Hata bajen

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata bajen

Inlägg av sthlm1891 »

Rudi skrev:Borde inte SGA och Stockholms stad kunna kräva att arenan i officiella sammanhang benämns endast Tele2 arena? Sådant borde väl ändå regleras? Jag gissar ju att Tele2 har slantat upp x antal miljoner just för det ändamålet?

Om sedan Bajenfans vill låtsas att en arena med 30 000 sittplatser har byggts enkom för ett fotbollslag i Superettan och att den egentligen heter Nya Söderstadion så är väl det finemang, även om jag själv har svårt att greppa logiken kring att något jag inte betalat för och inte äger är "mitt".
jag tror att bajarna har snackat om detta nya söderstadion coh vår arena så länge att dem har hjärntvättat sig själva till att tro att den faktiskt byggdes endast tack vare och endast till dem själva.
Användarvisningsbild
18DIF91
Säsongskort: Ja

Inlägg av 18DIF91 »

Rudi skrev:Borde inte SGA och Stockholms stad kunna kräva att arenan i officiella sammanhang benämns endast Tele2 arena? Sådant borde väl ändå regleras? Jag gissar ju att Tele2 har slantat upp x antal miljoner just för det ändamålet?

Om sedan Bajenfans vill låtsas att en arena med 30 000 sittplatser har byggts enkom för ett fotbollslag i Superettan och att den egentligen heter Nya Söderstadion så är väl det finemang, även om jag själv har svårt att greppa logiken kring att något jag inte betalat för och inte äger är "mitt".
Tele2 lade ut 150 miljoner för namnet om jag inte minns fel, vilket innebär att jag inte tror de är så pigga på att kalla det för "nya söderstadion".

Sen har man ju gått ut ganska tydligt, rent officiellt nu, om att det faktiskt handlar om en arena för Stockholm överlag snarare än bajen specifikt. Dock lär väl inte de sönderknarkade bajarna fatta det.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Hata bajen

Inlägg av Tessan »

Bajen-hatet har nästan vuxit sig större än gnägg-hatet...
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Äh, Gnaget hatar man alla dagar i veckan. Bajen är bara som en kusin man bara ser på släktträffar, jävligt jobbig kväll, men vafan. När han åkt så glömmer man.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Hata bajen

Inlägg av Tessan »

Enbom skrev:Äh, Gnaget hatar man alla dagar i veckan. Bajen är bara som en kusin man bara ser på släktträffar, jävligt jobbig kväll, men vafan. När han åkt så glömmer man.
+1
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

http://www.youtube.com/watch?v=BJHfDqbQGx4
Hammarby Fotboll lägger alltså ner pengar på detta istället för marknadsföring.
Användarvisningsbild
Challen

Hata bajen

Inlägg av Challen »

Axel_K skrev:http://www.youtube.com/watch?v=BJHfDqbQGx4
Skulle den va rolig eller vad var grejen? Värsta smörjan jag sett. Sunkiga jävla bajentattare. Gå och lägg er under eran sten igen. Pack.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Magnutz

Sv: Re: Hata bajen

Inlägg av Magnutz »

Axel_K skrev:http://www.youtube.com/watch?v=BJHfDqbQGx4
Riktigt, riktigt pinsamt. Svårt att ta in detta träskinslag - hur orkar de?

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Och ändå är det bättre än Vår Bästa Tid Är Nu...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Bild
Fimpen20 Christian Eklund 16m
Benny, enda bajaren på kontoret kommer få en liten överraskning när han kommer hem från semestern:)

Sköna Fimpen.
Användarvisningsbild
Malto

Hata bajen

Inlägg av Malto »

Benny....
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Texten "Vår Arena" pryder Bajens säsongskort till Tele2...

Herregud.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Henke95 skrev:Texten "Vår Arena" pryder Bajens säsongskort till Tele2...

Herregud.
Asch, låt dem hållas.

Spelar ju ingen roll vad som står på deras säsongskort, vill de lura sin publik så visst, let them.

Om det nu verkligen varit "deras" arena kan man ju i sådant fall undra varför AEG valde att bjuda in Djurgården för testeventet snarare än dem :P
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
JohanPez

Hata bajen

Inlägg av JohanPez »

18DIF91 skrev:
Henke95 skrev:Texten "Vår Arena" pryder Bajens säsongskort till Tele2...

Herregud.
Asch, låt dem hållas.

Spelar ju ingen roll vad som står på deras säsongskort, vill de lura sin publik så visst, let them.

Om det nu verkligen varit "deras" arena kan man ju i sådant fall undra varför AEG valde att bjuda in Djurgården för testeventet snarare än dem :P
Precis, egentligen är det inte oss de är arga på utan verkligheten...
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Det brukar alltid sägas att gnihet är vår lillebror. Jag vidhåller fortfarande att Bajen är vår lillebror. En yngre förening med mindervärdeskomplex och konstant hävdelsebehov gentemot oss, som tror att vi hyser samma agg mot dem medan vi i själva verket bara tittar på dem, ler och utdelar en klapp på huvet: "jaja, lillbrorsan, du kanske också blir stor och tuff en dag".

Gnihet däremot är inte vår lillebror. Gnihet är inte ens vår släkting. Gnihet är särbarnet på gården, psykfallet i klassen - den där personen som ingen någonsin har tyckt om. Gnihet är smuts.
Skriv svar