Djurgårdens IF - Brynäs IF, 2/2 2008
HeheRash skrev:Kom precis hem från jobbet, slår på webradion. Inom några minuter blir 1-1 till 3-1, så jävla viktigt! Tar lite cred för att jag slog på webradion när jag gjorde![]()
Över 12 000 i bollen!
Härliga Djurgårn!!!

Publiksiffran: 12106
13 127 sålda
12106 närvarande :/
Visst vi får in pengar men köper man ska man gå på matchen..
Senast redigerad av easer90 den 2008-02-02 17:23:11, redigerad totalt 1 gånger.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Lee Harvey Oswald
Oj oj oj vad viktigt med andrum under landslagsuppehållet. Bara 6 poäng upp till topp 4!
Annars riktigt blek insats idag. Tycker ändå DIF var något bättre även om ingen riktigt vågade idag. Att Ölvestad får fortsatt förtroende med Anger/Ottosson är otroligt. Hela den kedjan känns otroligt trubbig. 3-1 målet var fortfarande bara en delbetalning av Ölvestad för alla idiot utvisningar i offensivzon.
Säcken är för snål med Ryno, Engqvist och hela fjärdekedjan. Känns som att det sliter att gå runt på bara tre kedjor. Dessutom behöver Engqvist mer speltid för att utvecklas (för han skadades väl inte idag?). Jag vill också ha kvar Ryno!
Jävla Lärking som blundar för tacklingen mot Fimpen i första och konsekvent blundar för fasthållningar. Att han tar ut för gruffet efter Fimpen incidenten är ytterligare kvitto på vilken pinsam liten liten människa han är. Var inte tanken att börja blåsa mot spelförstörandemoment och vårdslösa tacklingar?
Annars riktigt blek insats idag. Tycker ändå DIF var något bättre även om ingen riktigt vågade idag. Att Ölvestad får fortsatt förtroende med Anger/Ottosson är otroligt. Hela den kedjan känns otroligt trubbig. 3-1 målet var fortfarande bara en delbetalning av Ölvestad för alla idiot utvisningar i offensivzon.
Säcken är för snål med Ryno, Engqvist och hela fjärdekedjan. Känns som att det sliter att gå runt på bara tre kedjor. Dessutom behöver Engqvist mer speltid för att utvecklas (för han skadades väl inte idag?). Jag vill också ha kvar Ryno!
Jävla Lärking som blundar för tacklingen mot Fimpen i första och konsekvent blundar för fasthållningar. Att han tar ut för gruffet efter Fimpen incidenten är ytterligare kvitto på vilken pinsam liten liten människa han är. Var inte tanken att börja blåsa mot spelförstörandemoment och vårdslösa tacklingar?
Djurgårdens IF-Brynäs IF 3-1 (1-1, 0-0, 2-0)
Period 1
1-0 05:45 Jiri Marusak (Nichlas Falk, Christian Eklund) EQ
1-1 10:35 Mathias Månsson (Mads Hansen, Pavel Brendl) PP1
Period 2
Period 3
2-1 13:53 Jiri Marusak (Kristofer Ottosson, Niklas Anger) EQ
3-1 16:02 Jimmie Ölvestad EQ
Skott: 30-19
Utv.minuter: 14-16
Publiksiffra: 12106
Period 1
1-0 05:45 Jiri Marusak (Nichlas Falk, Christian Eklund) EQ
1-1 10:35 Mathias Månsson (Mads Hansen, Pavel Brendl) PP1
Period 2
Period 3
2-1 13:53 Jiri Marusak (Kristofer Ottosson, Niklas Anger) EQ
3-1 16:02 Jimmie Ölvestad EQ
Skott: 30-19
Utv.minuter: 14-16
Publiksiffra: 12106
"Segerglädjen var stor men helst av allt ville Djurgårdens lagkapten Jimmie Ölvestad prata om publiken.
- När jag hörde hur klacken sjöng och samtidigt hoppade rös jag i hela kroppen. Det var en otrolig mäktig känsla, säger Ölvestad, som gjorde det avgörande 3-1-målet."
"- Publiken har varit helt fantastisk under hela säsongen. Det sättet klacken har ställt upp för oss har överträffat alla mina förväntningar. För deras skull var det extra kul att vi vann i dag, säger Ölvestad."
- När jag hörde hur klacken sjöng och samtidigt hoppade rös jag i hela kroppen. Det var en otrolig mäktig känsla, säger Ölvestad, som gjorde det avgörande 3-1-målet."
"- Publiken har varit helt fantastisk under hela säsongen. Det sättet klacken har ställt upp för oss har överträffat alla mina förväntningar. För deras skull var det extra kul att vi vann i dag, säger Ölvestad."
easer90 skrev:HeheRash skrev:Kom precis hem från jobbet, slår på webradion. Inom några minuter blir 1-1 till 3-1, så jävla viktigt! Tar lite cred för att jag slog på webradion när jag gjorde![]()
Över 12 000 i bollen!
Härliga Djurgårn!!!Webradion funkade inte på hel första och halva andra perioden ^^
Publiksiffran: 12106
13 127 sålda
12106 närvarande :/
Visst vi får in pengar men köper man ska man gå på matchen..
Sen stod de ju på ticnet att de va uppbokat!?
Konstigt tycker ja, kan ju inte vara så att 1700 personer bara skiter i att gå dit??
Men men de viktiga va att vi tog 3 pinnar!
Bara önska Larson och Bengan lycka till i LG Games!