Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/3 2010

Inlägg av kaminor »

Hur i hela helvete ska det kunna bli spel 5/3 när DIF får EN spelare utvisad och saik får TVÅ spelare utvisade? Ska man liksom bara ta bort Fimpens tvåa lite diskret utan att någon märker det? Eller hur tänker du?
När du gett mig en förklaring som jag är med på angående det ska jag äta upp en hel ko inklusive hornen på 4 minuter och 21 sekunder.

Det hade ju funkat om SAIK fått TVÅ stycken 2+2 min och DIF EN styck 2 min. :D
Då hade du fått äta din ko. Men nu var det inte så.
Senast redigerad av kaminor den 2010-03-04 22:53:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Kariya

Inlägg av Kariya »

jensa85 skrev:
Nej, man ska ju inte kvitta Eklunds mot Skrbeks. Dels kom Skrbeks tvåa sist av Skellefteås tre, dels tjänar ju det laget som gjort flest fel på det. I sådana lägen brukar det bli fem mot tre, det måste ju även bli det.[/quote]

Hur i hela helvete ska det kunna bli spel 5/3 när DIF får EN spelare utvisad och saik får TVÅ spelare utvisade? Ska man liksom bara ta bort Fimpens tvåa lite diskret utan att någon märker det? Eller hur tänker du?
När du gett mig en förklaring som jag är med på angående det ska jag äta upp en hel ko inklusive hornen på 4 minuter och 21 sekunder.[/quote]
Nu får alla ta och få in detta:
Man ska ju inte kvitta Eklunds mot Skrbeks, utan man kvittar ju den mot en av Norgrens tvåor. Då blir det en tvåa kvar på Norgren och en på Skrbek, annars tjänar ju bara Skellefteå en massa på det.
Smaklig måltid.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Kariya skrev:
jensa85 skrev:
Nej, man ska ju inte kvitta Eklunds mot Skrbeks. Dels kom Skrbeks tvåa sist av Skellefteås tre, dels tjänar ju det laget som gjort flest fel på det. I sådana lägen brukar det bli fem mot tre, det måste ju även bli det.
När du gett mig en förklaring som jag är med på angående det ska jag äta upp en hel ko inklusive hornen på 4 minuter och 21 sekunder.[/quote]
Man ska ju inte kvitta Eklunds mot Skrbeks, utan man kvittar ju den mot en av Norgrens tvåor. Då blir det en tvåa kvar på Norgren och en på Skrbek, annars tjänar ju bara Skellefteå en massa på det.
Smaklig måltid.[/quote]

Djurgården för dessvärre inte välja själva vilken tvåa de vill kvitta den emot.
Expert.
Användarvisningsbild
Kariya

Inlägg av Kariya »

kaminor skrev:
När du gett mig en förklaring som jag är med på angående det ska jag äta upp en hel ko inklusive hornen på 4 minuter och 21 sekunder.

Det hade ju funkat om SAIK fått TVÅ stycken 2+2 min och DIF EN styck 2 min. :D
Då hade du fått äta din ko. Men nu var det inte så. Och Kariya har alltså fel.
Nej, jag har självklart rätt. Fem mot tre, sedan får Eklund helt enkelt komma in vid en avblåsning när det gått två minuter, och Norgren får komma in vid en avblåsning två minuter efter att hans första tagit slut, och Skrbek får komma in när hans tar slut.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Tengil
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Att man kvittar utvisningar betyder inte att de raderas ur statistiken. De ska ändå avtjänas. Alltså börjar inte Norgrens andra utvisning gälla förrän han avtjänat den första. Som i mitt röriga exempel innan.

Jepp, ibland tjänar man faktist på att ta utvisningar, man kan tex aldrig vara mindre än 3 utespelare på isen....
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

DIFRobbex skrev: Vafan, snälla. Tycker du Wesslau var bra idag? Darrig som satan och spred puckar kors och tvärs. Dom 2 sista kassarna får han ta på sig. 3-1 målet har han fri sikt och släpper retur på och 4-2 målet är han segare än mig i sidled.
Men smaken är som baken.

Men lilla vänn, vilka matcher har du titta på denna säsong. Wesslau är ingen bra målvakt. Han är darrig, sprider puckar kors och tvärs och släpper in alldeles för billiga mål. Däremot har Riddarn visat att han ska ha första tjing i kassen.
Pinsam diskussion återigen. Wesslau har bättre form än Riddarn och ska därför stå. Jag vet inte om Wesslau stulit era flickvänner här på forumet eller vad det är frågan om, men den stackaren kan inte göra en bra match ens om han håller nollan mot Kanadensiska landslaget för vissa härinne. Snälla ni, tagga ner i Wesslau-hatet!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Kariya

Inlägg av Kariya »

SirDIFalot skrev:
Kariya skrev:
jensa85 skrev:
Nej, man ska ju inte kvitta Eklunds mot Skrbeks. Dels kom Skrbeks tvåa sist av Skellefteås tre, dels tjänar ju det laget som gjort flest fel på det. I sådana lägen brukar det bli fem mot tre, det måste ju även bli det.
Smaklig måltid.[/quote]

Djurgården för dessvärre inte välja själva vilken tvåa de vill kvitta den emot.[/quote]
Precis, därför måste domarna göra rätt och följa regelboken, vilket inte var fallet här.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Kariya

Inlägg av Kariya »

Tengil skrev:Att man kvittar utvisningar betyder inte att de raderas ur statistiken. De ska ändå avtjänas. Alltså börjar inte Norgrens andra utvisning gälla förrän han avtjänat den första. Som i mitt röriga exempel innan.

Jepp, ibland tjänar man faktist på att ta utvisningar, man kan tex aldrig vara mindre än 3 utespelare på isen....
Ja, därför får han sitta två minuter till efter att hans första tagit slut, men då blir ju inte Skellefteå någon man mindre på banan på grund av det, eftersom den är redan kvittad.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Kariya

Inlägg av Kariya »

Men vi såg ju i slutspelet senast hur bra Sjöberg är, så det är ju med största sannolikhet så att han gör fel.
Djurgårdens IF
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Alltså jag pallar inte mer helt enkelt. Men sparar nog kossan "Kariya". Då jag tyvärr trots tappert kämpande av dig inte "riktigt" köper din fantasiförklaring.
Användarvisningsbild
Kariya

Inlägg av Kariya »

jensa85 skrev:Alltså jag pallar inte mer helt enkelt. Men sparar nog kossan "Kariya". Då jag tyvärr trots tappert kämpande av dig inte "riktigt" köper din fantasiförklaring.
Ja, jag säger bara som det skulle ha varit. Faktiskt så spelar det ingen större roll om ni tycker att det skulle varit fem mot tre eller inte, jag vet att det skulle varit det i alla fall.
Djurgårdens IF
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Skitsamma för fan. Vi torskade matchen och kan vara glada att Skellefteå spelarna var så korkade och drog på sig egna utvisningar efter C Eklund galna tackling bakifrån.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Kariya skrev:
jensa85 skrev:Alltså jag pallar inte mer helt enkelt. Men sparar nog kossan "Kariya". Då jag tyvärr trots tappert kämpande av dig inte "riktigt" köper din fantasiförklaring.
Ja, jag säger bara som det skulle ha varit. Faktiskt så spelar det ingen större roll om ni tycker att det skulle varit fem mot tre eller inte, jag vet att det skulle varit det i alla fall.
Länk från regelboken tack? Eller är du den?
Användarvisningsbild
Kariya

Inlägg av Kariya »

Tengil skrev:Att man kvittar utvisningar betyder inte att de raderas ur statistiken. De ska ändå avtjänas. Alltså börjar inte Norgrens andra utvisning gälla förrän han avtjänat den första. Som i mitt röriga exempel innan.

Men man kan ju inte välja att kvitta Eklunds mot Skrbeks bara för det. Utan då får det bli fyra mot tre istället utan någon kvittning, om man nu ska följa din regelbok.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Kariya

Inlägg av Kariya »

jensa85 skrev:
Kariya skrev:
Länk från regelboken tack? Eller är du den?
Bara för att Norgren fick två plus två så kan man ju inte välja att kvitta Eklunds mot Skrbeks. Så då blir det ju fem mot tre om man kvittar rätt, annars får man ju strunta i att kvitta någon.
Djurgårdens IF
Skriv svar