Södertälje SK - Djurgårdens IF, 28/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 28/12 2010

Inlägg av Caveman »

GOTT NYTT ÅR HORUNGAR!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Caveman skrev:GOTT NYTT ÅR HORUNGAR!
+1
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bergan

Inlägg av Bergan »

warrant skrev:Upp till femte plats i tabellen nu..Går verkligen åt rätt håll.
Och nio poäng före råttorna som fick storstryk med 8-2 mot hv71.
Usch vad surt. Skulle varit i Jkpg i dag var det tänkt, men det blev ändrade planer. Hade varit riktigt gott att se det kära HV piska Gnaget.

Grattis till vinsten.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Så härligt detta, fatta att vi inte har någon torsk efter 60 min på 10 omg och vi trycker på 4 raka 3p. Är nästan helt euforisk över Fimpens poängsnitt, sen kan man tänka sig att Tim har en fin träningsvärk imorgon efter dagens 18min, hör ju inte till vanligheterna :D
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

crike skrev:Så härligt detta, fatta att vi inte har någon torsk efter 60 min på 10 omg och vi trycker på 4 raka 3p. Är nästan helt euforisk över Fimpens poängsnitt, sen kan man tänka sig att Tim har en fin träningsvärk imorgon efter dagens 18min, hör ju inte till vanligheterna :D
Återigen speltid förtjänar man... Svårare än så är det inte.... (är man bra så får man spela, är det skador så får du som är het speltid)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Sjukt slafsig match men underbara tre poäng. Våra två mål var riktigt snygga! Ååå en sådan härlig daaag! :)
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

haha när Owuya skrinar ut för att styra en puck drog klacken efter andan :D

Krya på dig Nisse!
Jag är inte arg, och inte besviken.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Caveman skrev:
crike skrev:Så härligt detta, fatta att vi inte har någon torsk efter 60 min på 10 omg och vi trycker på 4 raka 3p. Är nästan helt euforisk över Fimpens poängsnitt, sen kan man tänka sig att Tim har en fin träningsvärk imorgon efter dagens 18min, hör ju inte till vanligheterna :D
Återigen speltid förtjänar man... Svårare än så är det inte.... (är man bra så får man spela, är det skador så får du som är het speltid)
Det där måste ändå vara en sanning med flera nypor salt. Widing har knappast förtjänat den speltid han haft. Känns kanske inte som rätt läge att sparka på en som redan ligger ner, men ingen kan väl påstå att Ekman heller förtjänat den speltid han hittills fått sett över en hel säsong?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:
Caveman skrev:
Det där måste ändå vara en sanning med flera nypor salt. Widing har knappast förtjänat den speltid han haft. Känns kanske inte som rätt läge att sparka på en som redan ligger ner, men ingen kan väl påstå att Ekman heller förtjänat den speltid han hittills fått sett över en hel säsong?
Med både Widing & Ekman vet vi vad dom kan, det är två spelare som hör till "top of the league" när dom är som bäst.... Jag håller med om att dessa två inte presterat (än) vad vi hoppats på, men detta är två spelare som inte ska ha mindre istid, det gör inte dom bättre.

Med spelare som spelar i så kallade 3-4:e femmor gäller det att visa "framfötterna".
Senast redigerad av Caveman den 2010-12-28 22:14:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev: Med både Widing & Ekman vet vi vad dom kan, det är två spelare som hör till "top of the league" när dom är som bäst.... Jag håller med om att dessa två inte presterat (än) vad vi hoppats på, men detta är två spelare som inte ska ha mindre istid, det gör inte dom bättre.
Tycker man kan resonera så första 10-15 matcherna, men där efter cirka 15 omgångar borde deras smekmånad vara över på något sätt. Då bör väl ändå de som förtjänat speltiden få den. Vi kan ju inte fortsätta med Widing i PP i slutspelet till exempel om han står kvar på två mål under hela grundserien? Känns lite fel, då ger jag hellre den tiden till Kempe eller Cehlin.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

SirDIFalot skrev:
Caveman skrev: Med både Widing & Ekman vet vi vad dom kan, det är två spelare som hör till "top of the league" när dom är som bäst.... Jag håller med om att dessa två inte presterat (än) vad vi hoppats på, men detta är två spelare som inte ska ha mindre istid, det gör inte dom bättre.
Tycker man kan resonera så första 10-15 matcherna, men där efter cirka 15 omgångar borde deras smekmånad vara över på något sätt. Då bör väl ändå de som förtjänat speltiden få den. Vi kan ju inte fortsätta med Widing i PP i slutspelet till exempel om han står kvar på två mål under hela grundserien? Känns lite fel, då ger jag hellre den tiden till Kempe eller Cehlin.
Hade hellre sett Widing på blå i PP istället för O.Eklund eller BomBom.

men så är det ofta att det gnälls på våra äldre spoelare för att dom inte levererar i Okt-Nov, men när det börjar dra i hop sig så lovar jag att du vill ha med dom, det är då dom kommer att vara ledande.... Te.x Kempe, vi kan vi inte räkna med att han ska vara ledande i DIF när det börjar att brännas, inte än, det kommer...
Senast redigerad av Caveman den 2010-12-28 22:19:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:
SirDIFalot skrev:
Hade hellre sett Widing på blå i PP istället för O.Eklund eller BomBom.
Ja, det har jag förespråkat länge. Att ha honom på blå. Men nu för tiden verkar vi mer spela med en kille som point. Annars kör jag gärna Honken-Bombom och Widing-Kronwall där i PP.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Eller kolla på en som Mattsson, som nu gjort 2 mål på två matcher för VF, högerskytt, men han står nere vid ena tekningscirkrln, passningar på bladet och det smäller.

Kronwall ska alltid spela.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Sjukt uselt att bara vinna med 1 mål borta mot SSK!! Nu måste Hardy avgå han kan ju inte motivera spelarna!!!
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

DIFVästertorp skrev:Sjukt uselt att bara vinna med 1 mål borta mot SSK!! Nu måste Hardy avgå han kan ju inte motivera spelarna!!!
Håller med och speciellt med endast 8 man borta från laguppställning!
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar