Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Det är lite märkligt det här med publiksiffran. Jag har aldrig tidigare läst i olika medier (som jag gjort idag) om ett antal sålda biljetter och en helt annan publiksiffra. Vad jag förstår det som var alla biljetter sålda men de ca 1600 som saknades för fullsatt arena har av en eller annan anledning inte valt att komma.

Det får mig att undra följande:

vi kommer aldrig kunna få Globen helt fullsatt då eftersom nån person alltid uteblir av någon orsak. Och om det är på detta sättet man räknar förstår jag inte hur Frölunda kan ha haft utsålt till sista stol (12 044 om jag inte minns helt fel) eller hur andra lag kan ha haft lapp på luckan. Ska varenda kotte som köpt plåt där dykt upp till match då eller?

Vill minnas att sista matchen förra sässen mot Luleå också var utsåld men publiksiffran presenterades som 13 200 nånting. Vad som krävs för fullsatt är alltså att ingen får förhinder till matchen?

Lite konstigt eller? Jag tänkte fråga Djurgårn om ingen annan här har nån logisk förklaring som inte jag ser.
Blue Brigade Sthlm
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Vad är det som är konstigt? Är inte alla där så kan det ju inte vara fullsatt, eller hur? Är det bara 12.000 på matchen vore det konstigt att redovisa som det vore 13.850 dvs fullsatt.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
isolerad

Inlägg av isolerad »

spiik skrev:Det är lite märkligt det här med publiksiffran. Jag har aldrig tidigare läst i olika medier (som jag gjort idag) om ett antal sålda biljetter och en helt annan publiksiffra. Vad jag förstår det som var alla biljetter sålda men de ca 1600 som saknades för fullsatt arena har av en eller annan anledning inte valt att komma.

Det får mig att undra följande:

vi kommer aldrig kunna få Globen helt fullsatt då eftersom nån person alltid uteblir av någon orsak. Och om det är på detta sättet man räknar förstår jag inte hur Frölunda kan ha haft utsålt till sista stol (12 044 om jag inte minns helt fel) eller hur andra lag kan ha haft lapp på luckan. Ska varenda kotte som köpt plåt där dykt upp till match då eller?

Vill minnas att sista matchen förra sässen mot Luleå också var utsåld men publiksiffran presenterades som 13 200 nånting. Vad som krävs för fullsatt är alltså att ingen får förhinder till matchen?

Lite konstigt eller? Jag tänkte fråga Djurgårn om ingen annan här har nån logisk förklaring som inte jag ser.
Jag har aldrig varit Scandinavium eller Kinnarps, men jag har en teori som kanske är bra eller helt åt helevete.

I Globen måste du köra in din biljett i en spärr som registrerar att du gått in. Det antal som har stämplats registeras som publiksiffra. Allt sköts via dator. Det kan vara så att i Kinnarps och Scandinavium sköts insläppet manuellt och att man sätter antalet sålda biljetter som publiksiffra. Alltså inte hur många som egentligen är där.

Någon som besökt Kinnarps eller Scandinavium kan säkert säga om detta är fel eller korrekt.
i
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Om Ni kommer ihåg så hade vi en herre som satt i insläppet på Stadion och fipplade med vändkorsen så att vi officiellt hade färre antal i publiken, än vad som egentligen var fallet.

Mellanskillnaden stoppade denne herre i egen ficka...

Glöm inte Stadshagen på lördag kl. 13.00.
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

pekka21 skrev:Vad är det som är konstigt? Är inte alla där så kan det ju inte vara fullsatt, eller hur? Är det bara 12.000 på matchen vore det konstigt att redovisa som det vore 13.850 dvs fullsatt.
Vad det konstiga är? Jo, det är ju att absolut ingen som köpt plåt INTE skulle dyka upp i hallar ute i landet som uppvisar "fullsatt". Det är det konstiga. Skulle det bara vara vi som har folk med biljett som inte behagar dyka upp på matchen?

Däremot kan Isolerads teori vara en tänkbar orsak.
Blue Brigade Sthlm
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Isolerad,

Förut i Scandinavium var det så att man lämnade fram biljetten, och så rev dom av vid sidan och så fick man tillbax den. Nu sist jag var där hade dom nån sorts lasermanick som dom drar över biljetten (precis som dom läser streckkoder på ICA). Förlåt om det blir otydligt nu, men jag är jävligt trött efter att ha åkt 8 timmar i bil.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Varför raderades den tråd jag skapat beträffande Expressen pladder om att Ölvestad var på väg bort...

Hmmm... jag kanske har besvarat min egen fråga!

:D
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Bautabröl skrev:Varför raderades den tråd jag skapat beträffande Expressen pladder om att Ölvestad var på väg bort...

Hmmm... jag kanske har besvarat min egen fråga!

:D
hahahhaha, fan va du har blivit skön på sista tiden bauta?
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Hur i satan kan man trycka DIF märket på disktrasor?

http://www.difhockey.se/shop.php?prod=n ... art=DJH651
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

blårandigt skrev:Hur i satan kan man trycka DIF märket på disktrasor?

Fett najjs ju.P Har en sådan här hemma som jag fick i julklapp med meddelandet "Grattis till medlemskap i Djurgården Hockey".
Den har dock aldrig används till torkning utan ligger i vitrinskåpet;)
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

dif rules skrev:
blårandigt skrev:Hur i satan kan man trycka DIF märket på disktrasor?

Fett najjs ju.P Har en sådan här hemma som jag fick i julklapp med meddelandet "Grattis till medlemskap i Djurgården Hockey".
Den har dock aldrig används till torkning utan ligger i vitrinskåpet;)
Bara tanken av en stinkande "DIF-disktrasa" gör mig irreterad.
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

Vart sitter klacken i Globen? Snabbt svar ombes!
Djurgår'n tills jag dör !
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Sirrebirre skrev:Vart sitter klacken i Globen? Snabbt svar ombes!
Hehe, jag hoppas att klacken står upp. :o
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

stolpskott skrev:
Vilken sektion >STÅR< dom på då!?
Djurgår'n tills jag dör !
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Sirrebirre skrev:
stolpskott skrev:
Vilken sektion >STÅR< dom på då!?
Ska du sitta bredvid? :P
Annars köper du plåt bara :)

Annars är det väll samma som Hovet? A18
Skriv svar