Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av Kall-El »

Att pucken är över linjen innan målburen är ur sitt läge visar ju bilderna rätt tydligt.

Det man är nyfiken på är om det alltid är samma videodomare inblandad när matcherna liras på Hovet?

Alltså var det samma domare som för några dagar sedan dömde för Råttorna?

Jag är av uppfattningen att DIF bör lämna in en protest och kräva omspel för gör en videodomare fel som kan ta hur mycket tid på sig som helst att fatta sitt beslut finns inga ursäkter alls. För rättvisans skull måste matchen spelas om.

Dessutom borde DIF kräva att inga domare med råttkopplingar / sympatier borde få vara inblandade när DIF spelare matcher.

Dessutom bör man lämna in en protest av en annan anledning också. Glöm inte bort att det var kärring-BIF:are som såg till att Ekman blev polisanmäld.

Dessutom känns domarnas uppenbara felbeslut relativt matchavgörande då detta var en typisk match där ett ledningsmål mer eller mindre känns helt avgörande för utgången.

Vårt spel i övrigt är så bedrövligt att man endast vill gråta över skiten.
Senast redigerad av Kall-El den 2011-01-22 22:18:09, redigerad totalt 1 gånger.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Kall-El skrev:Att pucken är över linjen innan målburen är ur sitt läge visar ju bilderna rätt tydligt.

Det man är nyfiken på är om det alltid är samma videodomare inblandad när matcherna liras på Hovet?

Jag är av uppfattningen att DIF bör lämna in en protest och kräva omspel för gör en videodomare fel som kan ta hur mycket tid på sig som helst att fatta sitt beslut finns inga ursäkter alls. För rättvisans skull måste matchen spelas om.

Dessutom borde DIF kräva att inga domare med råttkopplingar / sympatier borde få vara inblandade när DIF spelare matcher.

Dessutom bör man lämna in en protest av en annan anledning också. Glöm inte bort att det var kärring-BIF:are som såg till att Ekman blev polisanmäld.

Dessutom känns domarnas uppenbara felbeslut relativt matchavgörande då detta var en typisk match där ett ledningsmål mer eller mindre känns helt avgörande för utgången.

Det hjälper inte att sitta och gnälla på forum, maila domarbasen. Maila DIF. AGERA!

------
lefflan skrev:Haha är ute å kollar bilar ja... vad får man se.. Säljes av Mira Hannula.
Vem är det? :wink:
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Magnutz skrev:Efter att ha följt laget i mitt hjärta under säsongen och dessutom vågat författa en lite djupare analys villjag nu åberopa huvudtesen från den analysen: Laget saknar naturliga ledare på isen (och i båset...) som får laget att dra upp tempot trots att det inte går bra. Nu viker vi ner oss och när det händer har vi grymt svårt att hitta tillbaka till vårt spel. Vi saknar spelare, tror jag, som sätter toleransnivån i laget. Du ska inte komma undan med skitinsatser på skitinsatser för det är inte okej. Du vet att du är bra för den naturlige ledaren får dig att känna detta och du vill ju inte svika den du ser upp till.

Slarv i nummerärt överläge - en inställningsfråga
Idiotiska utvisningar - en inställningsfråga

Och det är INTE OKEJ att stå och flina i båset när det ser ut som det gör på isen. Det är fan inte ok att stå och skriva shopping-listor i Blocket heller. Det måste eldas på i båset, det måste stås på och visas att det är angeläget att vi gör vårt bästa. Detta klarar inte en människa utan hjälp, vi måste knuffas framåt för att lockas göra vårt yttersta. Active coaching är ett måste. Tvinga båsspelarna att stå upp och visa att de är på hugget. Visa att energin som ska välla fram på isen startar i båset!

Skulle vi gå grymt bra i slutspelet kommer jag ändå komma ihåg hur det såg ut undret seriens gång...

Skapligt jävligt att torska mot Brynäs, fyran.
Du pratar om att vi saknar... Ragge.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
lefflan

Inlägg av lefflan »

lilleman skrev:
Kall-El skrev:Att pucken är över linjen innan målburen är ur sitt läge visar ju bilderna rätt tydligt.

Det hjälper inte att sitta och gnälla på forum, maila domarbasen. Maila DIF. AGERA!

------
lefflan skrev:Haha är ute å kollar bilar ja... vad får man se.. Säljes av Mira Hannula.

Ja vem vet.. Kanske mikas fru? haha:P
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lidingö DIF »

Första inlägg och brukar ej ge mig in i debatter men nu får säsongarna på A11 ge fan i att sälja ut sina biljetter till byisar. Är själv säsongare och ikväll var jag omgiven av byisar från Gävle. SKÄRPNING!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
lilleman

Inlägg av lilleman »

lefflan skrev:
lilleman skrev:

------

Ja vem vet.. Kanske mikas fru? haha:P
Yes, det där var skitkul. Joke of the year
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren: ja, Ragge saknas fullständigt. Klubertanz saknas. Se bara på Mackan. Hur i hela djävulens Helvete kan det få fortgå? Hur kan han bara glida runt i match efter match? Det finns ingen som tar tag i sånt som får ett lag att funka. I HiV tror jag att Jesus Davidsson är en helt ovärderlig spelare som "limma" samman laget. Widing skulle kunna göra detta men då behöver han ett par år till i truppen.

Sen är det så att spelare som visar att de bara vill spela hårt i 50% av matcherna måste avlägsnas från laget. Oavsett om vi har naturliga ledare eller inte.

Jag saknar Ölvestad.

Hata Brynäs
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Usch, inkompetenta idioter till domare (och måldomare). Fyfan vad dåliga dem var. Hur kan man döma bort ett korrekt(?) mål? Idag var vi totalt värdelösa både på plan och läktaren. Vad är det som händer?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Läktarinsatsen gav mig för övrigt rysliga vibbar om säsongen 01/02 när vi alltid hade bortaplan hemma. Herregud vilken pinsam klackinsats.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Jaha, kanske inte den roligaste kvällen på Hovet direkt...

Djurgårdens powerplay idag gör mig fruktansvärt olycklig. Det går så lååångsamt.

Slarvigt spel av båda lagen, men framför allt av DIF. Brynäs var hungrigare, mycket mer desperata och de var trots allt bra mycket bättre, det får man inte förneka.

Angående videogranskningarna och de bortdömda målsekvenserna finns det väl inte så mycket att säga om den första, spelarna reagerade överhuvudtaget inte som om det skulle ha varit mål utan fortsatte ju bara att spela och därför var det inte så konstigt att det inte var mål.
Mika H:s däremot - ÄR VIDEODOMARN HELT JÄVLA BLIND I HUVET ELLER? - När spelare från båda lagen reagerar som att det blir mål och stannar upp, när när spelare och ledare i båsen jublar och stönar, när publiken vrålar och när reprisbilderna på kuben klart och tydligt visar att pucken är inne innan buren flyttas - Hur i allt som är heligt namn kan man då döma bort målet?!? Trodde att videodomarn som var i farten när det var gnaget-gnaget hade fått kicken, men så var det uppenbarligen inte.

Lärking och hans små kamrater får nog ta och fundera på om de har valt rätt yrkesbana. Att plocka ut Printz när han drog iväg en högerkrok på vem det nu var nere vid målet närmast kurvan och inte ta brynässpelaren också när Printz så uppenbart hade reagerat på något han sa var ett jävligt felaktigt beslut, dock bör Printz lära sig att hålla sig i skinnet.

För övrigt: Hur kan det vara så förbannat svårt att fatta att mynt har man i plånboken, byxfickan eller så lägger man dem i Fabrikens hinkar?
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Dagens svidande torsk är vad som brutalt visar vad som krävs för att tillhöra topp4. Det som behövs är inte en sjukt hög högstanivå. Det som är otvivelaktigt nödvändigt är en riktigt hög lägsta-nivå. Med humörspelare som boumedienne, och andra, som spelar med huvudet under armen ibland och med huvudet på skaft andra gånger är det svårt att hålla en jämn, hög lägsta-nivå. När vi dessutom har Lassen blir det omöjligt.

Jimpa, du fattas mig!!!
Senast redigerad av Magnutz den 2011-01-22 23:14:44, redigerad totalt 1 gånger.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Magnutz skrev:Mäklaren: ja, Ragge saknas fullständigt. Klubertanz saknas. Se bara på Mackan. Hur i hela djävulens Helvete kan det få fortgå? Hur kan han bara glida runt i match efter match? Det finns ingen som tar tag i sånt som får ett lag att funka. I HiV tror jag att Jesus Davidsson är en helt ovärderlig spelare som "limma" samman laget. Widing skulle kunna göra detta men då behöver han ett par år till i truppen.

Sen är det så att spelare som visar att de bara vill spela hårt i 50% av matcherna måste avlägsnas från laget. Oavsett om vi har naturliga ledare eller inte.

Jag saknar Ölvestad.

Hata Brynäs
Jag tyckte faktiskt att han liknade en död fisk något mindre idag än vad han har gjort tidigare. Det var någon uppåkning där han trampade igång och jag tyckte mig skymta skuggan av fjolårets Mackan. Sedan huruvida det verkligen är sant eller om det bara är önsketänkande från min sida låter jag vara osagt.

Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Wainscotting: mackan blixtrar till då och under en match. Tyvärr verkar det omöjligt för honom att behålla gnistan i mer än 10sekunder per byte och det räcker inte.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Vi är inte aik

Råttas...
Gnagarsvin...
Christer Lärking...

Vi är Djurgår'n vi är mycket bättre
Vi är Djurgår'n inte aik
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Magnutz skrev:Wainscotting: mackan blixtrar till då och under en match. Tyvärr verkar det omöjligt för honom att behålla gnistan i mer än 10sekunder per byte och det räcker inte.
Ja, det är kankse inte bättre än så. Önsketänkande.

Det är egentligen inte meningen att dra igång ännu en Marcus-Nilson-ser-inte-ut-som-sig-själv-han-har-varit-sjuk-hela-hösten-och-ätit-antibiotika diskussion för sådana har vi haft till leda här, men jag tror att han skulle må bra av lite vila och att Djurgården har gjort både honom och sig själva en otjänst genom att inte se till att han tog någon veckas vila och lugnare träning när han var klar med alla sina kurer. Om man har otur kan antibiotika slå ut ens försvar likväl som det som det är tänkt att det ska slå ut. Käkade antibiotika mot en ovanligt otrevlig öroninflammation för ett tag sedan och när jag var klar med den kuren hade den dessutom plockat med sig hela mitt imunförsvar vilket fick mindre trevliga konsekvenser...

Låst