Djurgårdens IF - Brynäs IF, 1/3 2008
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Måste vara den absolut sämsta matchen som spelats i elitseiren denna säsong. Likaså publiksiffran, men visst fan var det mer än 3700 pers i Globen?
Otto var ruskigt bra idag, det är dock lite synd att han aldrig kan avsluta sina smått otroliga dribblingsaktioner. Möjligtvis kan även Dick, Anger och Larsson komma undan med godkänt.
Otto var ruskigt bra idag, det är dock lite synd att han aldrig kan avsluta sina smått otroliga dribblingsaktioner. Möjligtvis kan även Dick, Anger och Larsson komma undan med godkänt.
-
Otto får miljoner med chanser men han sätter ju inte dit puckskrället. Skulle han bara träna avslut så skulle han förmodligen vara den bästa forwarden vi har, i klass med Linkan. Fimpen när han spelade, Anger och Larsson är de enda som får godkänt av mig idag.Emil svelander skrev:Måste vara den absolut sämsta matchen som spelats i elitseiren denna säsong. Likaså publiksiffran, men visst fan var det mer än 3700 pers i Globen?
100% DJURGÅRDSJ***L
- Lee Harvey Oswald
Nu när största glädjen över slutspelsplatsen lagt sig är jag lite bekymrad.
DIF har inte vunnit en match på 2v & när man ser kvällens match mot Elitseriens formmässigt klart sämsta lag undrar iaf jag -Vad faan har detta lag i ett sluspel att göra..?
Förstår att killarna kommer kriga för livet när väl kvartsfinalen drar igång, men fortsätter man att stapla "si så där"matcher på varandra kommer vi att hamna på den mindre gynnsamma 7:e platsen, & då blir det ett väldigt kort slutspel för DIF.
Det mest irriterande är att DIF spelade ut BIF första 10min & hade bud på 2-0, men precis som i alla andra matcher senaste 2v klarade DIF inte av att stänga matchen.
Men vi kanske ska vara nöjda med att bara gått till slutspel, eller hur ska man tolka detta...?
Endast SSK:s oförmåga gör att vi är slutspelklara med 3 omgångar kvar.
DIF har inte vunnit en match på 2v & när man ser kvällens match mot Elitseriens formmässigt klart sämsta lag undrar iaf jag -Vad faan har detta lag i ett sluspel att göra..?
Förstår att killarna kommer kriga för livet när väl kvartsfinalen drar igång, men fortsätter man att stapla "si så där"matcher på varandra kommer vi att hamna på den mindre gynnsamma 7:e platsen, & då blir det ett väldigt kort slutspel för DIF.
Det mest irriterande är att DIF spelade ut BIF första 10min & hade bud på 2-0, men precis som i alla andra matcher senaste 2v klarade DIF inte av att stänga matchen.
Men vi kanske ska vara nöjda med att bara gått till slutspel, eller hur ska man tolka detta...?
- DIF_Soldier
Jag håller med. Känns som att laget är nöjda med slutspel bara. Man ska inte skylla på det, men givetvis har frånvaron från Ossi och Nicke D satt sin prägel (iaf i den här matchen). I ett slutspel räcker inte ett oavgjort resultat.Lee Harvey Oswald skrev:Nu när största glädjen över slutspelsplatsen lagt sig är jag lite bekymrad.
3p är inget jag räknar med imorgon, men jag vill ändå se lite jävlaranamma!
Tycker även att Jimmie skötte sig OK idag. Han åkte skridskor och försökte hetsa lagkompisarna. Säcken var märkbart irriterad inför tredje perioden.
Säg den glädje som varar
Är det någon härinne som fortfarande tror att man kan satsa på att vinna alla matcher? Inställningen i dagens match var milt uttryckt bedrölig. Hade man haft samma inställning i denna match som den borta mot VF så hade i tagit 3 enkla pinnar här utan problem. Inställningen som visades upp idag kan vara acceptabel borta mot typ HV, VFHC eller liknande, men aldrig på hemmais mot BIF.
Jag betvivlar ju starkta att killarnas huuden / kroppar är nere på jorden igen till imorgon då i möter ett heltänt Luleå borta. Antagligen bara att lassa in allt ekonomiskt överskott man har på en etta och sedan har man skaffat fram de kapital som krävs för att köpa plåtar till slutspelet...
Jag betvivlar ju starkta att killarnas huuden / kroppar är nere på jorden igen till imorgon då i möter ett heltänt Luleå borta. Antagligen bara att lassa in allt ekonomiskt överskott man har på en etta och sedan har man skaffat fram de kapital som krävs för att köpa plåtar till slutspelet...
Det är en jävla skillnad på nu och då. Nu när DIF är klara för sluspel kan de ta det lite lugnare, ställa över småskadade spelare osv. Då när vi inte var klara och kvalserien fanns som ett hot, då gick vi för fullt, precis som det ska vara.
Luleå brukar vi inte slå där uppe oavsett om vi är klara eller inte.
-
- Lee Harvey Oswald
Det är också en jävla skillnad på att komma 5-6 istället för 7-8, synd bara att grabbarna ute på isen inte riktigt orkar tänka såCaveman skrev:Det är en jävla skillnad på nu och då. Nu när DIF är klara för sluspel kan de ta det lite lugnare, ställa över småskadade spelare osv. Då när vi inte var klara och kvalserien fanns som ett hot, då gick vi för fullt, precis som det ska vara.
Säcken förstod iaf allvaret & provade med både utskällning & taktisk genomgång i pausen, dock utan resultat.
Har tänkt lite på det där att Djurgårn den senaste tiden spelat många oavgjorda matcher och många skriver lite negativt om det, för att se det lite positivt på det hela så kan man se det på lite andra sätt som att t.ex. att det är svårslagna och vill inte förlora eller att dem är mer stabila än förra året då dem tappade lite grann i slutet av säsongen.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Kan hålla med.Lee Harvey Oswald skrev:Nu när största glädjen över slutspelsplatsen lagt sig är jag lite bekymrad.
Tycker det är fel sätt att dra ner på tempot och vänta in slutspelet.
Enl vissa som har spelat och s.k "experter" brukar ju säga att det är det värsta man kan göra, är inte alltid så lätt att när slutspelet börjar att helt plötsligt bara dra upp tempot igen när man spelat ett antal mediokra matcher dess för innan.
Vill se DIF kämpa, och träna de delar som har brustit under säsongens gång, så de sitter till ett slutspel.
Men vill förståss inte att de ska dra på sig skador de sista matcherna heller.
There is no I in TEAM!!!!
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Ölvestads 2 bröstvärmare var det enda som fick mig att gå igång igår. Jimmie lirade perfekt igår tacklade hela tiden och var riktigt jobbig för motståndarna. Såg till att brynäs spelarna drog på sig utvisningar för att de inte kunde acceptera att dem blev överkörda.warrant skrev:Dom som inte valde att gå på matchen missade inget