Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/10 2011

Inlägg av -daniel- »

Åberg hör hemma i en förstalina.

Drömmer lite lätt om Åberg - Zibanejad - Nilson. Mmmmmmm....

Annars är det många som gör en riktigt bra match i kväll. Men jag håller med om de som kritiserar Carlsson; nu måste något snart börja hända. Jag trodde inte han skulle vara så jävla tanig & vek som han verkar. Bra fart men inte mycket mer.

Se till att konservera formen till på lördag tack!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:Helt klockrena femmor av Hardy idag tycker jag. När Honken är tillbaka ska Bombom bänkas, då jävlar. Orkar inte klaga så mycket på Bombom, men fyfasen vad seg han är. Nonchalant och jävlig också.
Tycker han har spelat upp sig rätt rejält senaste 2 matcherna...idag var han inte alls lika seg som brukligt. Dessutom jävligt stark i närkamperna (han kan om han vill).
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Allvarligt nu, man kan väl för fan inte kritisera Boumedienne efter kvällens match? Vad gjorde han fel ikväll?

Inte ett skit. Han var stabil.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Publikvärden som dansade, kliade sig i skrevet och i röven under tredje perioden får i alla fall 5+ för bra underhållning.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Mäklaren skrev:Allvarligt nu, man kan väl för fan inte kritisera Boumedienne efter kvällens match? Vad gjorde han fel ikväll?

Mja, delvis rätt. Han var ytterst nära att bjuda in LHC i slutsekunderna av första perioden med en nonchalant backhand-flipp.

I övrigt håller jag dock med. Stabil.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Allvarligt nu, man kan väl för fan inte kritisera Boumedienne efter kvällens match? Vad gjorde han fel ikväll?

Nä, jag håller som sagt med.

Däremot kan jag slänga lite mer skit på M.Tjärnqvist som segade ner sig totalt efter första halvan av matchen... Han började bra och såg ovanligt rapp ut men sen var det den gamla vanliga visan igen. Tror ärligt talat han är uselt tränad.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Slog lite felpass här och där, sköt lite utanför o sådär. Det är mest hur han uppför sig på isen som jag inte gillar, det ser verkligen skitjobbigt ut att åka till pucken och sen leverera en pass.

Men nåja, så länge han inte gör något helknasigt så ska man hålla käften och vara glad..
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

-daniel- skrev:Åberg hör hemma i en förstalina.

Drömmer lite lätt om Åberg - Zibanejad - Nilson. Mmmmmmm....

Annars är det många som gör en riktigt bra match i kväll. Men jag håller med om de som kritiserar Carlsson; nu måste något snart börja hända. Jag trodde inte han skulle vara så jävla tanig & vek som han verkar. Bra fart men inte mycket mer.

Se till att konservera formen till på lördag tack!
Mums! :D
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jockmaniac skrev:
android skrev:
Jockmaniac skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
android skrev:Skönt att Tim bänkas. Maken till vekare spelare är svår att finna. Händer aldrig någonting.

Kroppsfint-snurr-Kroppsfint-tappa puck.

Fy fan.
Det här vill jag ha ett Mäklar-reply på! :P
Det behövs inte, tror ingen tar ett sånt inlägg på allvar när man väljer att spela killar som Cehlin, Kempe och Nilson som verkligen har sådana problem som ovanstående tar upp. Kvalificerat bs helt enkelt! Eriksson är en av få som kan skapa målchanser i dagens DIF...
Gråt inte. Det var ett skämt. Stackars.
Varför skulle jag gråta? Sa ju att jag inte tog det seriöst :lol:

Var det Carlsson som var bänkad på slutet? Isåfall fattade HArdy ett korrekt beslut. Vilket då gör att jag är lite skeptisk till att jag såg rätt. Återigen så är det bra jävla illa att Åberg är vår bäste forward. Han ska få jobba i det tysta, inte få krav på sig att avgöra varje match.

Men i övrigt en helt okej genomförd match. Hade Lhc haft Söderberg med hade vi fått det hett om öronen minst sagt. Riktigt dålig spelförståelse av våra killar på deras reduceringsmål. En satans snestekt hamburgedressing kan ju räkna ut att man inte ligger så högt med båda forwards i bp mot Norrena. Självmål rent ut sagt!

Kul att få se Nilson sätta lite pass för omväxlingens skull. Fin speluppfattning vid 4-1 målet och Linkan-klass på frispelningen av Åberg i slutet. Appropå för omväxlingens skull, Ottosson gjorde mål på ett läge han ska sätta!!! Bara det värt att korka upp för...

Nästa match vill jag se Tim i förstalinan med Sillen och Almtorp. Då är vi nästan hemma!
Men du är ju så jävla hetsig hela jävla tiden. Lugna ner dig för helvete. Hugger ju som en kobra direkt. Samma sak med Mäklaren. Säger att vi inte ska kritisera BomBom. Här på forumet kritiserar vi vem vi vill, när vi vill.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Betong, det var en betongsäker seger.

Ölvestad & Printz gör båda en grym match. Precis så som Kempe agerar vid 3-1 målet ska han göra, inga onödiga passningar i sidled eller onödiga svängar nere i sarghörnen, utan en grym fart och knäpp pucken på mål, nu blev det retur och mål, mycket bra.

Vore kul om DIF kan presterar något liknande på Lördag.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Android tar ton 8)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

jensa85 skrev:Android tar ton 8)
Android har förstoppning....
100% DJURGÅRDSJ***L
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jockmaniac skrev:
jensa85 skrev:Android tar ton 8)
Android har förstoppning....
Kan jag inte uttala mig om. Låter dock jobbigt om så är fallet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Oj vad tråden dör snabbt vid en seger, och vad den avtog mer och mer när vi faktiskt spelade bra, men gnället sedan tidigare höll i sig igenom första perioden i alla fall.
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

SirDIFalot skrev:Oj vad tråden dör snabbt vid en seger, och vad den avtog mer och mer när vi faktiskt spelade bra, men gnället sedan tidigare höll i sig igenom första perioden i alla fall.
Ja?

Det finns ju faktiskt inte så mycket att diskutera, en klockren insats.
Skriv svar