Djurgårdens IF - Hv71, 30/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Hv71, 30/11 2010

Inlägg av Edin »

Mäklaren skrev:Förresten, den här Mitman som är så upphaussad. Vart var han idag? Han såg räddare ut än Andreas Holmqvist på isen.
Skämtar du eller satt du och sov matchen igenom?

Man såg ju gång på gång hur han trampade på och sökte tacklingar, otroligt nyttig, precis såna lirare vi behöver.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Edin skrev:
Mäklaren skrev:Förresten, den här Mitman som är så upphaussad. Vart var han idag? Han såg räddare ut än Andreas Holmqvist på isen.

Man såg ju gång på gång hur han trampade på och sökte tacklingar, otroligt nyttig, precis såna lirare vi behöver.
Skitsnack.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Att idrott (hockey i synnerhet) kan vara så förbannat orättvis ibland. :?

Aja, idag spelar vi ut jönköping så det ryker om det. Vi gör en förbannat bra match totalt sett (om än en aning omständligt i PP, förvisso 25% i den spelformen om jag inte såg fel men kändes som vi borde kunna stänkt dit minst 2 puckar till) men Larsson i HV-kassen hade en enormt jävla bra dag. Tänk, mina vänner, om DIF hade huggt efter honom inför säsongen? :shock:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mycket bra match idag. Tyvärr ville inte puckjäveln in. Med detta spel kommer vi att börja plocka placeringar.
Sedan kom två drag jag väntat länge på.
1. Lassen och Deilert håller inte. Låt nu för fan Falken spela kvar på backen.
2. Äntligen slut på konstant långa uppspel och mer av att ta hem forwards och komma samlat.

Enda orosmolnet är att vi bara gjort 2 riktigt bra matcher i år. Hemmapremiären mot HV och nu denna.
Är det HV som passar oss bra eller?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

[quote="lilleman"
DIF_Soldier skrev:
Mäklaren skrev: Vad har du för försvar till att vi förlorat fem av sex sudden- och straffavgörande då?

Vi är för dåliga den här säsongen helt enkelt. Har en alldeles för dålig målvakt, spelare som tar otroligt dumma utvisningar, inga målskyttar och seriens sämsta PP. Vi slutar i bästa fall åtta.
Men nu är det väl ändå så att Soldaten inte pratar om några andra matcher än just dagens?
Vi gör en riktigt bra match, men ändå väljer du att kritisera laget.
I största allmänhet är väl Mäklaren aldrig positiv, det vore som att G. Bush höll ett intellektuellt godkänt tal, eller som om jorden vore platt. En ding ding värld med andra ord (no offense Mäklarn jag gillar det :))
Bergan

Inlägg av Bergan »

Oj, oj, oj, så här utspelat har jag inte sett HV bli sedan 1985 (vill jag minnas att det var) då laget förlorade mot SSK med 11-1. Vi hade flyt, men det har bra lag.

Konstigt att ingen DIF-ledare påtalade det faktum att Laine fick ta straffen när Falk hade friläget. Borde bara ha kunnat ske om Falk hade blivit skadad, men det kunde jag inte se att han blev.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Bästa matchen iår spelmässigt! Men bara en jävla poäng. Hur fan då?
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Precis hemkommen från Hovet och detta är utan tvekan säsongens bästa insats (delat med premiären mot HV), det är sjukt jävla smolk i bägaren att vi inte vinner men under normala omständigheter slutar en sån här match 7-1 och inte 2-3.

Grym jävla glöd idag, våra grabbar köttade på som fan på isen och kämpade i varenda närkamp, det var fan en fröjd att se dem lira idag!!

Domaren ska vi bara inte gå in på, men när han dömde den andra straffen EFTER att han stått och vinkat för en vanlig 2a i ca 10sek (och ändrar sig) så var det ju bara att inse hur jävla köpt han var och att han satsat både bondgård och sin kossa (ja, fru/mjölkko/dotter) på matchen.. helt jävla tragiskt och jag hoppas fan någon domarkår kollar på detta i efterhand och läxar upp fanskapet, för döma kan han INTE!

Men skit i allt detta, torsk och all depp, vi gör en JÄVLIGT bra match och fortsätter vi så här så vinner vi 80% av resterande matcherna. Grym fart i kedjorna, jävligt kul och underhållande hockey, grym forechecking och äntligen lite jävla HJÄRTA!

BRA JOBBAT IDAG, FORTSÄTT SÅ FÖR FAN! GO DJURGÅRDEN!!
lilleman

Inlägg av lilleman »

Mäklaren skrev:
Edin skrev:

Skitsnack.
Okej. Mitman var inte en JÄTTESPELARE, men han visade vilja och försökte. Försök ha i åtanke att det är hans första Elitseriematch någonsin! En spelare kommer inte in och dominerar direkt...
Kom Zlatan in i Milan och dominerade direkt?
Dominerade Kennedy Igboanike i fotbollen direkt?
Gjorde Daniel Brodin en jättematch i sin första Elitseriematch?

Svaren på alla dessa frågor är nej. Självfallet var Mittman jävligt nervös, och det tar ett tag att komma in i det.
Du är säkert en sån person som förväntar sig att allt ska hända på en gång. Värvar vi Sidney Crosby så skulle han göra sjutton mål i sitt första byte.

När du visade en lägenhet första gången, gjorde du allt rätt då? Gick du in där och briljerade så att du fick 30 bud på lägenheten direkt?

Mittman kommer, tro mig. Och han kommer att bli en talang, tro mig.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Mäklaren - avgå! Hur orkar du sitta och såga spelare efter dagens match? Fan vad trött man blir. Såga domaren eller någon som förtjänar det. DIF Hockey var grymma idag.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

lilleman skrev: ....Svaren på alla dessa frågor är nej. Självfallet var Mittman jävligt nervös, och det tar ett tag att komma in i det.
Du är säkert en sån person som förväntar sig att allt ska hända på en gång. Värvar vi Sidney Crosby så skulle han göra sjutton mål i sitt första byte....
Förvisso men dessa domare skulle döma bort 16 av dessa så det hade bara blivit 1. Alltså underkänt.

Hoppas verkligen att detta spel håller i sig nu, för jag tycker att det var ett balanserat DIF vi såg idag.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Mäklaren skrev:
Edin skrev:

Skitsnack.
Tycker inte alls det är skitsnack, Mitman är, i mitt tycke, någonstans i mittfåran gällande spelarbetygen, och det är fan inte illa för en 19åring som gör sin elitseriedebut. Har bara sett honom sporadiskt i J20, men nog fan står det klart att det är en talang med mycket god potential?
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Undra om Mäklaren e Lasse Anrell?
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Kan någon göra ett intelligenstest på Boumedienne? Han måste vara den överlägset mest korkade backen som Djurgården någonsin har haft. Hur många gånger har han inte satt oss i så jävla svåra lägen pga sina urbota dumma tilltag? Stör mig som fan på han måste jag säga.

Klacken gjorde det bra idag, var skoj som fan att vara där! :)

Straff! :wink:
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det enda jag syftar på är att han höjts till skyarna av samtliga och därav har mina förväntningar dragits upp något enormt. Han var medioker och rädd.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar