Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Torpedo Novgorod skrev:Det är dock skrämmande att se hur många som tar en sån skvallerblaska som Aftonbladet på blodigt allvar...
Tror inte så många tog det på "blodigt allvar".
Eftersom det inte är vem som helst det handlar om så kanske man (jag iaf) bara lekte med tanken att Bremberg skulle dra på sig nån Elitseriekonkurrents tröja, & då mådde man riktigt illa....... i flera sekunder
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Allt detta skitsnack... Aftonbladet skriver ju knappt någon artikel som är sann... Det mesta är bara skitsnack av deras fullständigt värdelösa journalister.
Varför skulle Djurgårdens ledning släppa Bremberg? Djurgårdens ledning kan agera enligt mig idiotiskt... Men dom är inte så dumma så att dom skulle släppa Bremberg (dvs säga hej då till elithockey och elitserien). Bremberg lyfter DIF, han räddar oss gång, på gång, på gång. Och bara för att Djurgårds ledningen inte tar kontakt med Linkan först av alla spelare, betyder det för Aftonbladet att man inte kommer att skriva nytt kontrakt med Bremberg.
Dags att ignorera denna skittidning ett tag framöver, för att det är ändå bara en jävla massa skit man läser.

Finns bara en Fredrik Bremberg!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
snobbas

Inlägg av snobbas »

Frasse skrev:
WK4 skrev:Jag sitter ner i båten och tror inget vad gäller Linkan förrän det finns någon mer källa än Ros och Sportbladet till dom uppgifterna.
Ros är ju inte direkt världens mest trovärdiga. Hade det varit Marie Hallman som skrivit det här så hade jag däremot blivit ordentligt orolig.

Ja Hallman presenterar ju alltid scoop......
Ingen rök utan eld brukar man säga och även om Sportbladet vill sälja tidningar så betvivlar jag att Ros sitter och hittar på dessa uppgifter.

Så här skriver Hallman på sin blogg, det är ett svar på en fråga om vad hon tror om den där artikeln:

"Jag har snackat lite med Linkans agent idag. Han ska träffa DIF om 1-2 veckor och snacka om de spelare som han representerar i klubben, däribland Linkan.
Agenten säger att han inte hört varken bu eller bä från DIF än om Linkan (det lär han ju däremot få höra om 1-2 veckor när de ska träffas då...). Hade DIF varit helt ointresserade av Linkan borde de ha låtit agenten veta det, ,men hitttills har hans namn inte diskuterats alls, varken åt det ena eller andra hållet. Får återkomma senare om det med då."

Låter med andra ord som om Bladet vinklat lite som de kände för?!
snobbas

Inlägg av snobbas »

snobbas skrev:
Frasse skrev:
WK4 skrev:Jag sitter ner i båten och tror inget vad gäller Linkan förrän det finns någon mer källa än Ros och Sportbladet till dom uppgifterna.
Ros är ju inte direkt världens mest trovärdiga. Hade det varit Marie Hallman som skrivit det här så hade jag däremot blivit ordentligt orolig.

Ingen rök utan eld brukar man säga och även om Sportbladet vill sälja tidningar så betvivlar jag att Ros sitter och hittar på dessa uppgifter.

Så här skriver Hallman på sin blogg, det är ett svar på en fråga om vad hon tror om den där artikeln:

"Jag har snackat lite med Linkans agent idag. Han ska träffa DIF om 1-2 veckor och snacka om de spelare som han representerar i klubben, däribland Linkan.
Agenten säger att han inte hört varken bu eller bä från DIF än om Linkan (det lär han ju däremot få höra om 1-2 veckor när de ska träffas då...). Hade DIF varit helt ointresserade av Linkan borde de ha låtit agenten veta det, ,men hitttills har hans namn inte diskuterats alls, varken åt det ena eller andra hållet. Får återkomma senare om det med då."

Låter med andra ord som om Bladet vinklat lite som de kände för?!

Såg nu att det finns ett svar till, som hon lagt in nu i kväll. Står så här:

" Lasse: Har nu även snackat med Linkan ( i eftermiddags). Han sa precis som agenten. Att han inte har snackat med DIF ännu men att det är bestämt att det ska bli ett snack med klubben om 1-2 veckor. Så får man se sedan vad DIF vill och hur det blir."
WK4
Säsongskort: Ja

Inlägg av WK4 »

Frasse skrev:

Nej, Hallman är väl inte den som presenterar scoop så ofta men det hon skriver är trovärdigt på ett helt annat sätt än vad de så kallade journalisterna på den rosa blaskan fabulerar ihop med jämna mellanrum.
If you're not confused, you're misinformed
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Kan ju vara så att man väntar med att träffa Linkan tills dess att man har en så färdig plan som möjligt inför nästa säsong.
Då kan man kanske motivera honom med lite nya kompisar i laget och eventuella satsningar för att ta DIF tillbaka till toppen igen...

Kanske önsketänkande från min sida, men jag ser det inte som något negativt att man väntar med att försöka övertala honom tills dess att man vet så mycket som möjligt om vad man har att erbjuda honom.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Tror det ligger något i det Busmicke säger. Eftersom det ekonomiska läget är som det är i DIF kan man inte ta förhastade beslut. Vi snackar Linkan. Vår bästa spelare. Och vi snackar Djurgårn. Kass ekonomi. Bra att inte göra det "bara sådär", ta tiden och kom på något riktigt bra istället för att ångra det sen.

Jag tror stenhårt att Linkan blir kvar, finns inget annat.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Hmm, antagligen inte aktuellt alls men nu blev plötsligt Fransson #2 (LHC målvakten) ledig.

http://www.linkopinghc.com/index.php?articleid=429

Vad jag vet är han varken bu eller bä.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

I dagens Expressen (Papperstidningen) så är det en intervju med Ragnarsson. Han berättar att han kommer spela hockey nästa säsong, men han har inte pratat med DIF ännu. Ragge vet att DIF vill förlänga med honom, och kommer lyssna på vad dom säger.

I övrigt så var det en intervju som kan rekommenderas. Intressant var att det här var första säsongen han kunde träna benböj riktigt ordentligt, sedan korsbandsskadan 1994.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Lucas

Inlägg av Lucas »

Vetefan vart jag ska skriva detta (föredrar att inte skapa ännu en ny tråd nästa säsong), så jag skriver här. I dagens DI (dagens industri), så redovisar Ericsson en massiv vinst, emot alla odds. Som dom flesta vet så sitter deras VD Carl-Henric i våran styrelse. Dags att slå honom ett samtal tror ja...
Användarvisningsbild
Christopher J

Vi vill ha Bremberg kvar!

Inlägg av Christopher J »

Fredrik Bremberg är vår viktigaste spelare och han måste stanna i Djurgården. Han har varit vår bästa poängplockare och spelare de senaste säsongerna. I flera olika tidningar kan man läsa att Djurgården tydligen vill göra sig av med Bremberg eller att de har en ny strategi inför framtiden, därför måste vi fans hylla Bremberg och visa att vi vill behålla denna lirare och spelgeni kommande säsonger. Bara linkans spel brukar vara värd biljetten. Vet att man kan diskutera detta i tråden om nästa säsong men detta är en stor fråga och behöver därför synas.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4226824.ab
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Givetvis skall man få Bremberg att stanna till varje pris. Ge honom den lön han förtjänar i ett 2årskontrakt tills han känner att han gjort sitt.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

DIF som har gått ut med att dom ska storsatsa nästa år tror jag verkligen behåller Linkan och ragge om vi håller oss kvar i Elitserien och därför avvaktar dom ? Men jag vet inte.
Men Elitserie kontraktet ska vi ju säkra men om de blir Slutspel så klirrar det lite skönt i kassan också :) Det är bara hålla hoppet uppe och gå på så många matcher ni kan så klarar vi oss från kvalserien och förhoppningsvis till slutspel ;) Ses på Hovet på lördag <3
DIF <3
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Det finns spelare vi behöver offra till nästa säsong. Men det är inte Linkan. Ölvestad har gjort sitt. Fimpen likaså, hur kunde man skriva långtidskontrakt med honom? Låt även Ronnie och Falk sluta nu. Men behåll Linkan.
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

jensa öhling skrev:Det finns spelare vi behöver offra till nästa säsong. Men det är inte Linkan. Ölvestad har gjort sitt. Fimpen likaså, hur kunde man skriva långtidskontrakt med honom? Låt även Ronnie och Falk sluta nu. Men behåll Linkan.
Håller med om att det är dags att släppa ett par gammlingar.
Känns hårt att släppa Ölvestad, han har mycket hjärta men presterar tyvärr för lite i protokollet.
Ronnie och Falk tror jag mycket väl kan lägga av "naturligt", och där öppnas ju luckor för två nya hungriga grabbar...

Men det viktigaste som du säger är att vi ska behålla Linkan, allt annat är tjänstefel.
Låst