F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010 (Kampanj: Färga Hovet)
-
- Säsongskort: Ja
Re: F1: Djurgårdens IF - HV71, 15/4 2010 (Kampanj: Färga Hovet)
Saxat från Northbanks forum!
jesper
Postat april 8, 2010 - 10:09 e m
nån som vet hur många dom kommer släppa in i hovet/globen? för om vi ska kunna mäta oss med dif så måste de rulla ett x-antal bussar! så hoppas att alla anmäler sig till resorna! alla till stockholm! för alla vill väl att HV ska ta hem skiten?
Haha ska de slå på trumman eller? Undra om den hörs...
jesper
nån som vet hur många dom kommer släppa in i hovet/globen? för om vi ska kunna mäta oss med dif så måste de rulla ett x-antal bussar! så hoppas att alla anmäler sig till resorna! alla till stockholm! för alla vill väl att HV ska ta hem skiten?
Visst det sägs ju att man ska sikta högt men att möta sig mot oss är väl ganska mycket överkursDjurgården1891 skrev:Saxat från Northbanks forum!
jesper

Är det 18 eller 20 som gäller på E4 norra? Antar att det går bra att komma in där när man har gått igenom biljettluckan sen går man över glasgången till Globen?odburt skrev:ansluter kl 17:30 i baren E4 norra. Det borde alla som har åldern inne göra. Nu kör vi!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag var där i den 2:a semifinalen mot Linköping. Först gick det hur enkelt som helst att komma in och jag kunde köpa öl etc, även i första periodpausen gick det bra. Sedan hux flux i 2:a periodpausen var det ett big no no.melker skrev:Är det 18 eller 20 som gäller på E4 norra? Antar att det går bra att komma in där när man har gått igenom biljettluckan sen går man över glasgången till Globen?odburt skrev:ansluter kl 17:30 i baren E4 norra. Det borde alla som har åldern inne göra. Nu kör vi!
Jag är född 1990 och har inte fyllt 20 än vilket de tydligen störde sig på... efter två besök.
Så det är alltså 20 som år åldersgränsen.
- -daniel-
Börjar bli ruggigt laddad, imorgon kör vi. Nu jävlar gäller det att gilla tillfället, utnyttja läget och KÖRA ÖVER JÖNKÖPING SÅ DET DAMMAR ÄNDÅ NER I BIBELBÄLTET.
Sätt press på Petrasek, proppa Davidsson, sätt in en ful slashing på Voutalainenenenenenen, kör upp klubbjäveln och speara Stefan Liv. Men viktigast av allt; In med puckjäveln i mål. Kötta. Proppa. Ös. Kriga!
Sätt press på Petrasek, proppa Davidsson, sätt in en ful slashing på Voutalainenenenenenen, kör upp klubbjäveln och speara Stefan Liv. Men viktigast av allt; In med puckjäveln i mål. Kötta. Proppa. Ös. Kriga!
-
Eftersom man inte vågat tro på SM-final och inte för den delen kollade upp spelschemat för en eventuell final så har jag ju såklart lyckats boka in mig på resor som gör att jag missar F1 och F6. Kommer dock kunna gå på F3 och hoppas på att Difhockey tillsammans med JK kör en satsning och försöker färga även globen, vore riktigt mäktigt!!
MVH "En som är tokigt bitter för att han missar festen imorgon!!"
KÖR HÅRT IMORGON!!
MVH "En som är tokigt bitter för att han missar festen imorgon!!"
KÖR HÅRT IMORGON!!
- Doyle
Vill se HV-flinet fastna i deras halsar. Vill se Davidsson stå och bortförklara förlusten i TV. Vill se Liv bytas ut efter tolv minuter i första perioden då han släppt in tre billiga långskott från blå. Vill se Janne Karlsson hysteriskt viftande i båset o klaga på allt o alla. Vill till sist se Hardy Nilsson stå i båsets ena hörn o mysa belåtet. Härliga DIF "make my day" KROSSA HV och låt dom aldrig glömma den förnedring de kommer att utsättas för i denna matchserie.
Blir en lång dag det här, först Sharks - Avs 04:30 och sedan våran match 19:30. Hockey när den är som bäst!
Jaha, dags och sova och snart är det alltså dags...
Det här kommer bli jävligt kul, men samtidigt nervpirrande och sjukligt nervöst.
Full fart framåt, nu kör vi...
Det här kommer bli jävligt kul, men samtidigt nervpirrande och sjukligt nervöst.
Full fart framåt, nu kör vi...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tycker endå att dom har helt ok klack.Djurgården1891 skrev:Saxat från Northbanks forum!
jesper
Sen brukar ju folk ändå inte hålla med dig på detta forum.alskar_dif skrev:Tycker endå att dom har helt ok klack.Djurgården1891 skrev:Saxat från Northbanks forum!
jesper
Inför match statistik och man hamnar på sidan 12.
Ett rekord i sig.
Grym statistik för båda målvakterne för de två senaste matcherna.
Annars lite förvånande att hv har släppt in så mycket mål på bortaplan sett över hela säsongen

Ett rekord i sig.
Grym statistik för båda målvakterne för de två senaste matcherna.
Annars lite förvånande att hv har släppt in så mycket mål på bortaplan sett över hela säsongen
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
-
Hej!
Jag läste i morgontidningen att det var er förening som HV71 ska möta i ishockeyfinalen i år. Jättekul! - Både för ishockeyns geografiska spridning och för er lokalbefolkning.
Fick så ingivelsen att jag skulle resa och titta på den första matchen som tydligen spelas på bortaplan hos er i kväll. Dock, när jag nu konsulterar församlingens världsatlas och ser kartan nedan så inser jag att detta kanske inte görs i en handvändning, inte minst som jag själv tyvärr inte äger båt. Men skam den som ger sig, och jag tänker: - Varför inte fråga byborna själva...!?
Så här är jag nu; finns det någon här inne som kan ge en ishockeysjäl sådana tips att jag kan nå resmålet som nu för mig blott är en är bild i en bok (färdväg, färdmedel, intressanta platser att stanna till på och beskåda på vägen - gärna med religiös anknytning, lämpliga omvägar kring eventuella hednasymboler i det gotländska landskapet samt logi där det inte spelas osedlig popmusik eller intages berusningsdrycker - men gärna saffranspannkaka... etc.)?
Tack på förhand!

Jag läste i morgontidningen att det var er förening som HV71 ska möta i ishockeyfinalen i år. Jättekul! - Både för ishockeyns geografiska spridning och för er lokalbefolkning.
Fick så ingivelsen att jag skulle resa och titta på den första matchen som tydligen spelas på bortaplan hos er i kväll. Dock, när jag nu konsulterar församlingens världsatlas och ser kartan nedan så inser jag att detta kanske inte görs i en handvändning, inte minst som jag själv tyvärr inte äger båt. Men skam den som ger sig, och jag tänker: - Varför inte fråga byborna själva...!?
Så här är jag nu; finns det någon här inne som kan ge en ishockeysjäl sådana tips att jag kan nå resmålet som nu för mig blott är en är bild i en bok (färdväg, färdmedel, intressanta platser att stanna till på och beskåda på vägen - gärna med religiös anknytning, lämpliga omvägar kring eventuella hednasymboler i det gotländska landskapet samt logi där det inte spelas osedlig popmusik eller intages berusningsdrycker - men gärna saffranspannkaka... etc.)?
Tack på förhand!

Vi är kristna
Vi är snälla
Vi är HV71
Vi är snälla
Vi är HV71
Vilka spelare vi kanske kan inrikta oss på.
Tanken är att om man åker ut för Abuse så är man en "aning" upprörd.
Kanske går det att psyka dessa lättare
Andreas Falk Abuse 3 ggr.
Martin Thörnberg Abuse 2 ggr.
Teemu Laine Abuse 2 ggr.
David Petrasek Abuse 1 ggr.
Lance Ward Abuse 1 ggr.
Spelare som fått GM
Nichlas Torp knee
Pasi Puistola crosschecking
David Ullström boarding
Lance Ward roughing
Tanken är att om man åker ut för Abuse så är man en "aning" upprörd.
Kanske går det att psyka dessa lättare
Andreas Falk Abuse 3 ggr.
Martin Thörnberg Abuse 2 ggr.
Teemu Laine Abuse 2 ggr.
David Petrasek Abuse 1 ggr.
Lance Ward Abuse 1 ggr.
Spelare som fått GM
Nichlas Torp knee
Pasi Puistola crosschecking
David Ullström boarding
Lance Ward roughing
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
- Daniel942
Lättaste sättet du tar dig till stockholm nu är väl med Gotlandsflyg.Frikyrklig skrev:Hej!
Tack på förhand!
Annars har du väl Destination Gotland, om de nu har börjat köra?
Och tack för den lilla skrattstunden med din signatur

DIF!