What?Raus skrev:Kan någon snäll människa här inne berätta vad det stod på flygbladen som delades ut under matchen? Jag var inte på plats.
Djurgårdens IF - Södertälje SK, 2/11 2010
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 2/11 2010
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Haha, jag har väl inte tjivats med någon. Har han nått problem med mig så är det upp till honom att lösa det. Jag gav honom bara en liten spark i rumpan mot rätt riktning! Med den pojkens metoder blir inga barn gjorda så att säga. I övrigt är han helt ointressant för mig!Magnutz skrev:se så, varför tjivas Djurgårdare emellan. kiss and make up.Caveman skrev:Ignore....... att jag glömt bort det.
Känns väldigt konstigt detta! Gå och lägga sig med både ett leende(för de 3 poängen) och en jävla oro(inför derbyt). Lite så att vi helt enkelt inte är redo att möta en vråltaggat aik IF, med spelet vi har nu. Jaja, tåls att sova på!
Godnatt mina kära Djurgårdsvänner!
100% DJURGÅRDSJ***L
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Stod om derbysamlingen i Gamla stan.Raus skrev:Kan någon snäll människa här inne berätta vad det stod på flygbladen som delades ut under matchen? Jag var inte på plats.
Från klockan 15.00+. Sen att tåget är tänkt att gå 17.55.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Ekman agerar väl inte alls just nu?Kall-El skrev:SirDIFalot skrev:Förstakedjan
Härligt att se den gamla Ölvestad igen! och Otto gör poäng. Tycker dock Sillen har gått ner sig lite sen han fått spela med dessa två.
Andrekedjan
Finns verkligen potential här. Dock tycker jag Widing gör sin sämsta match på väldigt länge. Nu har han ju dessutom tappat farten han hade de inledande matcherna?
Tredjekedjan
Tycker Tim, Kempe och Norman kompletterar varandra väldigt bra och måste få fortsätta ihop.
Fjärdekedjan
Brodin-Falk-Eklund, rprecis som en fjärdelina ska vara, två brunkare som smäller på och spelar med hjärta och en defensiv rutinerad center.
---
Okej, Nilson kom tillbaka, då kliver nog Cehlin nere i fjärde istället för Eklund/Brodin. Men Ekman... Vad fan ska vi sätta honom? I en fjärdekedja finns det fan bättre alternativ, det är en kedja som bara ska spela 0-0 och vara fysiska.
Som Ekman agerar just nu borde han få lira med Falk - Cehlin i en fjärdelina.
en kedja som för övrigt borde kunna skapa lite och dessutom vara småjobbig att möta.
Brodin - Eklund får bli extra spelare helt enkelt.
Alternativet är att Ölvestad flyttas ner till Falk och Cehlin och att Ekman får chansen med Otto och Mackan.

I min bok är det fullständigt självklart att Ekman-Otto-Mackan ska bilda våran förstalina. Ge dessa tre herrar ett par matcher tillsammans så ska ni se att vi har en riktigt stark och producerande förstakedja.
Förstår faktiskt inte varför Jimmie och Otto tvunget ska spela ihop konstant när det bevisligen inte funkat speciellt bra för att vara en förstakedja på de första 16 matcherna. Och man kan inte hålla på och vänta in Mackan så att han ska gå in och lyfta kedjan till fjolårets höjder. Vi har material till att få till en superkedja. Då ska man inte blunda för det.
Börjar redan bli lite skakig...Caveman skrev:Jag blev bara jävligt trött på en forumit, men nu är det löst, så jag slipper läsa allt dravel....Magnutz skrev:se så, varför tjivas Djurgårdare emellan. kiss and make up.Caveman skrev:Ignore....... att jag glömt bort det.
Jag har DIF polare så det räcker..... Vi ladddar hårt tills på Torsdag.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Tror nerverna släpper lite när man möter upp med sina Djurgårsvänner på Torsdag för att ladda med några öl på krogen.....
Vet ej hur det ligger till med kameran.
Öl ger mycket i livet en lite finare, lite bättre framtoning. Tyvärr blir det 0 öl för min del - kommer med lillgrabben, inskolning i DIF-andan för hans del!Caveman skrev:Tror nerverna släpper lite när man möter upp med sina Djurgårsvänner på Torsdag för att ladda med några öl på krogen.....

Har mailat DIF ang. kameran. Vill få några feta bilder från matchen/Tifot/Klacken.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz skrev:Öl ger mycket i livet en lite finare, lite bättre framtoning. Tyvärr blir det 0 öl för min del - kommer med lillgrabben, inskolning i DIF-andan för hans del!Caveman skrev:Tror nerverna släpper lite när man möter upp med sina Djurgårsvänner på Torsdag för att ladda med några öl på krogen.....
Har mailat DIF ang. kameran. Vill få några feta bilder från matchen/Tifot/Klacken.
Jo, öl brukar lugna nerverna en aning och det kan behövas. Då får vi hoppas att det blir en trevlig tillställning så lillgrabben blir nöjd. Men det är en högriskmatch, så man kan aldrig vara säker på att det blir trevligt.
Senast redigerad av Caveman den 2010-11-03 00:49:09, redigerad totalt 1 gånger.
- Daniel942
Undrar när Hockeyligan lär sig att inte Ölvestad är kapten..
DIF!
Daniel942 skrev:Undrar när Hockeyligan lär sig att inte Ölvestad är kapten..
Aldrig verkar det som... Tycker inte han passar som kapten heller, visst är han en fighter och bidrar till laget men känns ändå inte rätt att ha han som kapten...
Jag somnade framför datorn några minuter efter att SSK tagit ledningen, så jag avgår härmed med omedelbar verkan.
Jag har hört att det var Gamla Fina Djurgårn på isen idag, men att vara på väg att torska mot Slöddertälje hemma samtidigt som dom vinner skotten känns sådär. Jävligt starkt att komma tillbaka dock.
Jag har hört att det var Gamla Fina Djurgårn på isen idag, men att vara på väg att torska mot Slöddertälje hemma samtidigt som dom vinner skotten känns sådär. Jävligt starkt att komma tillbaka dock.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
I-lands ptoblem model större men vem kan klaga när man tittar på en trupp och får svårt att se spelare som Nilson och Ekman ta plats.SirDIFalot skrev:Förstakedjan
Härligt att se den gamla Ölvestad igen! och Otto gör poäng. Tycker dock Sillen har gått ner sig lite sen han fått spela med dessa två.
Andrekedjan
Finns verkligen potential här. Dock tycker jag Widing gör sin sämsta match på väldigt länge. Nu har han ju dessutom tappat farten han hade de inledande matcherna?
Tredjekedjan
Tycker Tim, Kempe och Norman kompletterar varandra väldigt bra och måste få fortsätta ihop.
Fjärdekedjan
Brodin-Falk-Eklund, rprecis som en fjärdelina ska vara, två brunkare som smäller på och spelar med hjärta och en defensiv rutinerad center.
---
Okej, Nilson kom tillbaka, då kliver nog Cehlin nere i fjärde istället för Eklund/Brodin. Men Ekman... Vad fan ska vi sätta honom? I en fjärdekedja finns det fan bättre alternativ, det är en kedja som bara ska spela 0-0 och vara fysiska.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001