Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Skadetråden

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Enligt kommentatorn på canal+ åkte Jimmie på en lårkaka. Sådana kan ta tid att läka. Å andra sidan när man behandlat/läkt klart är det lugnt. Värre då med ledbandsskador och annat skit.

Just nu känns Ragges skada jobbigast. Att vara utan vår bästa back känns mycket jobbigt. Då vi har så få bra backar tror jag det blir omöjligt att nå långt i slutspel utan honom. Med honom i laget kan vi bänka Eklund och ha Deilert som reserv.
Det verkar ju vara en ryggskada och de kan vara svåra att få ordning på. Hoppas det är rena försikthetsåtgärder, men känslan inom mig säger något annat.

Zigge får gärna komma tillbaka men han är väl en av de spelare vi har råd att undvara. Alla lag har skador och ska man "välja" någon så får det gärna vara en forward som inte tillhör top3.

Håller inte med.
Precis som sthlm 1891 är inne på så är han seriens kanske bästa tekare.
Det kan vara helt avgörande i slutskedet av en match som DIF "bara ska stänga".
Scenariot ledning 3-2 19:20 i 3:e per, tekning i egen zon, spel 5-6

Då kan Ziggys medverkan vara skillnaden mellan en viktig vinst & en oviss SD
Visst, teka är han bra på. Men skulle det vara så att han inte är tillbaka har vi både Otto och Falk. (Om vi nu ska diskutera en hypotetiskt kommande tekning?)

Fattar egentligen inte vad du menar Lee. Jag tycker bara att det är "bättre" med Zigge skadad än Otto, Ölve, eller Mackan. Men kanske bäst att förklara att jag mest av allt vill ha ALLA friska.
Givetvis vill jag inte byta in Ziggys skada mot en skada på nån av det "stöttepelare" som du nämner.
Däremot finns det kanske nån annan jag hellre avvarat än just Zigomanis.
Han är en slug & klok spelare med erfarenhet från nhl & känns som klippt & skuren för ett SM-slutspel, tror han skulle lyfta sig ytterligare

Men vi håller tummarna tills dom svartnar, så kanske han dyker upp senare i slutspelet.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

Mäklaren skrev:Frågan är dock hur man kan vilja ha tillbaka honom hellre än exempelvis Jimpa eller Ragge till hockeyn? Vi går in i ett slutspel där vi för första gången på tio år är med på allvar och ska slåss om medaljerna, och du tycker det är viktigare att Jonson är tillbaka till en allsvensk premiär i Borås som är helt iskall...
Läs igenom det jag citerade och mitt svar, så ser du att det inte var vidare seriöst.

SirDIF, stick tillbaka till 114, här avgår man inte!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fan va positivt om både Ragge & Jimmie är på is igen. Så sjukt viktigt att vi får igång dessa bägge herrar. Hoppas på Ziggy också när det börjar dra ihop sig längre fram i kvartsinfalserien.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jag var i DIF-Butiken i globen idag och hörde lite om Jimpa och Ragge.. De 2 tjejerna sa att de ska vara på is i slutspelet! :)

Men om detta stämmer vet man ju inte, men det är ju posetivt.
DIF!
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Daniel942 skrev:Jag var i DIF-Butiken i globen idag och hörde lite om Jimpa och Ragge.. De 2 tjejerna sa att de ska vara på is i slutspelet! :)

OM de skulle stämma så vore det underbart. Då kommer Brynäs inte ha en chans :P
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Silverminken skrev:
Daniel942 skrev:Jag var i DIF-Butiken i globen idag och hörde lite om Jimpa och Ragge.. De 2 tjejerna sa att de ska vara på is i slutspelet! :)

OM de skulle stämma så vore det underbart. Då kommer Brynäs inte ha en chans :P
står även på DIFhockeys blogg:

http://difhockey.se/blogg.php#blogg520
oleoleförevigtdif

Inlägg av oleoleförevigtdif »

ursäkta mig men jag har aldrig förstått vad hände med Zigomanis egentligen ? vad är det för skada? när är han tillbaka ?
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

oleoleförevigtdif skrev:ursäkta mig men jag har aldrig förstått vad hände med Zigomanis egentligen ? vad är det för skada? när är han tillbaka ?
Axelskada, han ska väl ha testet nu när han kom tillbaka till Stockholm i början på veckan, vet ej status ..
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Bild
Ziggy är tillbaka i träning enligt Marie.

Han kommer missa hela kvartsfinalserien
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Enbom skrev:Ziggy är tillbaka i träning enligt Marie.
Av bilden att dömma så ser det ut som han har ont :|
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
oleoleförevigtdif

Inlägg av oleoleförevigtdif »

melker skrev:

tyvärr :(
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Riktigt jobbig förlust för oss, helt klart. Kan bara hoppas att det är en spelare man vill behålla, annars kan Zigomanis gjort sin sista match i våran tröja.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker det här var positiva nyheter ändå, tror faktiskt han t.om kan spela om någon vecka eller nåt. En titthålsoperation efter en lös skruv skall (om inget oförutsett hände vid operationen, eller innan den opererades ut...typ inflammationer osv) inte vara världens mest avancerade ingrepp. Tror han hyfsat snabbt kan vara tillbaka men att man inte vill försöka sig på att gissa när. Vore underbart om vi krånglar oss vidare till semi att ha Ziggy som ett ess i rockärmen mot framtida kombatanter.
hockejs

Inlägg av hockejs »

-daniel- skrev:Jag tycker det här var positiva nyheter ändå, tror faktiskt han t.om kan spela om någon vecka eller nåt. En titthålsoperation efter en lös skruv skall (om inget oförutsett hände vid operationen, eller innan den opererades ut...typ inflammationer osv) inte vara världens mest avancerade ingrepp. Tror han hyfsat snabbt kan vara tillbaka men att man inte vill försöka sig på att gissa när. Vore underbart om vi krånglar oss vidare till semi att ha Ziggy som ett ess i rockärmen mot framtida kombatanter.

Jag tycker också han låter positiv. Sedan är han ju hjulbent som få, kanske därför det ser ut som att han går konstigt?! :lol:

Han körde ju på is också så visst måste det vara posivt.

http://tinyurl.com/yhmwwle
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

oleoleförevigtdif skrev:
melker skrev:

tyvärr :(
Killen har problem med axeln inte benen!
Skriv svar