Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 14/11 2011 Derby 2/5
Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 14/11 2011 Derby 2
Ja självklart framstår Markus Svensson i aik som rena väggen efter första perioden.
Tror mer det beror på att DIF är så usla i sian avslut och att få tryck anfalls zon.
Va fan har hänt som gör att vi är så jävla dåliga i uppspel,PP, Skapa tryck i anfalls zon osv.
Visst har vissa spelare försvunnit. Men verkar bero på ngt annat. Spelarna spelar ju så nonchalant och verkar inte bryr sig ett skit hur de spelar.
Sen ska det självklart låta fint utåt att de är så besvikna och arga efter varje förlust när de egentligen verkar skit i vilket...
Hardy verkar va den som skapar missnöje i truppen kanske.
Verkar kanske stämma ang den artikeln idag i AB. Ingen rök utan eld...
Tror mer det beror på att DIF är så usla i sian avslut och att få tryck anfalls zon.
Va fan har hänt som gör att vi är så jävla dåliga i uppspel,PP, Skapa tryck i anfalls zon osv.
Visst har vissa spelare försvunnit. Men verkar bero på ngt annat. Spelarna spelar ju så nonchalant och verkar inte bryr sig ett skit hur de spelar.
Sen ska det självklart låta fint utåt att de är så besvikna och arga efter varje förlust när de egentligen verkar skit i vilket...
Hardy verkar va den som skapar missnöje i truppen kanske.
Verkar kanske stämma ang den artikeln idag i AB. Ingen rök utan eld...
There is no I in TEAM!!!!
Kanske finns en anledning till att vi är så dåliga på frilägen och straffar, som tex att vi tränar för lite på det.SirDIFalot skrev:Lite överdrivet att koppla Ölvestads missade friläge till att Hardy är dålig tränare?Sline skrev:Missar vi friläge precis som vanligt. Kanske vore bra att träna på det där. Men men har man ES sämsta tränare så.
http://www.difhockey.se/truppen ...en skam för Djurgårdens IF för all framtid!
Tänkte direkt på downs syndrom när jag såg honom. Han verkar inte kunna mycket om hockey heller? På vilket sätt hade DIF tryck när de hade PP?Capcash skrev:Offtopic: Gynge ser ju fan ut som en offspring av Jamie Oliver (kocken) och Foppa! Herregud vilken miss i DNA:t asså!
Avgå Jocke.
Hänger vi in nästa mål så vänder vi fan detta, känns som DIF vaknade lite faktiskt!... Gör ajk nästa mål så är det game over, ridå och gonatt!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Äh, Ölvestad är ingen målskytt och kommer aldrig att vara. Hade han haft det "i sig" så hade vi sett det. Han kommer aldrig vara den som är ett "säkert mål" på ett friläge. Han har sina kvalitéer i andra områden.Sline skrev:Kanske finns en anledning till att vi är så dåliga på frilägen och straffar, som tex att vi tränar för lite på det.SirDIFalot skrev:Lite överdrivet att koppla Ölvestads missade friläge till att Hardy är dålig tränare?Sline skrev:Missar vi friläge precis som vanligt. Kanske vore bra att träna på det där. Men men har man ES sämsta tränare så.
Eftersom du uttalar dig så förmodar jag att du vet. Hur ofta tränar vi på frilägen?
Expert.
- Lee Harvey Oswald
Snacket om hur mycket Fasth skulle saknas känns ju ännu löjligare nu, mot ES i särklass sämsta avslutare hade aik kunnat ställa Gunnar Leidborg i mål (om han inte är död) och vunnit lätt iaf (eller kanske även om han skulle vara död)
Finns bara kvalspel kvar för detta sorgliga lag.
Man förtjänar faktiskt att åka ur, inget jag önskar men det känns bara som en naturlig utveckling av denna helvetessäsong.
Tror tyvärr inte ett tränarbyte skulle hjälpa, det saknas kunskap i offensiven......med eller utan Hardy
Man förtjänar faktiskt att åka ur, inget jag önskar men det känns bara som en naturlig utveckling av denna helvetessäsong.
Tror tyvärr inte ett tränarbyte skulle hjälpa, det saknas kunskap i offensiven......med eller utan Hardy
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-11-14 19:49:37, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
Saknas målskyttar. Går inte att ersätta den skopan offensiva spelare vi tappade/släppte med Almtorp och Carlsson och tro att man ska fortsätta producera bra offensivt. Omöjligt.Lee Harvey Oswald skrev:Snacket om hur mycket Fasth skulle saknas känns ju ännu löjligare nu, med ES i särklass sämsta avslutare hade aik kunnat ställa Gunnar Leidborg i mål (om han inte är död) och vunnit lätt iaf (eller kanske även om han skulle vara död)
Expert.
- Jim Morrison
Även om jag håller med dig så tror jag att detta lag skulle lyckas bättre under annan tränare. Tycker STOR del ligger på Hardys axlar.SirDIFalot skrev:Saknas målskyttar. Går inte att ersätta den skopan offensiva spelare vi tappade/släppte med Almtorp och Carlsson och tro att man ska fortsätta producera bra offensivt. Omöjligt.Lee Harvey Oswald skrev:Snacket om hur mycket Fasth skulle saknas känns ju ännu löjligare nu, med ES i särklass sämsta avslutare hade aik kunnat ställa Gunnar Leidborg i mål (om han inte är död) och vunnit lätt iaf (eller kanske även om han skulle vara död)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Oh ja. Jag med.Jim Morrison skrev:Även om jag håller med dig så tror jag att detta lag skulle lyckas bättre under annan tränare. Tycker STOR del ligger på Hardys axlar.SirDIFalot skrev:Saknas målskyttar. Går inte att ersätta den skopan offensiva spelare vi tappade/släppte med Almtorp och Carlsson och tro att man ska fortsätta producera bra offensivt. Omöjligt.Lee Harvey Oswald skrev:Snacket om hur mycket Fasth skulle saknas känns ju ännu löjligare nu, med ES i särklass sämsta avslutare hade aik kunnat ställa Gunnar Leidborg i mål (om han inte är död) och vunnit lätt iaf (eller kanske även om han skulle vara död)
Expert.
Sätt nästa mål och vi vänder detta...
Såg viljelöst ut i början, sista fem minuterna vaknade vi till.
Kom igen nu för fan!
Såg viljelöst ut i början, sista fem minuterna vaknade vi till.
Kom igen nu för fan!
- swallat
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är hardys fel, problemet är inte anfallet, det är uppspelen...dom fungerar inte och han vägrar ändra på något för att få skiten att fungera
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
fy fan vilken jävla match, blir totalt överkörda, dom behöver struktur i laget och ett jävlar anamma, och med Hardy verkar de inte bli bättre, många bra unga spelare som inte når ända fram, och veteranerna är ju förfan fallfärdiga.
kämpa djurgården!!!
Aik visar allt vi inte har. Glädje. Vi har ingen glädje. Tomma blickar. Usch. Ledsamt att se. Fyfan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Inte rättvist att vi ligger under med 0-2 efter första. Wesslau har dock varit i högsta grad mänsklig jämfört med senast här. Andra målet ska han ha enligt mig.
Mackan kräver jag mkt mer av liksom Bom-Bom som inte har varit bra. Det är dock två kvar och hoppas DIF kan få en snabbt i andra så är vi med igen.
Gillar heller inte Hardys taktik med långa anfall och snurr i hörnen, oftast blir det inget av det. Bättre att komma till avslut när vi har chansen istället för att chanserna hela tiden rinner utan i sanden. Alltid kan det bli en styrning eller en retur som går in. Vi kan inte alltid vänta på "rätt läge".
Kanske ska Hardy inte va kvar hela säsongen om det fortsätter så här. Läste artikeln i Aftonblaskan idag om att spelarna är trötta på Hardy. Vi kanske behöver en annan injektion?
Mackan kräver jag mkt mer av liksom Bom-Bom som inte har varit bra. Det är dock två kvar och hoppas DIF kan få en snabbt i andra så är vi med igen.
Gillar heller inte Hardys taktik med långa anfall och snurr i hörnen, oftast blir det inget av det. Bättre att komma till avslut när vi har chansen istället för att chanserna hela tiden rinner utan i sanden. Alltid kan det bli en styrning eller en retur som går in. Vi kan inte alltid vänta på "rätt läge".
Kanske ska Hardy inte va kvar hela säsongen om det fortsätter så här. Läste artikeln i Aftonblaskan idag om att spelarna är trötta på Hardy. Vi kanske behöver en annan injektion?
På Canal +: Järlefält: "Inget fel på glöden", klagar på sillen, Norman & Brodin. Vi har en plan.
Boork däremot, sågar Bombom och DIFs träning, Glöden finns inte. Wikegård hakar på och sågar Hardys spelidé. "Vad har Hardy gjort med det på pappret bra laget som han fått varje säsong?
Jag med: Jag saknar glöden hos Hardy, jag såg någon intervju med honom, det viktigaste var lönen den 25:e. Nej han saknar glöd, verkar inte ha någon driv i sig.
Jag som trodde att nu skulle DIF krossa AIK och hålla sig kvar på slutspelsplats, men...
Boork däremot, sågar Bombom och DIFs träning, Glöden finns inte. Wikegård hakar på och sågar Hardys spelidé. "Vad har Hardy gjort med det på pappret bra laget som han fått varje säsong?
Jag med: Jag saknar glöden hos Hardy, jag såg någon intervju med honom, det viktigaste var lönen den 25:e. Nej han saknar glöd, verkar inte ha någon driv i sig.
Jag som trodde att nu skulle DIF krossa AIK och hålla sig kvar på slutspelsplats, men...