jag menar naturligtvis inte att det är okej att vara dålig bara man är det i defensiven. Det jag menar är, som jag just la till i min post ovan, är att det inte funkar med spelare som Boumedienne när det ser ut som det gör. Vi har inte den backbesättning som krävs för att kunna offra en till offensiven. Boumedienne kommer 4/5 gånger på arslet i försvarsarbetet när han varit ute på resa till fiendeland. Han orkar ju inte ta sin spelare när han kommer tillbaks utan crosscheckar/hookar/annat eller blir stående stilla mellan puck och motståndare utan tydligt fokus. Sen blir han bortrullad och motståndaren gör mål.SirDIFalot skrev:Nu skrev du mycket annat också. Men just på den här punkten är vi rejäl oense. Vissa backar bidrar offensivt och vissa defensivt. Anser du att det är mer ok för en back att vara dålig bakåt om han också är dålig framåt? Jag tycker tvärtom. Hade Lassen till exempel gjort 10 mål per säsong hade jag stått ut med honom som 6e valet på backen. Visst är en backs huvudansvar alltid defensiven men det är jävligt nyttigt att ha backar som bidrar så mycket framåt som BomBom gör. Önskar vi hade en back som passade bättre ihop med honom, då hade vi kunnat bygga en jäkligt stabilt backpar. Känns som att de jobbar hårt på att hitta vem som ska spela back med snubben. Har inget bra svar på vem det bör vara. Men skulle gärna spela Kronwall med antingen Honken eller BomBom och få ett riktigt bra backpar. Kombinationen Kronwall-Printz gillar jag inte.Magnutz skrev:Det är fan inte OK att vara en offensiv back med högst mediokra defensiva kvalitéer. Text text textSirDIFalot skrev:Jag tror BomBom får mycket skit för att han är så bra offensivt, när han producerar så bra framåt blir det liksom en förhoppning, eller snarare förväntan att han ska bidra lika bra defensivt. Att han ska bli våran nya backjätte. Hade BomBom hållit lite lägre klass offensivt hade man nog inte uppmärksammat hans defensiva brister på samma sätt. Har svårt att se Deilert, Lassen, Honken eller i vissa fall Printz vara stabilare bakåt. Men de får inte alls skit på samma sätt (Undantaget Mäklaren på Honken givetvis).
Om vi hade effektivitet framåt och bra tvåvägsspelare som kunde hjälpa till i spelet så kanske det hade funkat men nu, när vi har noll i anfallet och Falk är ensam målgörare i en match mot ett av seriens sämsta reservdelslag (Timrå) så är spelare av Boumediennes sort helt jävla fel.
Om vi producerar framåt i större utsträckning än vi släpper in bakåt så vore saken rent akademisk. Då har vi råd med Boumediennes. Nu? nej. Inte en chans. Sällan Stellan.
Tillägg: Du har rätt, jag håller med. men inte nu. inte i dagens DIF. Jag vet att backarnas insatser inte tar stopp efter egen def. blå, men i ett läge där vi gör färre mål än vi släpper in så måste nog backarna fokusera mer på defensiven och i Boumediennes fall då orken tryter helt sluta med sina räder i anfallszon. När han tagit slut tar han en utvisning eller går bort sig. Hela tiden. Det gör visserligen Honken och Lassen också men.. aja. Det kanske är backarna som ska vara våra målskyttar i år. Falk och backarna.