Södertälje SK - Djurgårdens IF, 26/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
TheSaint
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 26/2 2009

Inlägg av TheSaint »

Vafan är det där för en jävla överklassmentalitet? Alla kanske inte är rikemansgossar och bor hemma hos morsan och farsan i Stockholm. De flesta som skriver härinne verkar bo utspridda i olika delar av Sverige. Det är fan inte lätt eller roligt att supporta sitt lag på avstånd. Detta är ett forum och alla får ha sina åsikter oavsett om man har råd eller inte kan gå på matchen. Så sluta spela bättre bara för att du har bättre förutsättningar.[/quote]

Men håll på Nyköping Hockey då om du måste gnälla, och pappa Carl Gusatv har inte råd att pröjsa mina plåtar längre nu när syrran ska gifta sig....för alla i Stockholm är jätte rika och bor hemma hos mamma och pappa
TheSaint

Inlägg av TheSaint »

Djurgårn skrev:
TheSaint skrev:
Djurgårn skrev:

Medgångare? hmmm....nu är du ute och cyklar lite grann. Om du hade varit lite uppmärksam och sett vad jag skrev tidigare så hade vi sluppit denna diskussion.

Dessutom handlar det lite om att få något tillbaka när man går på matcherna också. Ska jag gå vill jag också se att laget kämpar och vill något. Kan du ärligt stå och säga att det är det de har gjort de sista 2-3 matcherna?

Edit: Dessutom så ska jag väl poängtera att jag inte har råd att gå jämt längre heller.
Så när det går som tyngst tänker inte du stödja för att du inte för något tillbaka, men när det går bra och du får något tillbaka stödjer du? Det låter som något jag sa när jag cyklade...
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Du är inte riktigt med, men ok.

Jag skrev förut att jag hade gått på en hel drös med matcher förut oavsett med- eller motgång, nu har man börjat ledsna på hur klubben styrs och det gör att folk tillslut slutar att gå. Vem vill se ett lag år efter år slåss om att slippa kval? Jag har gått på match efter match vilket fall som helst, men idag valde jag att stanna hemma helt enkelt.

Det finns en anledning till varför vi fans "gnäller" och det är för att vi vill att DIF ska ligga i toppen och inte 10:a säsong efter säsong. Bara genom att gå på matcherna har inte genererat i att laget eller klubben i fråga har blivit bättre, därav "gnäller" vi. Du kanske är nöjd med att DIF ligger där de ligger, vad vet jag..... Vill du ta denna diskussion mer så får du skriva ett PM annars så får det vara.

Folk har olika åsikter och så är det bara. Men sitt inte och kalla oss för medgångassupportrar osv för du har ingen aning om vad du snackar om. Sånt skitsnack kan man hålla på med i sandlådan.
Philip.dif

Inlägg av Philip.dif »

TheSaint skrev:Jag blir så jävla sne på alla som sitter här inne på forumet och kastar skit under matcherna, va fan gör ni hemma om ni ska leka allan ballan, gå på matcherna och visa erat stöd...Ni sitter och gnäller om vilka som ska bort och vilka som är värda vad, tänker inte gå in på spelarnas löner nu, men ni är dom som egentligen skulle bort och flytta till solna! Calpe måste bo i göteborg och hålla på gays, det är enda anledningen jag kan komma som ursäktar hans inlägg.

Dra åt helvete eller börja gå på matcherna om ni ska yttra er!

Vad som än händer är ni guld värda för oss!
Hur kul är det att gå på en match när man i princip vet att vi förlorar ? DIF har gjort en skitsäsong, den som säger emot måste fan ha en bra anledning, sure, jag stödjer gärna mitt lag men då vill jag iallafall vara säker på att dom kommer kämpa för sitt märke på tröjan och det har spelarna ärligt talat inte gjort på sistonde. Inte ur mitt perspektiv iallafall. Och jag har ärligt talat inte råd med att gå på varje match även fasst jag vill.

Nu hoppas jag på en bra sommar.
JK är Sveriges Bästa Hockeyklack!!!<3
Tommy Mörth

Inlägg av Tommy Mörth »

Förstår att många är besvikna och förbannade efter gårdagens match men att sitta på ett forum och slänga skit på andra Djurgårdare? Otroligt lågt!

Alla gör väl vad de kan och anser sig har råd med för att stötta DIF så sluta sprätt i sandlådan!
Användarvisningsbild
DIFference
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Är så jävla besviken på laget. Visst har vi haft mycket skador senaste matcherna. Men det kvittar fan. Man ska ändå kämpa och vara bäst när det det gäller. Men DIF är sämst när det gäller. Något som bevisar det är alla matcher vi förlorat i tredje perioden i år. Det är galet många! Det är uruselt. Vi är inte värda att gå till slutspel så enkelt är det.

Danielssons val att tok-finta och missa mot SAIK grämer mig fortfarande. Om han inte gjort ett idiotiskt val hade han troligtvis gjort mål och ändrat matchbilden och ja. Jag vet att det är "tänk om" över det. Men det han gjorde var totalt idiotiskt.

Skönt att vi slipper kvaliserien trots att det hade vart bra med mer pengar och fler matcher. Men jag tror risken hade vart överhängande stor att vi åkt ur om vi gått dit. Så jag är lättad över det. Alltid nåt.
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

TheSaint skrev:Vafan är det där för en jävla överklassmentalitet? Alla kanske inte är rikemansgossar och bor hemma hos morsan och farsan i Stockholm. De flesta som skriver härinne verkar bo utspridda i olika delar av Sverige. Det är fan inte lätt eller roligt att supporta sitt lag på avstånd. Detta är ett forum och alla får ha sina åsikter oavsett om man har råd eller inte kan gå på matchen. Så sluta spela bättre bara för att du har bättre förutsättningar.
Men håll på Nyköping Hockey då om du måste gnälla, och pappa Carl Gusatv har inte råd att pröjsa mina plåtar längre nu när syrran ska gifta sig....för alla i Stockholm är jätte rika och bor hemma hos mamma och pappa[/quote]

Vafan är det med dig egentligen :? Jag antar att du bor i Stockholmsområdet eftersom du har säsongskort. Du sitter och gnäller på att folk inte går på matcherna när vissa här bor i Skåne, Norrland och i vissa fall utomlands. Hur lätt tror du det är? Jag vet att att de flesta härinne är så avundsjuka på sådana som dig som har möjlighet att gå på varje match. Hur ska landsortsborna då stödja sitt lag? Här på forumet är det enda plats där ALLA Djurgårdare kan samlas dygnet runt. Sen har alla olika åsikter om spelet eller ledningen och det hör till på ett forum. Var glad att folk visar sina åsikter istället.

Och angående Nyköpings Hockey. Jodå, jag går på en hel del matcher här nere och unnar dem all välgång men jag kan aldrig känna samma sak som för Djurgården.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Djurgårn skrev:Du är inte riktigt med, men ok.

Jag skrev förut att jag hade gått på en hel drös med matcher förut oavsett med- eller motgång, nu har man börjat ledsna på hur klubben styrs och det gör att folk tillslut slutar att gå. Vem vill se ett lag år efter år slåss om att slippa kval? Jag har gått på match efter match vilket fall som helst, men idag valde jag att stanna hemma helt enkelt.

Det finns en anledning till varför vi fans "gnäller" och det är för att vi vill att DIF ska ligga i toppen och inte 10:a säsong efter säsong. Bara genom att gå på matcherna har inte genererat i att laget eller klubben i fråga har blivit bättre, därav "gnäller" vi. Du kanske är nöjd med att DIF ligger där de ligger, vad vet jag..... Vill du ta denna diskussion mer så får du skriva ett PM annars så får det vara.

Folk har olika åsikter och så är det bara. Men sitt inte och kalla oss för medgångassupportrar osv för du har ingen aning om vad du snackar om. Sånt skitsnack kan man hålla på med i sandlådan.
För att förstå ekvationen varför vi de senaste åren slagits för att undvika kval bör du nog ta med externa aktörer och förutsättningar i beräkningarna.
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar