Slutspelet 2011
-
- Säsongskort: Ja
Re: Slutspelet 2011
Det är ganska intressant att tänka på hur ens förväntningar och förhoppningar har förändrats sedan den förra säsongen började.
Inför förra året i augusti-september när kompisarna och jag pratade om mål och vad vi ville ha ut av säsongen så sa jag att jag skulle vara nöjd och glad om DIF tog sig till slutspel och kanske kunde hota sin motståndare, men skulle det bli sorti med 2-4 eller 3-4 i matcher skulle jag tycka att det var helt okej med tanke på de senaste åren.
Sedan kom först en seger i Nordic Trophy och sedan en grundserie där Djurgården spelade bättre och bättre ju längre tiden gick.
Vid slutspelsvalet tyckte alla att Hardy var lite lätt galen som hade valt Brynäs som DIF hade spelat sisådär mot under serien, men han hade såklart rätt och DIF avfärdade gävlelaget rätt kvickt. Ett sådant scenario innan säsongen började hade som sagt gjort mig mer än nöjd, semifinal för första gången på fem år. Så var jag då glad och nöjd?
Glad, ja. Nöjd, nej. Hela slutspelet därifrån kändes som en enda lång fantastisk dröm. Att Djurgårdens IF Ishockey gått från den totala misär som rådit under vad som verkat vara evigheter till förra vårens magiska slutspel där det var motstudsar, ribbträffar och stolpe ut från att sluta annorlunda kändes faktiskt overkligt när vi var mitt uppe i det. Det var sååå nära och jag kunde inte vara stoltare. Jag har aldrig någonsin varit så stolt över att vara djurgårdare som jag var den sista finaldagen.
Ny säsong, nya förutsättningar. Spelare in och spelare ut, mest ut kändes det som. Bra mycket mer upp och ner under grundserien och ett Djurgården som sökt efter sitt spel. Har de hittat det? Svårt att säga, ibland har det sett bra ut, mer ofta har det sett mindre bra ut.
Nytt slutspel, ett nytt tomt blad. Nya minnen. Samma mål.
Forza Djurgår'n!
Inför förra året i augusti-september när kompisarna och jag pratade om mål och vad vi ville ha ut av säsongen så sa jag att jag skulle vara nöjd och glad om DIF tog sig till slutspel och kanske kunde hota sin motståndare, men skulle det bli sorti med 2-4 eller 3-4 i matcher skulle jag tycka att det var helt okej med tanke på de senaste åren.
Sedan kom först en seger i Nordic Trophy och sedan en grundserie där Djurgården spelade bättre och bättre ju längre tiden gick.
Vid slutspelsvalet tyckte alla att Hardy var lite lätt galen som hade valt Brynäs som DIF hade spelat sisådär mot under serien, men han hade såklart rätt och DIF avfärdade gävlelaget rätt kvickt. Ett sådant scenario innan säsongen började hade som sagt gjort mig mer än nöjd, semifinal för första gången på fem år. Så var jag då glad och nöjd?
Glad, ja. Nöjd, nej. Hela slutspelet därifrån kändes som en enda lång fantastisk dröm. Att Djurgårdens IF Ishockey gått från den totala misär som rådit under vad som verkat vara evigheter till förra vårens magiska slutspel där det var motstudsar, ribbträffar och stolpe ut från att sluta annorlunda kändes faktiskt overkligt när vi var mitt uppe i det. Det var sååå nära och jag kunde inte vara stoltare. Jag har aldrig någonsin varit så stolt över att vara djurgårdare som jag var den sista finaldagen.
Ny säsong, nya förutsättningar. Spelare in och spelare ut, mest ut kändes det som. Bra mycket mer upp och ner under grundserien och ett Djurgården som sökt efter sitt spel. Har de hittat det? Svårt att säga, ibland har det sett bra ut, mer ofta har det sett mindre bra ut.
Nytt slutspel, ett nytt tomt blad. Nya minnen. Samma mål.
Forza Djurgår'n!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Slutspelet 2011
Ok bara på telefonen inte hela inlägget kom med då.Magnutz skrev:Du skrev att du inte hann med forwards ..android skrev:Va fan kom inte hela mitt inlägg med?
Född till sportchef.
Skellefteå kanske. 11 - 4 i poängfördel till oss under säsongen. Två förluster och de var efter straffar. Känns som att vi har betydligt lättare för SAIK än LHF.Biaas skrev:Och vilka skulle du hellre vilja möta av hv71, Skellefteå och Färjestad?isolerad skrev:Vaddå drömlottning? Vi har ju torskat fyra av fem matcher i år mot Luleå...
i
Kan bara hålla med. Himla snack om poängfördelning under grundserien hit o dit. Möter hellre fyran i serien än de som kom trea på samma poäng som ettan.Rufus skrev:Det där betyder egentligen ingenting nu när vi kommer till slutspel. Nu får vi se en annan typ av hockey och så kan Hardy Nilson och Company bara koncentrera sig på Luleå helt och hållet, till skillnad från grundserien där man inte har tid att specifikt koncentrera sig på varje motståndare.isolerad skrev:Vaddå drömlottning? Vi har ju torskat fyra av fem matcher i år mot Luleå...
Så du är glad att vi inte vann SM-Guld??? Skärpning!PutteDIF skrev:Hellre det än göra som jag förra året, trodde inte vi hade en suck att hämta i slutspelet så jag bokade in en resa över semin, sen blev jag fast pga askmolnet och missade finalen också... Jävla tur att vi inte vann SM-guld. Då hade jag mått dåligt resten av livetmb81 skrev:Wtf! Hur kan du boka in thailandsresan lagom till slutspelet? Eller så är det sjukt kaxigt eftersom du redan vet att det blir så många mer slutspelsmatcher och kan hoppa de tidiga kvartsfinalerna!!!Salas skrev:Underbart att luleå blir motståndaren i kvarten. Det är som en ren drömlottning, och även om det kommer bli jämnt så borde inte luleå räcka till i slutpelet med deras tunna trupp.
Men men, allt kan ju hända i idrottens värld och det lär bli en rejäl nervbitare det här.
Nu får jag nervöst följa kvartsfinal 1,2 & 3 i Thailand via dator. Hockeyabstinensen är värre än någonsin nu...
KRIGA DIF!
Fan man går redan som på nålar! Först kändes det solklart att vi skulle ta kvarten men nu målas det upp jobbiga scenarion i mitt huvud!
Vilka tror ni kommer vara bäst i slutspelet för oss? Jag tror Owuya kommer fortsätta varabra, galler-mika kommer såklart vara fantastisk, kruger kommer vara grym men säkert dra på sig onödiga utvisningar och göra nån indianare, hannula kommer vara väldigt bra, specellt i pp, holmqvist om han skjuter mycket i pp, brodin och oscar och tjärnqvist
Känner mig mer orolig för mackan, kronwall,widing och ölvestad om han kommer tillbaka. Det här är killar som har så hög högstanivå men inte visat det så mycke iår! Hoppas verkligen på Widing som skyttekung, mackan i fjolårsform, ölvestad gör succécomeback och kronwall kommer tillbaka i den form han visade när han kom tillbaka till oss! Men är rädd att de inte kommer upp till den nivån!
Vilka tror ni kommer vara bäst i slutspelet för oss? Jag tror Owuya kommer fortsätta varabra, galler-mika kommer såklart vara fantastisk, kruger kommer vara grym men säkert dra på sig onödiga utvisningar och göra nån indianare, hannula kommer vara väldigt bra, specellt i pp, holmqvist om han skjuter mycket i pp, brodin och oscar och tjärnqvist
Känner mig mer orolig för mackan, kronwall,widing och ölvestad om han kommer tillbaka. Det här är killar som har så hög högstanivå men inte visat det så mycke iår! Hoppas verkligen på Widing som skyttekung, mackan i fjolårsform, ölvestad gör succécomeback och kronwall kommer tillbaka i den form han visade när han kom tillbaka till oss! Men är rädd att de inte kommer upp till den nivån!
Går vi vidare till semin kommer vi däremot garanterat få HV som motståndare, om då inte aih eller Brynäs går vidare, vilket de med största sannolikhet inte kommer att göra!
brunäs tråkar ihjäl fbk. brunäs vidare med 4-2 i matcher.Rufus skrev:Går vi vidare till semin kommer vi däremot garanterat få HV som motståndare, om då inte aih eller Brynäs går vidare, vilket de med största sannolikhet inte kommer att göra!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ja fast i en semi spelar väl inte Hv eller fbk så stor roll. Tycker inte hv har imponerat när vi mött de! 2 segrar varav en utklassning och en förlust i hovet och då spelade vi ut de men då glömde Daniel Larsson bort att han höll på oss fullständigt spikade igen!Rufus skrev:Går vi vidare till semin kommer vi däremot garanterat få HV som motståndare, om då inte aih eller Brynäs går vidare, vilket de med största sannolikhet inte kommer att göra!
Vilken dröm isåfall, då får vi SAIK och gratisbiljett till finalen!Magnutz skrev:brunäs tråkar ihjäl fbk. brunäs vidare med 4-2 i matcher.Rufus skrev:Går vi vidare till semin kommer vi däremot garanterat få HV som motståndare, om då inte aih eller Brynäs går vidare, vilket de med största sannolikhet inte kommer att göra!

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
Möter hellre HV än FBK i en ev semifinal känner jag.mb81 skrev:Ja fast i en semi spelar väl inte Hv eller fbk så stor roll. Tycker inte hv har imponerat när vi mött de! 2 segrar varav en utklassning och en förlust i hovet och då spelade vi ut de men då glömde Daniel Larsson bort att han höll på oss fullständigt spikade igen!Rufus skrev:Går vi vidare till semin kommer vi däremot garanterat få HV som motståndare, om då inte aih eller Brynäs går vidare, vilket de med största sannolikhet inte kommer att göra!
AIK kan nog få upp hoppet i de 2 första matcherna för att sedan slås ut.
Vi (DIF) skall inte ta allt förgivet med Luleå som motståndare. 4 segrar i bagaget och är nog väldigt taggat nu när de är på uppgång igen. DIF står som segrare efter 4-2 i matcher eller nåt sådant.
Kämpa DIF!
Allvarligt. brunäs kan döda vilken hockeymatch som helst. Sen gör de ett eller på sin höjd två mål och vinner med 1-0 alternativt 2-1, eller 3-1 om fbk tar ut målvakten i ren desperation mot slutet av matcherna då de försökt spela sig igenom brunäs hypereffektiva Skalman-hockey-ryggsäcks-hockey i mittzon i 57 minuter utan att lyckas.Edin skrev:Vilken dröm isåfall, då får vi SAIK och gratisbiljett till finalen!Magnutz skrev:brunäs tråkar ihjäl fbk. brunäs vidare med 4-2 i matcher.Rufus skrev:Går vi vidare till semin kommer vi däremot garanterat få HV som motståndare, om då inte aih eller Brynäs går vidare, vilket de med största sannolikhet inte kommer att göra!
Urgh på brunäs!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Tar vi med oss en seger från Coop arena på tisdag har vi en bra chans att sätta press på Luleå redan från början. Dessutom skulle nog våra krigare på isen kunna spela mer avslappnat på torsdag om de har en vinst i bagaget när de spelar på hemmapla. Jag hoppas på ett fullsatt Hovet på torsdag!
Självklart inte, jag låg på nätterna och försökte få Wlan så att jag kunde lyssna på matcherna via SR Play och heja på utan att väcka flickvännen...mb81 skrev:Så du är glad att vi inte vann SM-Guld??? Skärpning!
Att det var tur att vi inte vann var mer skämtsamt, hade vi vunnit och jag inte kunnat vara där hade jag ju mått dåligt över att missa festen i sisådär 10-15 år...
Tror att det blir tufft att möta Luleå, men vi har fortfarande en chans.
Alla matcher har varit ganska jämna och den sista matchen förlorade vi när vi slutade spela i tredje perioden och släppte in tre puckar.
Härligt också att ett par av deras stjärnbackar går skadade.