Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag vill se samma backbesättning nästa år. Med ett undantag.

Tjärnqvist - Klubertanz
Ragnarsson - Honken
Timmy - Printz
Det vore något. Som extraback skulle Josefsson från SSK fungera.
Tror snarare att det blir Lennhammer, Eklund eller Deilert.
Känns som att förstnämnde kommer få chansen att visa sig på allvar nu.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

hockejs skrev:
Frasse skrev:Andreas Holmqvist har dessvärre tackat nej till en förlängning av sitt kontrakt med Djurgården.
Om detta handlar om ett förhandlingsknep eller om det är så att Andreas vill prova den öppna marknaden innan han binder upp sig med Mesta Mästarna är dock osäkert.

Det där stämmer inte. :roll: Till Hallman säger han att han INTE har tackat nej... att de precis börjat förhandla... kolla länken http://tinyurl.com/yczzwab :lol:
Ledsen att säga det men Marie har INTE rätt när det gäller Andreas.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
isolerad

Inlägg av isolerad »

Frasse skrev:
hockejs skrev:
Frasse skrev:Andreas Holmqvist har dessvärre tackat nej till en förlängning av sitt kontrakt med Djurgården.
Om detta handlar om ett förhandlingsknep eller om det är så att Andreas vill prova den öppna marknaden innan han binder upp sig med Mesta Mästarna är dock osäkert.

Det där stämmer inte. :roll: Till Hallman säger han att han INTE har tackat nej... att de precis börjat förhandla... kolla länken http://tinyurl.com/yczzwab :lol:
Så vad du säger är att Andreas ljuger?
i
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Men nu är det väl hysteriskt. Låt Andreas och DIF komma överens i sin egen takt, och utan att det skall behövas uppdateras sanningsenligt till forum och andra bloggar vid varje delmoment i kontraktsförhandlingarna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Så vad du säger är att Andreas ljuger?
Nej jag säger varken att Andreas ljuger eller att Marie gör det.
Självklart att han svarar nej på en direkt fråga huruvida han är villig att förlänga eller inte (vilket han säkert är) men han har enligt uppgift avböjt Djurgårdens intresse att starta förhandlingar om ett nytt kontrakt (måhända att han vill spela klart innevarande säsong innan han tar ställning).

Men med tanke på att informationsansvarige säger att förhandlingar förs/är under uppstart så är bollen i alla fall i rullning och jag avgår som orakel !
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Staffan Kronwall waivad av Calgary. Kom hem till DIF och hjälp till i slutspelet nu :D

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Jim Morrison skrev:Staffan Kronwall waivad av Calgary. Kom hem till DIF och hjälp till i slutspelet nu :D

Kronwall till Djurgårn? Ja dom ger Kronwall till Djurgårn!

Bara hoppas han vänder hem nu. Det här känns som något vi kan behöva. ;)
Senast redigerad av Snazzi den 2010-01-13 18:08:14, redigerad totalt 1 gånger.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jim Morrison skrev:Staffan Kronwall waivad av Calgary. Kom hem till DIF och hjälp till i slutspelet nu :D

Det hade smakat mumma minst sagt. Känns som att Staffan borde vara trött på allt jävla hattande mellan klubbar och farmarlag så man kanske kan komma fram till en lösning om en utlåning resten av säsongen?
Om inget lag plockar in honom nu då vill säga...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

"there were rumors that Kronwall was going to go to Sweden if he didn't get a 1 way deal... why Sutter signed him to not use him is beyond me when he he was solid in the pre-season and early in the regular season when he got the chance to play... I wouldn't be surprised to see him loaned to a Swedish club when he clears"

Från ett forum. Det vore en otroligt bra värvning och man kan ju alltid hoppas.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Jim Morrison skrev:"there were rumors that Kronwall was going to go to Sweden if he didn't get a 1 way deal... why Sutter signed him to not use him is beyond me when he he was solid in the pre-season and early in the regular season when he got the chance to play... I wouldn't be surprised to see him loaned to a Swedish club when he clears"

Hoppas inte för mycket nu, dina drömmar kanske inte håller och det vore synd att behöva se dig ledsen. ;)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Snazzi skrev:
Jim Morrison skrev:"there were rumors that Kronwall was going to go to Sweden if he didn't get a 1 way deal... why Sutter signed him to not use him is beyond me when he he was solid in the pre-season and early in the regular season when he got the chance to play... I wouldn't be surprised to see him loaned to a Swedish club when he clears"

Hoppas inte för mycket nu, dina drömmar kanske inte håller och det vore synd att behöva se dig ledsen. ;)
Hehe, nej jag har inga förväntningar. Vore roligt bara :)
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Vi har visserligen blivit sagda att vi inte ska värva någonting mer, men ändå. Att ersätta Deilert eller O. Eklund med S. Kronwall är inte direkt något vi säger nej till
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ingen klubb plockade upp honom från waivers. Kanske blir han utlånad till DIF resten av säsongen istället för att harva runt i AHL?

jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jim Morrison skrev:Ingen klubb plockade upp honom från waivers. Kanske blir han utlånad till DIF resten av säsongen istället för att harva runt i AHL?

Dessvärre tror jag personligen att DIF är helt nöjda med nuvarande backbesättning.
Hoppas jag har fel och att man iaf tar kontakt med Calgary och Kronwall själv och hör sig för om en utlåning kan bli aktuell.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Intressant med Staffan, kanske skulle be min numera pensionerade far slå en signal till Mamma Kronwall (som han jobbade med i x antal år) och höra om läget och försöka få henne att locka hem sina grabbar. ;)

Nä men jag är helt övertygad om att Staffan skulle kunna tänka sig att komma till DIF, men däremot tror jag vår klubbledning resonerar som så att vårt försvarsspel har fungerat lysande och att vi inte behöver någon förstärkning...men tyvärr är det ju så att backspelet kanske inte kommer fungera lika lysande när vi möter lite starkare lag än exempelvis Timrå (i ett slutspel är det ju enorm press om inte annat, knappast lätt för Eklund / Deilert att gå in och vara felfria match efter match). En förstärkning i form av en stark back av Staffans karaktär skulle självklart sitta ruskigt fint.
Låst