Djurgårdens IF - Linköpings HC, 28/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 28/10 2010

Inlägg av Magnutz »

Har köpt min sista match på ett tag nu. Sonen och jag ska se Vårt Älskade Djurgården vs. AJK. SSen får vi se hur det blir. Har släppt iväg rätt mycket $$ på detta och fått illa lite valuta för slantarna.

Ikväll var det som vanligt Hawaii från början till slut. När vi möter lag som står på i offensiv zon och som visar NOLL barmhärtighet är vi slagna. Som fan.

Mark spelar bra, släpper returer men han kan ju inte gärna ta allt i plocken.. Han är nu off my shitlist. Där återfinns alla David "OleDolyckan" Printz. Och en återvändare: Josef Boumedienne... Alltså, hur i helvete fungerar han...

Näe, AJK, ni får passa er!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash

Inlägg av Mash »

DIF_Soldier skrev:
Mash skrev:Hemma från Hovet, matchen var riktigt långsam idag tyckte jag. Det PP vi fick på 5min hände inte mycket, passningar runt om, skott över men aldrig riktigt nära. De flesta skötte sig bra tycker jag men självklart finns personer som inte alls ska spela ikväll.

SANDBERG IN I MÅL FÖR FAN!
Men hur i hela helvete kan man klaga på målvakten i det här läget? Mark är det absolut minsta problemet vi har just nu. Visst, han släpper returer men lite prioriteringar får man fan ha. NOLL mål på tio perioder och du lägger skuld på keepern?! Ta stomipåsen du har bakom pannbenet och fyll den med lite vett för helvete.

Fn, människor är ju fan inte kloka. Det är nåt jävla fel alltså.
Jag har inte sagt något illa om Mark? Jag vill ha in Sandberg i målet. Jag är ''allergisk'' mot målvakter som släpper returer mitt ut i slottet, det kan fan kosta 3p! Men ska vi börja klaga så ska vi men då kanske man klagar på fel personer?

Cehlin-Otto - Har då aldrig sett maken till att hålla i puck så j*vla länge, SKJUT för fan!

Printz - Skiter i puck och siktar in sig på gubbe 5sek efter händelse...

Bombom - Mycket slashingar, tur att domaren missade de flesta han gjorde.

Ragge - Bli frisk!

Kempe - Fan, snygg straff :D

Det är dom jag har att klaga på, många i laget höll i pucken idag istället för att skjuta i klockrena lägen. Dags att tagga till nu, lam och tråkig hockey var det idag. Ingen åstadkom någonting under perioderna. Det var passa runt pucken och hoppas att det dyker upp något läge, dök det upp ett läge så sket man i att skjuta. Dags att vända på steken nu och börja lira fartfylld hockey! Det är mer energi, de kämpar för pucken men fortfarande stillastående. Tredje perioden börjar de vakna, hoppas de har hittat tillbaka på Tisdag och slaktar på Torsdag :)
Senast redigerad av Mash den 2010-10-28 22:23:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Janzoo skrev:
Daniel942 skrev:Mail ivägskickat
Hoppas att de tänker med hjärnan istället för arslet i framtiden då. 8)
På grund av tekniska problem från TV-sändningen finns över huvud taget inget arenaljud från matchen hos oss, och därför har det blivit så - det är inte direkt optimalt och vi kan bara beklaga det.

//Tobias
Mitt svar:
Ta bort ljudet helt då och beklaga det i slutet istället?
Det är helt oacceptabelt att ni fejkar att det låter såhär inne på Hovet. Pinsamt.
DIF!
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Daniel942 skrev:
Janzoo skrev:
Daniel942 skrev:Mail ivägskickat
Hoppas att de tänker med hjärnan istället för arslet i framtiden då. 8)
På grund av tekniska problem från TV-sändningen finns över huvud taget inget arenaljud från matchen hos oss, och därför har det blivit så - det är inte direkt optimalt och vi kan bara beklaga det.

//Tobias
Mitt svar:
Ta bort ljudet helt då och beklaga det i slutet istället?
Det är helt oacceptabelt att ni fejkar att det låter såhär inne på Hovet. Pinsamt.
Fick det här svaret själv:
Hej!
Vi är medvetna om det.
Problemet är att vi inte fick något ljud alls från arenan.
Alternativet vore att inte ha ljud alls i klippet.
Vi valde det minst dåliga alternativet..
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Denna upplaga av DIF är så tragiskt dålig att man mår illa. Orkar dock inte ens nämna laget en dag som denna när flera andra miserabla nyheter har nått oss. Jag väljer att fokusera på följande:

1. Marcus Ragnarsson: Vilken jävla hjälte du har varit, är och alltid kommer att förbli. Aldrig tidigare har jag skådat en DIF-back som match efter match efter match efter match kombinerar stenhårt fysiskt kraftspel med finlir, finess och taktiska genidrag. Du är en av de absolut största DIF-spelarna genom tiderna och du kommer att saknas något enormt. Jag hoppas verkligen att din axel blir bra och att du kan leva normalt i framtiden. Du ska dock veta hur viktig du har varit för DIF och att du dessutom har spelat skadad under de tre senaste säsongerna utan att gnälla som många andra spelare gör, gör inte att minnet av dig blir sämre. Jag hoppas verkligen att vi får se dig inom föreningen i framtiden. Varför inte så back-tränare efter Montén? Tack för ALLT, Kung Ragge Ragnarsson!

2. Johan Anderssson: Din missbildade lilla sorgliga parasit-ursäkt till människa, gå och dra något vidrigt över dig. Jag önskar dig all olycka i ditt fortsatta liv och hoppas att någon stark spelare i serien tar sitt förnuft till fånga och gör dig okapabel att någonsin spela hockey igen. Det är något du förtjänar efter den fruktansvärt fula bentacklingen på Nisse Ekman. Jag vill aldrig mer igen se ditt finniga lilla äckelansikte på Hovet.

Tack för mig. Hej.
Senast redigerad av Mäklaren den 2010-10-28 22:46:54, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mäklaren skrev:Denna upplaga av DIF är så tragiskt dålig att man mår illa. Orkar dock inte ens nämna laget en dag som denna när flera andra miserabla nyheter har nått oss. Jag väljer att fokusera på följande:

1. Marcus Ragnarsson: Vilken jävla hjälte du har varit, är och alltid kommer att förbli. Aldrig tidigare har jag skådat en DIF-back som match efter match efter match efter match kombinerar stenhårt fysiskt kraftspel med finlir, finess och taktiska genidrag. Du är en av de absolut största DIF-spelarna genom tiderna och du kommer att saknas något enormt. Jag hoppas verkligen att din axel blir bra och att du kan leva normalt i framtiden. Du ska dock veta hur viktig du har varit för DIF och att du dessutom har spelat skadad under de tre senaste säsongerna utan att gnälla som många andra spelare gör, gör inte att minnet av dig blir sämre. Jag hoppas verkligen att vi får se dig inom föreningen i framtiden. Varför inte så back-tränare efter Montén? Tack för ALLT, Kung Ragge Ragnarsson!

2. Johan Anderssson: Din missbildade lilla sorgliga parasit-ursäkt till människa, gå och dra något vidrigt över dig. Jag önskar dig all olycka i ditt fortsatta liv och hoppas att någon stark spelare i serien tar sitt förnuft till fånga och gör dig hockeyinvalid. Det är något du förtjänar efter den fruktansvärt fula bentacklingen på Nisse Ekman. Jag vill aldrig mer igen se ditt finniga lilla äckelansikte på Hovet.

Tack för mig. Hej.
En fet +1 på den. Jävlar vad lack jag är. Kanske märks på mina andra poster.. :evil:
DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Daniel942 skrev: En fet +1 på den. Jävlar vad lack jag är. Kanske märks på mina andra poster.. :evil:
Inte alls. :wink:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Mäklaren skrev:Denna upplaga av DIF är så tragiskt dålig att man mår illa. Orkar dock inte ens nämna laget en dag som denna när flera andra miserabla nyheter har nått oss. Jag väljer att fokusera på följande:

2. Johan Anderssson: Din missbildade lilla sorgliga parasit-ursäkt till människa, gå och dra något vidrigt över dig. Jag önskar dig all olycka i ditt fortsatta liv och hoppas att någon stark spelare i serien tar sitt förnuft till fånga och gör dig hockeyinvalid. Det är något du förtjänar efter den fruktansvärt fula bentacklingen på Nisse Ekman. Jag vill aldrig mer igen se ditt finniga lilla äckelansikte på Hovet.

Tack för mig. Hej.
Min önskelista till jul: Någon råkar slita sönder idiotens halspulsådra med skridskon.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Såna tacklingar utförs av:

1. Psykopater som inte rörs av att eller tvekar inför att skada någon annan svårt
2. Banjospelande inavlade jävla skogstroll som inte kan skilja på pappa/bror - mamma/syster för att dessa 2 par utgörs av enbart 2 unika individer. Lågfungerande svin.

Det är ett önsketänk men: Snubben måste tas om hand vid nästa möte...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Bra skrivet om Ragge, Maklaren. Jag skriver under pa allt det dar. Ragge <3 4evvaahhhh
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Saxat från AB:
I periodpaus fick Johan Andersson visst försvar av sin lagkompis Magnus Johansson.
– Det är utvisning, absolut, men jag tror inte att Johan gör det med vilje. Hoppas att Nisse inte skadade sig, säger Linköpingsbacken till Canal Plus.
Det måste då vara pappa/bror som uttalar sig..

om det inte är med vilje han kör sönder Nisse undrar jag hur fan han kan UTAN UPPSÅT begå en sån handling?! Han måste ju, som elit-spelare, VETA vad som händer när du klipper motståndare som han gjorde ikväll.. sånt vet ju till och med småkillarna som lirar... Om han varit smart/juste hade han satt axeln på Nisse istället och mosat skallen på honom.. det hade kunnat försvaras då det säkert sett ut som han i alla fall FÖRSÖKTE undvika mord... en bentackling är aldrig någonsin försvarbar... fyfan.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev:Såna tacklingar utförs av:

1. Psykopater som inte rörs av att eller tvekar inför att skada någon annan svårt
2. Banjospelande inavlade jävla skogstroll som inte kan skilja på pappa/bror - mamma/syster för att dessa 2 par utgörs av enbart 2 unika individer. Lågfungerande svin.

Det är ett önsketänk men: Snubben måste tas om hand vid nästa möte...
Jag sammanfattar det som följande:

Johan Andersson din hutlöst vidriga uppstötning till livsform; Jag hoppas du spikas upp på en död gris och släpas längs Stockholms gator iförd en klänning gjord av slumpvis utvalda kroppsdelar tillhörande Aileen Wuornos förmultnade kadaver. Det är kört för dig din förbannade grisjävel. Jag hatar dig och din sorgliga ursäkt till förening.

Fridens.
Säg den glädje som varar
janne08

Inlägg av janne08 »

Är det ingen på detta forum som tyckte att det var bra att DIF vann kvällens match ?
Man blir rätt förvånad vilka höga krav en del av elithockeyspelarna här inne har.
Själv är jag helt tillfreds med att det blev 2 poäng i kväll.
För det är väl det saken gäller att vinna matcher, stilpoäng får man inget extra för.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kul att vi fick poäng i alla fall.

Trist om det är slut för Ragge, men tyvärr är det väl mycket som talar för detta.

Än värre att tappa vår bästa back och vi kan nog glömma ersättare så nu vill det ta mig tusan till att Lassen visar att an håller i elitserien.

Skall för övrigt bli intressant att se hur många matcher den inavlade LHC snubben får i avstängning. Tyvärr tror jag att den hjärndöda DN inte kommer bestraffa detta direkt hårt alls om de ens tar upp det till behandling för en bentackling ser ju inte så farligt ut på isen. En regelrätt hård tackling som tar lite fel ser däremot hemskt ut så det måste självfallet bestraffas samt då olämpligt uppträdande. Jävla puckon, är det något som skall bestraffas så är det just handlingar som leder till svåra skador. Vår egen Josef fick ju ett par matcher och Bremberg lirade sitt nästa byte. Sett i relationen till den bestraffningen skall LHC-snubben ha minst 10 matcher.

Det enda positiva med Ekmans skada är att Tim borde få spela mer nu, vilket han borde fått göra redan förut i min mening.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

janne08 skrev:Är det ingen på detta forum som tyckte att det var bra att DIF vann kvällens match ?
Man blir rätt förvånad vilka höga krav en del av elithockeyspelarna här inne har.
Själv är jag helt tillfreds med att det blev 2 poäng i kväll.
För det är väl det saken gäller att vinna matcher, stilpoäng får man inget extra för.
Äsch, larva dig inte. Du vet lika väl som de flesta andra här inne att dessa 2 pinnar inte förändrade ett skit från hur det sett ut innan. DIF spelar fortfarande skitdåligt i uppspelsfasen. Med backar som "OleDolyckan" Printz och "Slash n Go"-Boumedienne + några andra blir det svårt att vända spelet snabbt och sätta press på motståndet (om det inte är nåt riktigt sopgäng vi möter då...). En tydlig vinst med låt oss säga 4-0 hade förändrat laget till det bättre. 00 förändrar inte mycket.

Hur många pass går till rätt adress i ovan nämnda uppspelsfas? 1/3? 1/5?

0 gjorda mål under ordinarie tid 6 perioder i rad. Det gör att dagens "seger" smakar jävligt lite i min mun.. sen ska jag villigt erkänna att jag tog mig en Tullamore efter slutsignalen, som jag lovat. Jag ska också ha på mig både tröjan & halsduken på jobbet imorgon.
Skriv svar