Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
jool08

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av jool08 »

Är lite förvånad över att så många verkar vara nöjda med att han (under omständigheterna) valde HV. Visst hade det varit känslomässigt förjävligt att se honom i aik men sportsligt känns HV som det värsta alternativet. Många här verkar dessutom förvånansvärt pessimistiska inför den kommande säsongen. Förutsatt att vi lyckas behålla Mackan och får in en hygglig center så håller jag inte alls med om att truppen blivit sämre, snarare tvärtom. Visst har vi tappat några starka spelare men nyförvärven känns spännande och flera spelare har stor potential att utvecklas. HV däremot har tappat några spelare med hjärta för föreningen vilket mycket väl kan försvaga dem. Jag håller det därför betydligt mer sannolikt att vi slåss med hv än att vi slåss med t.ex aik/ssk i tabellen under kommande säsong.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Håller med, tänker på samma sätt. HV är vår värsta konkurrent tillsammans med fbk, och därför är det naturligtvis värst att vår fd. poängkung går till någon av dem. Ajk hade vart bättre alternativ. Men i det här sällskapet tänker inte folk logiskt, utan känslomässigt.

Vidare håller jag också med om att vi har ett spännande lag inför 10/11. Jag kan dock inte sluta gräma mig över att vi inte lyckades plocka Ossi, det tycker jag var riktigt svagt av vår i övrigt lysande DIF-ledning.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

sensei skrev:Håller med, tänker på samma sätt. HV är vår värsta konkurrent tillsammans med fbk, och därför är det naturligtvis värst att vår fd. poängkung går till någon av dem. Ajk hade vart bättre alternativ. Men i det här sällskapet tänker inte folk logiskt, utan känslomässigt.

Vidare håller jag också med om att vi har ett spännande lag inför 10/11. Jag kan dock inte sluta gräma mig över att vi inte lyckades plocka Ossi, det tycker jag var riktigt svagt av vår i övrigt lysande DIF-ledning.
Just nu är Timrå och kanske Modo/Luleå våra värsta konkurrenter om platserna 6-8.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

sensei skrev:Jag kan dock inte sluta gräma mig över att vi inte lyckades plocka Ossi, det tycker jag var riktigt svagt av vår i övrigt lysande DIF-ledning.
Att han valde sin moderklubb, som han varit borta ifrån i 10 säsonger, tyder på att han ville hem till tryggheten efter ett kanske äventyrligt år i Ryssland. Är det svagt att missa en sådan spelare? Är ju som att Hamilton Bulldogs fans skulle tycka det vore svagt att missa Jimmie Ölvestad (nåja :).
B B
Säsongskort: Ja

Inlägg av B B »

Hmm, älskar Linkan för allt han gjort men med tanke på denna artikel måste jag säga att klubbledning gjorde helt rätt som inte gick med i den budcirkus som måste ha rått.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7301954.ab
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

B B skrev:Hmm, älskar Linkan för allt han gjort men med tanke på denna artikel måste jag säga att klubbledning gjorde helt rätt som inte gick med i den budcirkus som måste ha rått.

Dock tror jag inte att DIF hade behövt punga ut lika mycket pengar som resten av budgivarna. Jag tror att Linkan hade gått med på ett liknande kontrakt han hade förut.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Heaty skrev:
B B skrev:Hmm, älskar Linkan för allt han gjort men med tanke på denna artikel måste jag säga att klubbledning gjorde helt rätt som inte gick med i den budcirkus som måste ha rått.

Dock tror jag inte att DIF hade behövt punga ut lika mycket pengar som resten av budgivarna. Jag tror att Linkan hade gått med på ett liknande kontrakt han hade förut.
Här handlar det väl om att DIF väljer att plocka in Nisse & Mackan istället för Linkan, vilket måste anses förnuftigt av DIF. Mackan sa väl att han hade bestämt sig redan innan VM att fortsätta DIF. Skulle inte förvåna mig om Mackan snart skriver på ett 2-års kontrakt med DIF. Skulle det vara så att Hardy sagt till styrelsen att han verkligen ville ha Linkan i sitt lagbygge så hade det nog gått att ordna, men då hade DIF kanske inte kunnat lösa det med både Nisse & Mackan. I min bok så är det mycket viktigare att få både Nisse & Mackan i laget.
Men jag är lite orolig då DIF inte hittat någon ersättare för Engqvist.
Lugnet

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården

Inlägg av Lugnet »

Det händer onekligen att man skriker efter forna krigare/lirare när det går trögt, inget konstigt med det...
Hade Linkan lirat så är jag övertygad om att laget hade legat högre upp i tabellen. Vunnit båda derbyna med 6-5 istället för 2-5..
Skulle varit ruggigt intressant att se honom spela med någon av Mackan, Nisse, Matte Tj. Istället för den där Brynäs-spelaren till Widing.
Är det i något lag i Sverige där Linkan leverar så är det i DIF, men det vet vi alla om, t.o.m Järlefelt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Idag petas Thornberg i HVs forstakedja for att Linkan ska fa lira med Davidsson och Vouttilainen. Ska bli spannande att se vad han kan gora i den omgivningen. Tyvarr ar man ju lite tudelad har. Alskar Linkan over alla granser och vill se honom spela bra, men vafan, INTE I HV!!!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Så nu kommer Linkan att börja smattra tre poäng per match när han inte spelar med lagets sämsta spelare längre? Fan.
kaminor

Inlägg av kaminor »

SkönaDjurgårn skrev:Idag petas Thornberg i HVs forstakedja for att Linkan ska fa lira med Davidsson och Vouttilainen. Ska bli spannande att se vad han kan gora i den omgivningen. Tyvarr ar man ju lite tudelad har. Alskar Linkan over alla granser och vill se honom spela bra, men vafan, INTE I HV!!!

Ca 13 minuters istid, 8:e mest av HV:s forwards idag. Så det hjälpte ju inte direkt det där...

Kan vi inte bara byta Widing mot Linkan raktav?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

kaminor skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Idag petas Thornberg i HVs forstakedja for att Linkan ska fa lira med Davidsson och Vouttilainen. Ska bli spannande att se vad han kan gora i den omgivningen. Tyvarr ar man ju lite tudelad har. Alskar Linkan over alla granser och vill se honom spela bra, men vafan, INTE I HV!!!

Ca 13 minuters istid, 8:e mest av HV:s forwards idag. Så det hjälpte ju inte direkt det där...

Okej, men vemfan vill ha en forward som inte kan skjuta på mål?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Magnutz skrev:
kaminor skrev:

Okej, men vemfan vill ha en forward som inte kan skjuta på mål?

Lite småkul kommentar. Linkan är ju inte den som skjuter i första taget men har ett hyfsat drag och handledsskott dessutom är han en fenomenal passningsspelare.
Widing har inget av detta, killen kan knappt hålla i pucken samtidigt som han åker. Den glider från klubban stup i kvarten.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Lugnet skrev: Lite småkul kommentar. Linkan är ju inte den som skjuter i första taget men har ett hyfsat drag och handledsskott dessutom är han en fenomenal passningsspelare.
Widing har inget av detta, killen kan knappt hålla i pucken samtidigt som han åker. Den glider från klubban stup i kvarten.
Jag tror nog att Magnutz menar "vem vill ha Widing?".
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Lugnet skrev: Lite småkul kommentar. Linkan är ju inte den som skjuter i första taget men har ett hyfsat drag och handledsskott dessutom är han en fenomenal passningsspelare.
Jag tror nog att Magnutz menar "vem vill ha Widing?".
Joråsåatte... Det var så jag menade. :)

Widing må vara en het pudding på beachen men på isen är han kall.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Låst