Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av Bigge »

Förstår inte varför de flesta gnäller på vårat PP. Vi ligger 5:a i PP statistiken
Undra hur tongångarna går hos de andra lagens supportrar så som Modo, Skellefteå, Timrå, Fbk, Hv, ajk och Växjö som är sämre..
Dessutom är det endast början av säsongen så att dra så jävla stora växlar redan nu på att vårt PP suger är ju löjligt.

Visst kan väl jag också hålla med om att vårt PP spel inte ger en "ståfräs" direkt :)

Men va fasiken vi har väl inte haft en bra PP sen Linkan spelade i laget och knappt det.
Så varför dra så stora växlar och begära så mycket just nu?
För att vi lirade final för 2 år sedan eller?

Ny säsong, nya spelare, nya förutsättningar...
There is no I in TEAM!!!!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Challen skrev:3 år sen är inte relevant men förra året är? "Chase the sun" var den sämsta ramsan jag hört någonsin tror jag. Sjunger hellre Super Djurgårn 4 timmar i sträck än den där.
Förra året är väl självklart relevant i allra högsta grad? 3-4 matcher är inte mycket att gå på och vad ligger närmast efter dessa? Just det, förra årets matcher. För övrigt verkar du inte vilja förstå vad jag menar.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

Bra med 3p men riktigt besviken över att vi inte går för 3:an när vi får massa PP. Varför är spelarna så jävla bekväma och försöker inte ens åstadkomma något framåt när de leder med 2 mål? Det har varit på samma sätt i andra matcher. Leder vi med 2 mål och får ett PP är spelarna inte lika intresserade av att göra mål som om det skulle vara lika eller att de ligger under med ett mål. Det tycker jag är jävligt dåligt. En hockey match är verkligen inte över för att man leder med 2 mål. Med 4 måls ledning kan man vara lite mer bekväm om man nu måste vara det.... :evil:
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

tomten skrev:Bra med 3p men riktigt besviken över att vi inte går för 3:an när vi får massa PP. Varför är spelarna så jävla bekväma och försöker inte ens åstadkomma något framåt när de leder med 2 mål? Det har varit på samma sätt i andra matcher. Leder vi med 2 mål och får ett PP är spelarna inte lika intresserade av att göra mål som om det skulle vara lika eller att de ligger under med ett mål. Det tycker jag är jävligt dåligt. En hockey match är verkligen inte över för att man leder med 2 mål. Med 4 måls ledning kan man vara lite mer bekväm om man nu måste vara det.... :evil:
Jag tror inte att det har med vilja att göra. Det känns helt enkelt som att det är kunnandet som saknas, och precis som du påpekar hade vi goda chanser att avgöra matchen i början på 3:e. Det är rentav uselt att inte kunna unyttja ett PP som i praktiken varar i 6 minuter. Men å andra sidan hade vi med ett bra PP vunnit matchen med 4/5-0 i dag.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skönt at vi i alla fall krigar nu och inte kör ordentliga magplask a'la MODO hemma i alla fall.

Om det sedan räcker med att kämpa föår väl kommande matcher avgöra.

Dock menar jag med bestämdhet att grundspelet borde se mycket bättre ut och PP har inte heller imponerat på mig, målet vi gjorde på Växjö i denna spelform kan väl inte heller anses vara ett "typisk PP-mål". Jag vill se en tydlig idé i denna spelform. Jag vill en spela som styr spelet och en som ser till att föra in pucken offensivt. Sedan ett enkel spel med massor av skott från blå samt folk framför mål.

Behöver inte göras mer komplicerat än så.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Nu såg jag inte matchen och har därför ingen aning om hur vi spelade, men förbannat jävla skönt att vi kunde ta tre pinnar och få testa på att vinna några matcher i rad. Det hade kunnat sätta sig i spelarnas huvud om vi hade fortsatr att förlora på hemmaplan.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

lefflan

Inlägg av lefflan »

Kan någon öppna ny matchtråd? så man kan snacka lite inför nästa. Tjaaa föresten :D är alla med på notorna? :wink:
Mash

Inlägg av Mash »

Upp med matchtråden inför morgondagens möte med saik!
Dags för försnacket i allra högsta drag..
Skriv svar