Djurgårdens IF - Skellefteå Aik 3/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå Aik 3/3 2011

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Bajen Fans Hockey/Hammarby är luft. För mig. Aik är vår största rival och jag önskar dom olycka.

Sen att det just idag blir en del fokus på aik tycker jag är rätt naturligt då jag och många andra har ett brett hockeyintresse och streckstriden är hett som satan medans DIFs match idag var rätt betydelselös, även om det var trevligt att vinna. Få igång Cehlins målskytte, ha bra PP och BP etc etc
Jag kan fortfarande inte tycka att Aik är en rival när vi pratar hockey. Det är bara något jag har sjukt svårt (in the grand scheme of things, so to speak) att göra. Ja, de kan vinna derbyn men Solna är en parantes i historien.

Jag menade inte just idag och fokus på gnaget, utan rent generellt.
Men tycker du verkligen att det är så?

Aldrig varit med om ett forum som bryr sig mindre om aik. På allvar. Då är man ändå reggad på ett par.

Det finns en tråd om aik, som väldigt få skribenter faktiskt nyttjar. Och det finns en DIF-matchtråd för varje match som kan komma upp i 20-25 sidor vissa dagar (aik-tråden är 70 sidor lång och har väl funnits i 1 år typ) och säkert 10-15 aktiva trådar i Djurgården Hockey delen.
Expert.
Rufus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Rufus »

På lång sikt kommer det iofs gynna Stockholmshockeyn som i sin tur gynnar DIF Hockey om det går bra för gnaget ett tag. Om det går bra för dem kommer intresset för hockey anmält öka, vilket i sin tur gör att fler vill gå på hockey. Det kommer ge större biljettintäkter för DIF, speciellt då majoriteten av Stockholmarna brukar vara gårdare. Det är iaf min teori.

PS. Sen gör det ingenting om råttorna åker ur igen om några år :wink: men låt dem stanna ett tag och öka hetsen lite!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

B.I.B.A skrev: Det som talar för är väl det faktum att aik gått från mittenlag i allsvenskan till slutspelslag i elitserien på bara två år. Du har helt rätt, chansen är mycket liten, men den blir trots allt betydligt större om aik går till slutspel. Det är väldigt stor skillnad på att missa slutspel och klara sig dit.
Ja, de har gjort stora framsteg men det krävs oerhört mycket mer för att på sikt etablera sig i ES än att klara sig till slutspel en säsong.

Dessutom finns det en positiv aspekt för hockeyn om det är två stockholmsklubbar i högsta serien. Men det kanske inte alla anser är värt något...?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Edin skrev:
Caveman skrev:Men, visst fan fixar Sir Charles och hans MoDo det här problemet med aik...

Annars så skriver jag som tidigare att Hardys grabbar börjar att varva upp.... Boumedienne verkar bara älska att denna tiden på säsongen när det vankas slutspel, han har varit grym dom senaste matcherna, Staffan Kronwall börjar att bli riktigt elak. Jag gillade när saik fick spela 4 minuter i PP och DIF spelarna offrade sig tills sista blodsdroppe, vilken inställning.

In Hardy we trust!
Tycker att alla har höjt sig ett snäpp, Mackan har gått ifrån att vara genomusel till att våra dålig men blixtrar till då och då. Kronwall tycker jag har börjat schabbla mer än vad han gjorde första 10 matcherna i DIF-dressen, vet inte varför det blivit så, men även han börjar komma upp i nivå.
Imponerande insats idag, kul att man kunde hålla så tätt bakåt trots att klippan Printz var borta. Jävligt synd att han inte fick vara med och vinna dom här matcherna, förmodligen så är han inte med på lördag heller.

Nu gäller det bara att vi håller samma jämna höga nivå i slutspelet...

Jag tror så här; När Kronwall kom hit så hade han tempot i sig från spelet i AHL/NHL, högre tempo mindre rinkar, detta gör att du måste som spelare leverera puckarna väldigt snabbt, du får inte så mycket tid på dig. Detta hade Kronwall med sig och därför spelade han med tempo, fart, snabba passningar/uppspel i Elitserien.

Sedan har han fallit in i tempot som spelas i Elitserien, det var då allting började se sämre & sämre ut. Men nu tycker jag att det verkar som om han börjar att växla upp inför slutspelet, men kan se det på honom, han har trappat upp aggressiviteten, lite elak. Försöker leverera hårda/snabba passningar.
Senast redigerad av Caveman den 2011-03-03 23:19:16, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Bajen Fans Hockey/Hammarby är luft. För mig. Aik är vår största rival och jag önskar dom olycka.

Sen att det just idag blir en del fokus på aik tycker jag är rätt naturligt då jag och många andra har ett brett hockeyintresse och streckstriden är hett som satan medans DIFs match idag var rätt betydelselös, även om det var trevligt att vinna. Få igång Cehlins målskytte, ha bra PP och BP etc etc
Jag kan fortfarande inte tycka att Aik är en rival när vi pratar hockey. Det är bara något jag har sjukt svårt (in the grand scheme of things, so to speak) att göra. Ja, de kan vinna derbyn men Solna är en parantes i historien.

Jag menade inte just idag och fokus på gnaget, utan rent generellt.
Men tycker du verkligen att det är så?

Aldrig varit med om ett forum som bryr sig mindre om aik. På allvar. Då är man ändå reggad på ett par.

Det finns en tråd om aik, som väldigt få skribenter faktiskt nyttjar. Och det finns en DIF-matchtråd för varje match som kan komma upp i 20-25 sidor vissa dagar (aik-tråden är 70 sidor lång och har väl funnits i 1 år typ) och säkert 10-15 aktiva trådar i Djurgården Hockey delen.
Jag menar inte enbart på det här forumet, eller på internet överhuvudtaget utan rent allmänt. Snacket bland Djurgårdare är alltid så vinklat på Aik. Det är min uppfattning, sen behöver du naturligtvis inte dela den.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Tror att Kronwall överskattar sig själv lite grann, han ska alltid göra det där lilla extra, som till slut gör att han tappar pucken till en motståndare. Snabba pass Kronwall!
Användarvisningsbild
android

Djurgårdens IF - Skellefteå Aik 3/3 2011

Inlägg av android »

Hur orkar ni?

Bra match. Bombom har varit så bra som jag trodde att han skulle vara hela året. Oscar försökte tackla. Besviken på Claesson. Lassen är lassen.

Zibby. Vad ska Larsson göra i NHL? Vilken stjärna.

Perfekt avslutning hemma.

Vinst uppåtgående på bombom, Kronwall, honken, mackan (nåja), Hannula, Cehlin, Ottosson, eklund x2.

Hyfsad fart på klacken tidvis.

En aik-match kan inte få mig ur humör. Kan bli final i år igen.

Bara för det blir det väl 7-0 på lördag...
Född till sportchef.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

-daniel- skrev:
B.I.B.A skrev: Det som talar för är väl det faktum att aik gått från mittenlag i allsvenskan till slutspelslag i elitserien på bara två år. Du har helt rätt, chansen är mycket liten, men den blir trots allt betydligt större om aik går till slutspel. Det är väldigt stor skillnad på att missa slutspel och klara sig dit.
Ja, de har gjort stora framsteg men det krävs oerhört mycket mer för att på sikt etablera sig i ES än att klara sig till slutspel en säsong.

Dessutom finns det en positiv aspekt för hockeyn om det är två stockholmsklubbar i högsta serien. Men det kanske inte alla anser är värt något...?
Positivt för hockeyn, helt klart. Men det är också en risk för oss. Hockeyn i Stockholm är väldigt utsatt och båda klubbarna har haft stora ekonomiska problem. Stannar båda klubbarna så är det inga problem, fine, absolut. Men skulle det inte gå att hålla två lag från stockholmsområdet vid liv så är det alltid skönt att veta att aik är på så pass behörigt avstånd att de blir klubben som dör, och inte vi. Den känslan var betydligt bättre när aik låg i allsvenskan.

Sen får jag nog säga att vi alla har gjort en höna av en fjäder här. Oj, vilken debatt.

Godnatt bröder!
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

android skrev:
Hur orkar ni?
:wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

android skrev:Lassen är lassen.
Jag tycker att Lassen presterat på en nivå man kunnat förvänta sig de senaste matcherna, en back som gör sitt jobb som en 6/7:e back. Folk har hackat på Lassen något kopiöst, med all rätt visserligen, men man ska inte glömma att killen debuterar i Elitserien och att han började säsongen med ett benbrott.
Senast redigerad av Edin den 2011-03-03 23:29:25, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Edin skrev:
android skrev:Lassen är lassen.
Jag tycker att Lassen presterat på en nivå man kunnat förvänta sig de senaste matcherna, en back som gör sitt jobb i en 6/7:e back. Folk har hackat på Lassen något kopiöst, med all rätt visserligen, men man ska inte glömma att killen debuterar i Elitserien och att han började säsongen med ett benbrott.
Lassen gjorde en bra match idag!

Det enda pinsamma var när han skulle proppa en spelare i sarghörnet, men blev överkörd själv. Nåja, fortsätt så danskeman!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Som avslutning på kvällens debattsession "Agenda" så brister vi ut i ett unisont....We shell overcome.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kentta skrev:Tror att Kronwall överskattar sig själv lite grann, han ska alltid göra det där lilla extra, som till slut gör att han tappar pucken till en motståndare. Snabba pass Kronwall!
Jag klipper in mtt tidigare svar angående Kronwall;

Jag tror så här; När Kronwall kom hit så hade han tempot i sig från spelet i AHL/NHL, högre tempo mindre rinkar, detta gör att du måste som spelare leverera puckarna väldigt snabbt, du får inte så mycket tid på dig. Detta hade Kronwall med sig och därför spelade han med tempo, fart, snabba passningar/uppspel i Elitserien.

Sedan har han fallit in i tempot som spelas i Elitserien, det var då allting började se sämre & sämre ut. Men nu tycker jag att det verkar som om han börjar att växla upp inför slutspelet, men kan se det på honom, han har trappat upp aggressiviteten, lite elak. Försöker leverera hårda/snabba passningar.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Som avslutning på kvällens debattsession "Agenda" så brister vi ut i ett unisont....We shell overcome.
Titta på Swedish Mealtime coh The Annoying Orange. Fan va roligt. Får i alla fall mig att glömma slutspelsnerverna en stund. Sen kan vi overcome!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Rufus skrev:Det kommer ge större biljettintäkter för DIF, speciellt då majoriteten av Stockholmarna brukar vara gårdare. Det är iaf min teori.
Är det verkligen så? Dom Djurgårdare jag träffat kan jag nästan räkna på mina fingrar (Okej lite överdrivet) men av dom jag känner eller har gått i samma klass med har säkert 90% varit gnagare, i grundskolan var jag nog enda gårdare på 30 pers. Sen ser vi ju i fotbollen där både vi och gnaget är etablerade och dom har ju mycket högre snitt än oss. Vart bor gårdarna? Inte i norrort iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar