Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16.00
Re: Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16
Konstigast tycker jag är hur Kempe som var en duracell terminator i HV matchen inte syns till alls idag. Cehlin, Ölvestad var grymt bra idag, D. Tjärnqvist var väl hyfsat stabil också. Claesson måste jobba med lugnet i egen zon, vill se Holm i nästa match. Printz måste lära sig att sluta ta den långa krångliga vägen i egen zon.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Att Cehlin var bra kan jag inte hålla med om för fem öre. Tar in pucken i zon, åker ner i hörnet och ramlar.Rirre skrev:Konstigast tycker jag är hur Kempe som var en duracell terminator i HV matchen inte syns till alls idag. Cehlin, Ölvestad var grymt bra idag, D. Tjärnqvist var väl hyfsat stabil också. Claesson måste jobba med lugnet i egen zon, vill se Holm i nästa match. Printz måste lära sig att sluta ta den långa krångliga vägen i egen zon.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Oerhört frustrerande att se när ingen riktigt går in för det förutom ett par spelare. Såg jävligt segt ut och vi var inte med och tävlade någonstans på plan idag.
Enligt mig har vi stora problem när motståndarna spelar aggressivt med mycket forchecking. Vi måste bli bättre på att avlasta backarna och underlätta för dom. Gnaget kommer definitivt spela riktigt aggressivt och ligga på våra backar, och då måste vi hänga med, annars blir det en storförlust. Vill se mer av Almtorp/Carlsson, tycker dom har varit ganska osynliga dessa 2 matcher.
Plus till Ölvestad, Cehlin , Wesslau, resten får underkänt.
Enligt mig har vi stora problem när motståndarna spelar aggressivt med mycket forchecking. Vi måste bli bättre på att avlasta backarna och underlätta för dom. Gnaget kommer definitivt spela riktigt aggressivt och ligga på våra backar, och då måste vi hänga med, annars blir det en storförlust. Vill se mer av Almtorp/Carlsson, tycker dom har varit ganska osynliga dessa 2 matcher.
Plus till Ölvestad, Cehlin , Wesslau, resten får underkänt.
Visst fan kämpar han på idag men han åstadkom inget speciellt.Mäklaren skrev:Att Cehlin var bra kan jag inte hålla med om för fem öre. Tar in pucken i zon, åker ner i hörnet och ramlar.Rirre skrev:Konstigast tycker jag är hur Kempe som var en duracell terminator i HV matchen inte syns till alls idag. Cehlin, Ölvestad var grymt bra idag, D. Tjärnqvist var väl hyfsat stabil också. Claesson måste jobba med lugnet i egen zon, vill se Holm i nästa match. Printz måste lära sig att sluta ta den långa krångliga vägen i egen zon.
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ingen vidare match det här. Allt som var bra mot HV71 var kvar i Jönköping. Mest remakabelt var att lugnet i egen zon var totalt bortblåst. Knappt en passning till rätt adress. Svårt att göra en bra match då.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Den sämsta matchen jag sett på iallafall två säsonger. Vad fan hände? INGENTING överhuvudtaget stämde.
Avskaffa tre mot tre.
Jag tycker det kändes som laget spelade mjäkigt idag... de saknade jävlar anamma. De borde gå ut med inställningen att bara köra över motståndarna, tackla varje byte och jobba stenhårt. Istället är det Modo som kommer ut med mest energi.... suck. Ingen vidare bra match.
- Lee Harvey Oswald
Det är lite där skon klämmer.tomten skrev:Visst fan kämpar han på idag men han åstadkom inget speciellt.Mäklaren skrev:Att Cehlin var bra kan jag inte hålla med om för fem öre. Tar in pucken i zon, åker ner i hörnet och ramlar.Rirre skrev:Konstigast tycker jag är hur Kempe som var en duracell terminator i HV matchen inte syns till alls idag. Cehlin, Ölvestad var grymt bra idag, D. Tjärnqvist var väl hyfsat stabil också. Claesson måste jobba med lugnet i egen zon, vill se Holm i nästa match. Printz måste lära sig att sluta ta den långa krångliga vägen i egen zon.
DIF är (ska vara) ett hårt kämpande lag, då kommer man vara framgångsrikt.
Idag åkte 2-3st skridskor i 60 min, då är DIF en väldigt trevlig motståndare att möta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Idag var det riktigt dåligt. Pet IF.
- Christopher J
Ni som pratar om att det bara var en vanlig grundseriematch och att man inte ska bli för arg så här tidigt på säsongen,Vad tänker ni med? Skillnaden hade varit om vi spelade bra, men i dag så var vi totalt värdelösa. Vi hade inte ett enda långt anfall, knappt någon riktigt bra chans och inte heller något spel. Det kunde dessutom gått ännu värre då Modo hade 3 ramträffar och ett friläge. Så här får man inte inleda en premiär.
- SirDIFalot
Det är bara en sån typisk forumgrej att gnälla på att det är viljelöst för att man inte direkt är någon hockeyexpert och inte vet vad man ska ta till för uttryck när det ser lamt ut. Framför allt saknar vi som Kall-el säger offensiv spetskompetens. Förlorar man Hannula, Krüger, Ekman, Widing och Zibanejad och ersätter med Carlsson och Almtorp. Ja, då får man jobba betydligt hårdare för målen än vad vi gjorde ifjol. Nu ligger allt hos Marcus Nilson, ser egentligen inte hur någon av de andra kedjeformationerna ska producera vad som kommer krävas för att ta sig till slutspel.
En annan sak är felkomponerade backpar, visst Kyle-DT är mycket bra men laget skulle ju gynnas enormt mycket mer om Honken fick gå med DT, sedan sätta Kyle och Printz ihop. Samt BomBom och Claesson.
Honken och BomBom är ju båda svaga i egen zon, dessutom blir det ju parodi när varken Claesson eller Printz kan sköta uppspel. Vill man prompt spela med DT-Kyle, Bom-Honk, av någon skum anledning då måste man faktiskt spela Holm tillsammans med Printz då han i alla fall är bra med puck. Spelar man som man SKA. Så BomBom hamnar i tredje backparet. Då ska han ha Claesson bredvid sig och Holm blir 7:e back.
För övrigt blir det lite fel att jämföra Tellan och Wesslau idag. DIF bjöd på 3-4 rena indianare och Wesslau hade väl åtminstone fem klockrena frilägen emot sig? Tellan fick ju mest mota puckar från sarghörnen efter misslyckade inbrytningar. Enda gångerna det egentligen är farligt är när vi har pucken blå för vi har minst sagt bra backar när det kommer till den delen.
Ang Nilson så hoppas jag verkligen att han inte fortsätter som idag då DIF har lagt alla offensiva ägg i hans korg tyvärr, även om man inte kan beskylla honom helt om det går åt helvete. Hade man skippat Carlsson och tagit in Möller för att gå med Nilson och han ändå hade floppat, då hade det varit en annan sak.
Ang. Almtorp och Carlsson. Gillar Almtorp, känns som en stenhård center med dugligt spelsinne. Blir nyttig. Men angående Carlsson har jag varken sett den fina skridskoåkningen eller det hårda skottet han skulle besitta. Hoppas verkligen det blir ändring på det. För om han spelar som första två matcherna så visst, han gör ett jobb men det blir ju ohållbart om han tjänar som i SSK (över 200k) och gör samma jobb som exempelvis Patrick Cehlin.
En annan sak är felkomponerade backpar, visst Kyle-DT är mycket bra men laget skulle ju gynnas enormt mycket mer om Honken fick gå med DT, sedan sätta Kyle och Printz ihop. Samt BomBom och Claesson.
Honken och BomBom är ju båda svaga i egen zon, dessutom blir det ju parodi när varken Claesson eller Printz kan sköta uppspel. Vill man prompt spela med DT-Kyle, Bom-Honk, av någon skum anledning då måste man faktiskt spela Holm tillsammans med Printz då han i alla fall är bra med puck. Spelar man som man SKA. Så BomBom hamnar i tredje backparet. Då ska han ha Claesson bredvid sig och Holm blir 7:e back.
För övrigt blir det lite fel att jämföra Tellan och Wesslau idag. DIF bjöd på 3-4 rena indianare och Wesslau hade väl åtminstone fem klockrena frilägen emot sig? Tellan fick ju mest mota puckar från sarghörnen efter misslyckade inbrytningar. Enda gångerna det egentligen är farligt är när vi har pucken blå för vi har minst sagt bra backar när det kommer till den delen.
Ang Nilson så hoppas jag verkligen att han inte fortsätter som idag då DIF har lagt alla offensiva ägg i hans korg tyvärr, även om man inte kan beskylla honom helt om det går åt helvete. Hade man skippat Carlsson och tagit in Möller för att gå med Nilson och han ändå hade floppat, då hade det varit en annan sak.
Ang. Almtorp och Carlsson. Gillar Almtorp, känns som en stenhård center med dugligt spelsinne. Blir nyttig. Men angående Carlsson har jag varken sett den fina skridskoåkningen eller det hårda skottet han skulle besitta. Hoppas verkligen det blir ändring på det. För om han spelar som första två matcherna så visst, han gör ett jobb men det blir ju ohållbart om han tjänar som i SSK (över 200k) och gör samma jobb som exempelvis Patrick Cehlin.
Expert.
För att inte förarga den riktiga expertisen kan jag villigt medge att jag inte kan mer om hockey än vad medelsvensson kan, men jag förbehåller mig ändå rätten att vara arg och besviken över insatser som den under dagens match.SirDIFalot skrev:Det är bara en sån typisk forumgrej att gnälla på att det är viljelöst för att man inte direkt är någon hockeyexpert och inte vet vad man ska ta till för uttryck när det ser lamt ut. Framför allt saknar vi som Kall-el säger offensiv spetskompetens. Förlorar man Hannula, Krüger, Ekman, Widing och Zibanejad och ersätter med Carlsson och Almtorp. Ja, då får man jobba betydligt hårdare för målen än vad vi gjorde ifjol. Nu ligger allt hos Marcus Nilson, ser egentligen inte hur någon av de andra kedjeformationerna ska producera vad som kommer krävas för att ta sig till slutspel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hemmapremiär i elitserien inför seriens bästa publik. Hur man då som spelare kan uppträda så viljelöst och oinspirerat är skandal. De har bra betalt och detta är deras arbete.
Däremot att vi saknar kompetens framåt är väl inget som är särskilt märkligt. Vi har inget lag för den övre halvan utan består av ett krigargäng som möjligen kan nå en 6-7 plats om allt vill sig väl.
Men när ett mediokert lag inte krigar blir matchbilden den idag.
Gnaget lär käka upp oss ordentligt på tisdag om det inte sker en total scenförändring, vilket jag tvivlar starkt på att så händer.
Usch och fy och satan och hans moster.........
Däremot att vi saknar kompetens framåt är väl inget som är särskilt märkligt. Vi har inget lag för den övre halvan utan består av ett krigargäng som möjligen kan nå en 6-7 plats om allt vill sig väl.
Men när ett mediokert lag inte krigar blir matchbilden den idag.
Gnaget lär käka upp oss ordentligt på tisdag om det inte sker en total scenförändring, vilket jag tvivlar starkt på att så händer.
Usch och fy och satan och hans moster.........
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Menar inte att jag är någon expert. Tvärtom. Det är typiskt OSS att gnälla på att det kan se viljelöst ut när det är själva verket kan vara helt andra saker. Avsaknaden av tro på taktiken, eller att Modo har läst sönder DIF, självförtroende i botten, eller vad som helst. VSolsidan skrev:För att inte förarga den riktiga expertisen kan jag villigt medge att jag inte kan mer om hockey än vad medelsvensson kan, men jag förbehåller mig ändå rätten att vara arg och besviken över insatser som den under dagens match.SirDIFalot skrev:Det är bara en sån typisk forumgrej att gnälla på att det är viljelöst för att man inte direkt är någon hockeyexpert och inte vet vad man ska ta till för uttryck när det ser lamt ut. Framför allt saknar vi som Kall-el säger offensiv spetskompetens. Förlorar man Hannula, Krüger, Ekman, Widing och Zibanejad och ersätter med Carlsson och Almtorp. Ja, då får man jobba betydligt hårdare för målen än vad vi gjorde ifjol. Nu ligger allt hos Marcus Nilson, ser egentligen inte hur någon av de andra kedjeformationerna ska producera vad som kommer krävas för att ta sig till slutspel.
Expert.
Fruktansvärt dåligt spel inte en passning rätt och knappt någon målchans. Jag hoppas verkligen att det vänder mot råttasen på tisdag.
Skönt att Falk hyllades det förtjänar han efter allt han gjort och fortfarande gör för DIF men varför inte hylla honom i samband med att tröjan hissas?
Vad hände med nationalsången? jag hörde iaf inte att den sjöngs i inledningen som sig bör.
Skönt att Falk hyllades det förtjänar han efter allt han gjort och fortfarande gör för DIF men varför inte hylla honom i samband med att tröjan hissas?
Vad hände med nationalsången? jag hörde iaf inte att den sjöngs i inledningen som sig bör.