JVM
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: JVM
Man behöver inte rangordna förluster. DIF betyder såklart mest men helvete vad tungt det här var. Hade varit en sak att förlora om vi spelat vår bästa hockey och ändå fått stryk, men nu känns det bara så onödigt. Första halvan av matchen sög ju. Vi skulle ju ligga på som tusan för att trötta ut de redan trötta ryssarna, vad hände med det?!
Nemeth din tomte, hur kan man spela 0-3?
Får hoppas på ett brons iaf även om bronsmatcher känns lite b-aktiga. Att få med sig en medalj hem känns nog iaf väldigt mycket skönare än att förlora även den matchen! Undra om USA kör Campbell i mål eller om de låter andremålvakten stå.
I finalen hoppas jag på Ryssland men de är nog chanslösa och Kanada vinner som vanligt (ej förra året, jag vet).
Nä, kom hem nu Cehlin och bjud oss på några läckra mål!
Nemeth din tomte, hur kan man spela 0-3?
Får hoppas på ett brons iaf även om bronsmatcher känns lite b-aktiga. Att få med sig en medalj hem känns nog iaf väldigt mycket skönare än att förlora även den matchen! Undra om USA kör Campbell i mål eller om de låter andremålvakten stå.
I finalen hoppas jag på Ryssland men de är nog chanslösa och Kanada vinner som vanligt (ej förra året, jag vet).
Nä, kom hem nu Cehlin och bjud oss på några läckra mål!
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Mäklaren har tagit "time-out"på obestämd tid ifrån forumet.Snazzi skrev:Mäklaren, var fan är du? Hugg Nemeth!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Tänker inte beskylla Nemeth för allt även om 0-3 är dåligt. Vid första så jobbar backarna bra men det är en forward som inte kan komma hem och skicka ut pucken ur zonen. Vid 0-2 är det Nemeth som gör rätt men Norrlands Tim (som för övrigt var lysande) tyckte att Nemeth såg skakig ut så han begav sig ner bakom mål han också. Trean ska inte få gå in men så blir det lätt när ett lag blir skraja för att tappa en ledning och ett annat bara kan köra på.
I övrigt var det några tongivande spelare som inte syntes tillräckligt, Lander slängde bort puckar som om han hette Krüger och Sillen var inte sig själv i första två. Inte samma speed som han haft tidigare då hade han åkt åttor runt ryssarna precis som Fasth gjorde.
Helt enkelt för många som inte gjorde vad dom kunde och då slutar det såhär.
Annars är jag inne på samma bana att det får inte avgöras på straffar, inte heller ska OT vara 4 mot 4. Nu blir det en avslagen match mot USA, fejka skada Sillen så chartrar jag ett plan åt dig.
I övrigt var det några tongivande spelare som inte syntes tillräckligt, Lander slängde bort puckar som om han hette Krüger och Sillen var inte sig själv i första två. Inte samma speed som han haft tidigare då hade han åkt åttor runt ryssarna precis som Fasth gjorde.
Helt enkelt för många som inte gjorde vad dom kunde och då slutar det såhär.
Annars är jag inne på samma bana att det får inte avgöras på straffar, inte heller ska OT vara 4 mot 4. Nu blir det en avslagen match mot USA, fejka skada Sillen så chartrar jag ett plan åt dig.
- Lee Harvey Oswald
Går ett steg längre. Matchen mot HV betyder mer för mig.BOMBOM BOUCHARD skrev: Jag tänker helt tvärt om.
Personligen känner jag att den här förlusten bara är marginellt värre än den mot HV igår...
Helt ärligt. Ser hellre att DIF vinner än match än Tre kronor. Möjligen en OS-final mot Finnarna. Då jävlar tänder jag till som en DIF-match.[/quote]
Precis min känsla, en sån här förlust svider i 5min...som mest.
En DIF-förlust i seriespelet svider hela kvällen, i ett slutspel pratar vi STORT ångest.
Blir inte så ledsen när Carolina Klüft hoppar kort i längdhopp heller.
Inte mycket att grina över det här.
Sverige gör en riktigt dålig match, så helt logiskt ryker man direkt när det gäller som mest.
Det är Sverige för mig
"gnagar-Achmet" var fantastiskt usel, fortsätt så tack...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Eh hur kan man ens jämföra en landslagsmatch med en DIF-match? Visst, jag vart lite förbannad igår när ryssarna gör mål men känns ungefär som det är 1% av känslorna man får under en Djurgård's match. När DIF spelar är jag ett nervrak, när ett landslag spelar (visst är J20 roligare att se än de andra, men ändå) så är det fortfarande lite sådär lagom slött engagerat tittande.
Dessutom spelade Sverige som en påse nötter i 2 perioder, då vinner man inte en JVM semi.
Dessutom spelade Sverige som en påse nötter i 2 perioder, då vinner man inte en JVM semi.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Antar att han bara har sig själv att skylla.Frasse skrev:Mäklaren har tagit "time-out"på obestämd tid ifrån forumet.Snazzi skrev:Mäklaren, var fan är du? Hugg Nemeth!

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- Lee Harvey Oswald
Frasse skrev:Mäklaren har tagit "time-out"på obestämd tid ifrån forumet.Snazzi skrev:Mäklaren, var fan är du? Hugg Nemeth!
Jahaa....
Efter vissa "påtryckningar/rekommendationer" eller är det ett eget beslut?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=3376Lee Harvey Oswald skrev:Frasse skrev:Mäklaren har tagit "time-out"på obestämd tid ifrån forumet.Snazzi skrev:Mäklaren, var fan är du? Hugg Nemeth!
Jahaa....
Efter vissa "påtryckningar/rekommendationer" eller är det ett eget beslut?
Konspirationsteorierna tätnar...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Det är inte så, var lugna. Mäklaren avskyr bara Holmqvist, han sitter nog inte och försöker ta över era konton.Magnutz skrev:hahahaha.. vore ju sjukt CP om det stämde.
Crashmash skrev.....i matchtråden för JK-dagen samma kväll som vi förlorade mot HV. Eftersom att hela forumet spårade ur.
"Vi spelar värdelöst, utan hjärta och verkar inte ens vilja vinna just nu men alla användare som skriver ett resultat likt 0-15 i den här tråden varnas alternativt försvinner."
Vill minnas att Mäklaren då tippade 2-9 till Timrå och någon lite för provocerande text. 5 minuter senare var kommentaren borta, och jag har inte sett Mäklaren sen dess. Sådeså!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Hahahaha... se på fan..Snazzi skrev:Det är inte så, var lugna. Mäklaren avskyr bara Holmqvist, han sitter nog inte och försöker ta över era konton.Magnutz skrev:hahahaha.. vore ju sjukt CP om det stämde.
Crashmash skrev.....i matchtråden för JK-dagen samma kväll som vi förlorade mot HV. Eftersom att hela forumet spårade ur.
"Vi spelar värdelöst, utan hjärta och verkar inte ens vilja vinna just nu men alla användare som skriver ett resultat likt 0-15 i den här tråden varnas alternativt försvinner."
Vill minnas att Mäklaren då tippade 2-9 till Timrå och någon lite för provocerande text. 5 minuter senare var kommentaren borta, och jag har inte sett Mäklaren sen dess. Sådeså!

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Daniel942
Sjukt dåligt. Ett forum ska inte censurera vad folk tycker och tänker sålänge det inte bryter mot forumets regler.Magnutz skrev:Hahahaha... se på fan..Snazzi skrev:Det är inte så, var lugna. Mäklaren avskyr bara Holmqvist, han sitter nog inte och försöker ta över era konton.Magnutz skrev: hahahaha.. vore ju sjukt CP om det stämde.
Vill minnas att Mäklaren då tippade 2-9 till Timrå och någon lite för provocerande text. 5 minuter senare var kommentaren borta, och jag har inte sett Mäklaren sen dess. Sådeså!Jag är sjukt taggad för att sjunga sönder rösten till Sköld och lag och förening på torsdag!!!
DIF!
- -daniel-
Jag är helt övertygad om att Mäklaren har bytt nick, finns väl nån lite smårolig kuf som kallar sig RosaVillan som precis börjat posta. Ger mig fan på att det vår kära Mäklare....
EDIT: men om han nu bannats så är det riktigt jävla pinsamt.
EDIT: men om han nu bannats så är det riktigt jävla pinsamt.