden. Ikväll träffar han innanför.

Vill inte på något vis försvara Kyle, rätt att han är petad. Men jag tycker många drar slutsaster enbart utifrån resultaten.

Ikväll hade jag kunnat förstå om vi legat under med 2 mål, spelet är dåligt långa stunder.
Tidigare 4 matcher har vi spelat betydligt bättre och då legat under.

Vänder det ikväll för oss? Vi är förtjänta av betydligt fler poäng än vi har. Stjäl vi tillbaka några pinnar ikväll?
Jag hoppas det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

crike skrev:Brukar inte gnälla på honom då många andra gör det så det räcker och blir över men seriöst, Honken. I egen zon är han fruktansvärt klen och feg att han får mig att vilja ringa hans morsa som får sticka dit och ge honom en avhyvling.
Idag har han väl spelat betydligt rejälare än vanligt? Det är i alla fall det intryck jag fått.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Förutom dom uppenbara tycker jag att Pontus Åberg och Philip Holm spelar riktigt bra ikväll.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Axel_K skrev:
Jim Morrison skrev:
Axel_K skrev:
Beror på att vi har haft bra utdelning. Vi har spelat bra andra pp, inte minst Örebro borta.
Då sköt DT i ramen hela tiden. Ikväll träffar han innanför.

Vill inte på något vis försvara Kyle, rätt att han är petad. Men jag tycker många drar slutsaster enbart utifrån resultaten.

Ikväll hade jag kunnat förstå om vi legat under med 2 mål, spelet är dåligt långa stunder.
Tidigare 4 matcher har vi spelat betydligt bättre och då legat under.

Vänder det ikväll för oss? Vi är förtjänta av betydligt fler poäng än vi har. Stjäl vi tillbaka några pinnar ikväll?
Jag hoppas det.
Jag har sett alla matcher, Kyle har varit värdelös i PP. Han skjuter bra och han träffar målvakt/mål när han får tag i pucken. Vilket är sällan, han dräller med pucken och tappar den på blålinjen. Han missar puckar som går genom sarg.

Det hoppas jag med.
Framåt Kämpa Djurgården!
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Linkan - visa var hjärtat finns, snälla du
Skriv svar