Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Wainscotting
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Wainscotting »

DIFDIF skrev:Tänk er,

DIF har hemmamatch I hockey
Derby mot AIK
Utomhusmatch
Fullsatt Stockholm stadion (14 000) eller Råsunda (35000) med 2 riktigt feta klackar!

HUR NAJS HADE INTE DET VARIT?! :O
"DIF har hemmamatch" och "Råttis" är en paradox.
Djurgården har inga hemmamatcher på SvFFs arena, vi har bortamatcher med kortare resesträcka. AVGÅ LAGRELL!

Om det nu prompt ska vara utomhusmatcher ser jag hellre att man väntar tills arena på ÖIP står klar.

(Antar att alla har mailat politikerna, kommenterat artiklar och bloggar samt skrivit på namnlistan. FORTSÄTT JOBBA FÖR ÖIP!)
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av daaviid »

Sitter redan nu och tänker på vilken grym powerplay uppsättning vi kommer kunna ställa upp. Honken och Bom bom som backar. Nisse, Widing och Krüger. Jädrar i min låda. Det kommer sjunga i nätmaskorna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Om Elitserien startade idag?

Ekman-Krüger-Widing
Ölvestad-Ottosson-Cehlin
Kempe-Falk-Tjärnqvist
Tim E-Norman-Eklund

Extra: Brodin och Strömberg.

Jag tror att Ekman, Krüger och Widing är en potential superlina. Två stycken powerforwards som båda har kapacitet att göra mål och smälla på, samt ta ansvar bakåt, sen spelgeniet i mitten med passningarna. Det skulle vara min nya förstakedja.

Andrakedjan motiverar jag som så att Cehlin är den som har störst likheter med Nilson på sikt. Ölvestad och Ottosson funkar perfekt ihop, och det funkade när Nicky D ersatte Nilson i den kedjan ett par gånger ifjol, så varför inte ge Cehlin den chansen som har sån enorm pontential? Låt honom växa under säsongen!

Kedja tre tror jag passar bra ihop, Falk täcker upp bakåt och Kempe och Tjärna som båda två har målsinne men agerar retstickor och skulle skapa en hel del oreda om vi kunde få iväg ett par backskott på mål också så tror jag dessa två skulle passa perfekt att hugga på returerna.

Fjärdelinan är ju lite det som blir över. Tim Eriksson tycker jag inte platsar högre upp än i fjärdelinan, vet inte varför DIF förlängde och har svårt att se vad folk här ser i honom, har svårt för killen helt enkelt. Men han är ett starkt kort i en fjärdekedja där han tillsammans med Eklund skulle kunna buffla på och ge utrymme för en sån stor talang som John Norman.

Försvaret...

Boumedienne-Holmqvist
Lassen - Eklund
Printz - Deilert
Lennhammer.

Jag ska inte ljuga, här ser det faaaan tunt ut utan Ragge.

Jag tänker dock så att vi skapar ett grymt bra första backpar där BomBom ersättar Ragge rakt av, de har ändå rätt så liknande spelartyper, bortsett från att BomBom har mycket tyngre skott.

Lassen och Eklund tror jag blir ett bra andra par, mest för att Printz och Lassen är så lika och behöver någon som är bättre med pucken bredvid sig, inte för att Oscar Eklund är bra idag men har han samma form som i slutspelet så håller han helt klart.

Printz tillsammans med Deilert, mest för att jag har svårt för Lennhammer, tycker att Calle Ackered är en mycket bättre försvarare. Men gillar idén med en vänsterskytt och en högerskytt varav den enda är spelskicklig(Deilert) och den andra är defensiv och hård, Printz.

Några invändningar?
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ekman-Ottosson-Ölvestad

Widing-Krüger-Tjärnqvist

Kempe-Falk-Tim

Brodin-Eklund-Cehlin

Måste säga att anfallssidan ser ruskigt stark ut. Backsidan däremot är en katastrof utan Ragge.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mäklaren skrev:Ekman-Ottosson-Ölvestad

Widing-Krüger-Tjärnqvist

Kempe-Falk-Tim

Brodin-Eklund-Cehlin

Måste säga att anfallssidan ser ruskigt stark ut. Backsidan däremot är en katastrof utan Ragge.
Varför sära på Cehlin och Erikson när de funkade bra ihop förra säsongen?

Tycker nog att forwardssidan håller hög klass.

Centrarna bakom Otto gör det inte.

Och Nej Krüger är för mig en forward och inte center.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Håller med Kall-El och Jockmaniac om att Sillen och Tim ska lira tillsammans. De passar perfekt.
Men sedan, Kall-El, vill jag trycka på något som "daaviid" skrev i Sillytråden - även mig veterligen signades Krüger som center, och givetvis vill han då pröva det. Kanske var det till och med ett krav från hans sida för att han skulle stanna? Att ta Josefs plats som center. Vi får se.

Widing-Otto-Ölvestad
Ekman-Krüger-Kempe
Tim-Falk-Cehlin
Fimpen-Norman-Tjärnqvist

Söder-Strömberg

Annars kan SirDIFalots idé att sätta Sillen med Otto och Jimmie vara ett jävla genidrag. Killen förtjänar platsen, sså ge det ett försök!

Backarna vill jag inte ens snacka om då de gör mig skakis i nuläget.
Säg den glädje som varar
isolerad

Inlägg av isolerad »

Får vi in Nilson och Ragge är hel så ser det fantastiskt bra ut tycker jag. Men jag tror inte så blir fallet.

Wennerholm på ab har rankat lagen idag. Han sätter oss som femma vilket jag inte tycker är helt orimligt. Som det ser ut idag kommer vi hamna femma när säsongen är slut.

Kul att ni säger att backsidan ser katastrof ut. Katastrof var det när vi hade Ryman, Liwing, Lamberg och Mattsson i uppställningen. Bom-bom, Honken och Ragge har vi nu. Spelare som vi bara kunde drömma om då.
i
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tankar (helt random) så här innan allt drar igång:

* Någon som noterat inställningen till att "lösa frågan med Mackan om han inte platsar i NHL" jämfört med inställningen mot om Josefson inte tar en plats i NHL direkt? Självklart en fråga om skillnad i klass mellan spelarna men på Josef & agenten är man besviken medan Mackan tror jag mer att man är förvånad över hans ovilja till att krita på ett längre kontrakt. Känner mig nästintill 100 på att mackan tar en forwardsplats i laget (och att pengafrågan löses på något smidigt sätt) om han inte platsar i NHL...Josefson skulle kanske kunna klämmas in i truppen men han lär stanna i AHL om (när) han inte platsar.

* Skall bli ruskigt roligt att se om Tjärnqvist gör en bättre säsong än senast. Tror han är en av de mest taggade spelarna att göra bättre i från sig än senast. Tror faktiskt att han kommer bli ett stort utropstecken.

* Vilka spelar med vem? Självklart något som kommer växa fram men vore inte helt jäkla dumt att köra Ekman - Krüger - Widing i en lina. Tror det skulle bli en rikigt jäkla vass kedja.

* Vad händer med Ragge? Är rädd att man beslutar sig för att prova med honom och så fungerar det i en eller två månader och sen pajjar han axeln igen och så är det kört. Hur enkelt är det att hitta ersättare mitt i säsongen? Kan bli dyrt. Tycker nästan man skall räkna med att Ragnarsson kommer vara skadad och försöka värva någon annan och sen köra vår general mer sporadiskt. Självklart en pengafråga också så det är inte helt okomplicerat.

* Vem får sitt stora genombrott annars i år? Norman? Kempe? Cehlin? Tror att någon av dessa kommer hyllas under säsongens gång.

* Kommer Otto vara skadefri och kan han hitta tillbaka och höja sig ett snäpp? Min favoritspelare i DIF alla kategorier genom tiderna kan bättre om han får vara skadefri!

* Kan Jimmie leverera som förra året? Tveksamt om jag skall vara ärlig, tror förvisso att han om han får vara skadefri gör en jäkligt fin säsong igen.

* Håller Oscar Eklund samma fina kvalité som i slutspelet?

* Största frågan av alla: Håller Riddarn för en förstaspade en hel säsong? Känns som detta är det som kommer avgöra om det blir fågel eller fisk den här säsongen för laget.

Frågorna är många. Svaren få. Snart är man tillbaka på vårt kära gamla Hovet!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Om vi nu lever i drömmarnas värld för en minut så kan vi mönstra följande lag mot Hv71 i premiären i september.

Widing - Krüger - Ekman
Nilson - Otto - Ölvestad
Tjärna - Falk - Super Mario
Tim - Eklund - Cehlin

Ragge - Honken
Boumedienne - Lassen
Printz - Eklund

Ridderwall
Owuya

-----------------------
Man kan ju bara konstatera att våra två förstakedjor, om Nilson vänder hem, håller absolut högsta klass i elitserien. Andrakedjan kommer att vara bättre än en klar majoritet av motståndarlagens förstakedjor, så det känns ju lagom spännande om Nilson vänder hem... Får dessutom Kempe sitt genombrott så har vi en tredjekedja som håller samma klass som råttpackets förstakedja... Detta känns lovande ändå, men som sagt, Nilson ska ju först bli dissad i NHL, vilket jag ber till gudarna att han blir!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

sthlm_dif skrev: Man kan ju bara konstatera att våra två förstakedjor, om Nilson vänder hem, håller absolut högsta klass i elitserien. Andrakedjan kommer att vara bättre än en klar majoritet av motståndarlagens förstakedjor, så det känns ju lagom spännande om Nilson vänder hem... Får dessutom Kempe sitt genombrott så har vi en tredjekedja som håller samma klass som råttpackets förstakedja... Detta känns lovande ändå, men som sagt, Nilson ska ju först bli dissad i NHL, vilket jag ber till gudarna att han blir!
Men Mackan lär ju knappast lira gratis? Om han inte tar plats i NHL lär han väl vilja dra utomlands i typ Schweiz, Finland eller dylikt i ett år för att sen hoppas på att komma tillbaks till DIF när Widings kontrakt går ut? I alla fall hade jag tänkt i dem banorna.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Heaty skrev:Men Mackan lär ju knappast lira gratis? Om han inte tar plats i NHL lär han väl vilja dra utomlands i typ Schweiz, Finland eller dylikt i ett år för att sen hoppas på att komma tillbaks till DIF när Widings kontrakt går ut? I alla fall hade jag tänkt i dem banorna.
Värvar Widing – men håller dörren öppen för Nilson

– Fungerar det inte i NHL kan vi hitta en lösning, säger sportchefen Janne Järlefeldt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

sthlm_dif skrev:
Heaty skrev:Men Mackan lär ju knappast lira gratis? Om han inte tar plats i NHL lär han väl vilja dra utomlands i typ Schweiz, Finland eller dylikt i ett år för att sen hoppas på att komma tillbaks till DIF när Widings kontrakt går ut? I alla fall hade jag tänkt i dem banorna.

– Fungerar det inte i NHL kan vi hitta en lösning, säger sportchefen Janne Järlefeldt.
Glöm det. Mackan vill ju bevisligen inte spela i DIF. Ironiskt om vi tar guldet utan honom. Haha.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
fern

Inlägg av fern »

DIF_Soldier skrev:
sthlm_dif skrev:

Glöm det. Mackan vill ju bevisligen inte spela i DIF. Ironiskt om vi tar guldet utan honom. Haha.
Hehe, skön poäng. Lite Zlatan-soppa över det... Nä, men, satan i gatan vilken otur Herr Nilson har haft med sina finaler.
DIF
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Största skillnaden mellan Josefsson och Nilson är att Nilson är god för en uppskattningsvis 20-30 miljoner efter några goda år i NHL. Han hoppas snarare på ett NHL-kontrakt för utmaningen än för pengarna (p.g.a lönetaket) och är inte beroende av en Schweizisk check om det inte går vägen...

Josef däremot har haft barnbidrag de senaste åren...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fricke skrev:Största skillnaden mellan Josefsson och Nilson är att Nilson är god för en uppskattningsvis 20-30 miljoner efter några goda år i NHL. Han hoppas snarare på ett NHL-kontrakt för utmaningen än för pengarna (p.g.a lönetaket) och är inte beroende av en Schweizisk check om det inte går vägen...

Josef däremot har haft barnbidrag de senaste åren...
Man kan ju vända på det och säga att Josefson är en topdraftad ung kille, he's got money coming, minst sagt.

Nilson har 3-4 goda år kvar och vet inte hur mycket pengar han har kvar på kontot och vill kanske säkra upp sin familjs framtid.
Expert.
Skriv svar