Djurgårdens IF - Brynäs IF. 7/12 2011.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF. 7/12 2011.
Någon annan som reflekterat över att vi senaste 3 matcherna fått en hel del medstudsar och verkliga skitmål?
HV = 2-2 pucken som Larsson fibblar bort.
Luleå = minst två mål där som var rena bjudningar och rätt märkliga
Brynolf = framförallt Almtorps studspuck i BP
Det har vi inte tidigare haft på hela säsongen...något märkligt att det helt plötsligt, i extremt viktiga skeden av matcherna, studsar vår väg. Vi jobbar iofs hårdare nu än tidigare och tur förjänar man väl. Kanske.
Annars håller jag med de som klagar på Claesson, jag är också riktigt trött på honom. Tycker Holm gjorde det bra i dag, skall bli roligt att se honom spela till sig Claessons plats när Fredrik är borta på landslagsuppdrag.
Det har vi inte tidigare haft på hela säsongen...något märkligt att det helt plötsligt, i extremt viktiga skeden av matcherna, studsar vår väg. Vi jobbar iofs hårdare nu än tidigare och tur förjänar man väl. Kanske.
Annars håller jag med de som klagar på Claesson, jag är också riktigt trött på honom. Tycker Holm gjorde det bra i dag, skall bli roligt att se honom spela till sig Claessons plats när Fredrik är borta på landslagsuppdrag.
Claesson måste ta sin plats på allvar. Nu leker han ju bara. "Är ju draftad lixom ju" det ser för jävligt ut och de NHL-lag som velat ha honom måste börja skruva på sig när de ser vad killen pysslar med. Ofokuserad, icke-distinkt och lätt att stressa.-daniel- skrev:Någon annan som reflekterat över att vi senaste 3 matcherna fått en hel del medstudsar och verkliga skitmål?
Det är lite ödmjukhet inför uppgiften som ska till så kommer han bli grym, men nu. Nu är han inte där än.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nu passar det för Widing att göra mål...
För oss! 3-0 pucken studsade på honom och in i mål, tack för det.
Bombom riktigt bra idag, kul att se honom visa riktig glädje där efter sitt mål!
Kyle var bättre idag, han och Printz är ett bra backpar, om båda spelar så bra dom kan.
Wesslau, jag älskar dig!
Publiken är grym, 7500 på en sketen onsdag, det är inte illa pinkat.
För oss! 3-0 pucken studsade på honom och in i mål, tack för det.
Bombom riktigt bra idag, kul att se honom visa riktig glädje där efter sitt mål!
Kyle var bättre idag, han och Printz är ett bra backpar, om båda spelar så bra dom kan.
Wesslau, jag älskar dig!
Publiken är grym, 7500 på en sketen onsdag, det är inte illa pinkat.
- -daniel-
Tydligen var det för han blivit tvingad att ha kvar porrfilms-mustaschen tills han nätar...Kentta skrev: Bombom riktigt bra idag, kul att se honom visa riktig glädje där efter sitt mål!

Nu lär den ryka.
Hahaha, sånt där tyder på att dom har det kul i laget! Glädje och harmoni i laget = bättre spel!-daniel- skrev:Tydligen var det för han blivit tvingad att ha kvar porrfilms-mustaschen tills han nätar...Kentta skrev: Bombom riktigt bra idag, kul att se honom visa riktig glädje där efter sitt mål!
![]()
Nu lär den ryka.
Om det är stundens inlevelse eller ej är jag inte säker på men detta är nog säsongens bästa match sett till helheten. Verkar som om självförtroendet sakta börjar komma, då studsar pucken rätt lite oftare.
Trots ett tags förvirrat försvarsspel så syntes inte den vanliga paniken utan det trummades på.
Känner mig rätt nöjd, få se om det är likadant i morgon när hjärnan har gjort en närmare analys.
Trots ett tags förvirrat försvarsspel så syntes inte den vanliga paniken utan det trummades på.
Känner mig rätt nöjd, få se om det är likadant i morgon när hjärnan har gjort en närmare analys.
- Lee Harvey Oswald
Det låter som en logisk & enkel förklaring.-daniel- skrev:Någon annan som reflekterat över att vi senaste 3 matcherna fått en hel del medstudsar och verkliga skitmål?
Tycker oftast luleå får väldigt många skitmål med sig, det är knappast heller nån tillfällighet.
Det måste kännas grymt skönt att vinna såna här måstematcher trots att spelet hackar.
Vi tar 3p på hetare vilja idag & så måste det se ut många gånger till i vinter om slutspelet ska bli mer än en fin dröm
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-12-07 22:26:58, redigerad totalt 2 gång.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Håller med.Kentta skrev:Hahaha, sånt där tyder på att dom har det kul i laget! Glädje och harmoni i laget = bättre spel!-daniel- skrev:Tydligen var det för han blivit tvingad att ha kvar porrfilms-mustaschen tills han nätar...Kentta skrev: Bombom riktigt bra idag, kul att se honom visa riktig glädje där efter sitt mål!
![]()
Nu lär den ryka.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... a-perioden
"Josef Boumedienne skickade in sista målet i öppen kasse. Målet var hans första för säsongen – och han blev enormt lycklig efteråt.
– Grabbarna har tvingat mig att spara mustasch så länge jag inte gör mål. Jag såg att det var tom kasse, då stack jag ner som ett spjut, säger Boumedienne."
-
Synd att Josef ska raka sig. Tror hela anledningen till hans uppryckning sitter i den där P-rullskarmen 
Varför kördes inte "Daniel Widing håller på Djurgårn" när han kickade in 3-0 pucken?

Varför kördes inte "Daniel Widing håller på Djurgårn" när han kickade in 3-0 pucken?
100% DJURGÅRDSJ***L
Vad fan ska man säga.... Härlig start med enorm energi, inte ens boxplay stoppade oss, otroligt starkt! Dock så var det varning till gamla Djurgår'n i tredje där vi sjönk ner rejält ett tag. Tackar Wesslau för sin enormt starka insats ikväll, jävla räddning du gjorde! Fortsätt med det tack.
Fullfart framåt idag, dock så var ju Johan Holmqvist praktusel i första perioden, så simpla puckar som han släpper in är ju allsvensktspel om inte lägre. Bara härligt att se dom gå in men någon jävla gång kan vi väl få ett fint spelmål istället för dessa slumppuckar... Vore otroligt skönt att få det bevisat att vi kan göra mål själva och inte bara utnyttja motståndarnas misstag, visst är det bra men vi kan inte leva på motståndarnas misstag. Det håller inte i slutspelet så det blir att slipa på målskyttet.
Matchens höjdpunkt är Wesslaus räddning a lá slutspel 09/10 i andra perioden, herrejävlar.. Hur lyckas han.. Skrek även halsen av mig idag, blev väl en sorts uppvärmning till derbyt, haha.
Underbart spel idag, fortsätt såhär! KÄMPA
Fullfart framåt idag, dock så var ju Johan Holmqvist praktusel i första perioden, så simpla puckar som han släpper in är ju allsvensktspel om inte lägre. Bara härligt att se dom gå in men någon jävla gång kan vi väl få ett fint spelmål istället för dessa slumppuckar... Vore otroligt skönt att få det bevisat att vi kan göra mål själva och inte bara utnyttja motståndarnas misstag, visst är det bra men vi kan inte leva på motståndarnas misstag. Det håller inte i slutspelet så det blir att slipa på målskyttet.
Matchens höjdpunkt är Wesslaus räddning a lá slutspel 09/10 i andra perioden, herrejävlar.. Hur lyckas han.. Skrek även halsen av mig idag, blev väl en sorts uppvärmning till derbyt, haha.
Underbart spel idag, fortsätt såhär! KÄMPA
Känns som att rollerna i laget verkligen börjar sitta nu, något som man inte kände förra säsongen. Ölvestad, Otto och Mackan ska vara och är dom ledande (oftast), Wesslau är vår stabila förstemålvakt, vi har flera spelare som producerar, vi har tydliga boxplayspelare, som gör det jävligt bra. Kedjorna börjar sätta sig också, det gillar jag, för det var ett jäkla hoppande förra säsongen.
Kör på nu DIF!
Kör på nu DIF!
Någon som har en aning varför fjärdekedjan startade i varje period? Tyckte det var jävligt skumt..
Och jävlar vad Bombom får speltid, fortfarande?! Kanske dags att varva ner lite och ge någon annan den speltiden?
Och jävlar vad Bombom får speltid, fortfarande?! Kanske dags att varva ner lite och ge någon annan den speltiden?
Kul att DIF kör lite "mustach-boy" grejer, sånt där höjjer stämningen rejält i truppen.
Losing all hope was freedom.
Bombom är bäst när han får spela mycket, så det är bara fortsätta låta honom lira!Mash skrev:Någon som har en aning varför fjärdekedjan startade i varje period? Tyckte det var jävligt skumt..
- -daniel-
Du bör kanske ha märkt att han i stort sett varit vår bästa back de senaste 2-3 matcherna, och mycket av detta har kommit pga att han fått förtroende och ett större ansvar (eller är det pga mustaschen?).Mash skrev:Någon som har en aning varför fjärdekedjan startade i varje period? Tyckte det var jävligt skumt..
Fortsätt spela Boumedienne mycket, när han är bra är han riktigt bra. Framförallt hans tuffhet i egen zon, och att han är en riktigt ful jävel i närkamper är skönt som fan att se. Vi har annars för snälla backar (förutom Printz).