Operation publikstöd!
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: Sveket...
Tänk ett steg längre. Om du (och ni andra som "har råd") går på matcherna nu leder det till betydligt mer folk på Hovet, vilket i sig leder till en bättre ekonomi för DIF. En bättre ekonomi är ett krav för att vi överhuvudtaget ska ha någon chans att bygga en ny arena.Sundling skrev:Vem sviker vem egentligen.
Jag har protesterat på möten utan framgång.
Flytten gick, och nu ser vi resultatet.
Vi som har råd vill inte sitta i en gammal sliten islada med sunkna utskänkningsställen.
Som jag skriver i min blogg http://blogg.aftonbladet.se/17152
NYTT - FRÄSHT - INRESSANT
En enkel fråga till dig: Är fina lokaler och bra serveringar viktigare för dig än lagets existens?
Att flytta till Hovet är en långsiktig vinst, men en kortsiktig förlust. Elitserien går mot fler matcher, inte färre. Att ständigt spela inför öde läktare på Globen kommer att ta död på intresset. Nu verkar vi ha missat en del av "lyxbesökarna", men fått igen den förlorade klacken. De andra lär återvända med tiden. Hoppas bara att vi har ekonomin att vänta ut dem.
Om vi inte kan ta över hovet eller få intäkterna från kringförsäljningen, måste vi kunna förhandla ner priset rejält. Det borde vara möjligt med subventioner ifall vi ligger på beslutsfattarna. Hovet är, vad gäller lyx, en budgetvariant. Det borde avspegla sig i hyran också...
Om vi inte kan ta över hovet eller få intäkterna från kringförsäljningen, måste vi kunna förhandla ner priset rejält. Det borde vara möjligt med subventioner ifall vi ligger på beslutsfattarna. Hovet är, vad gäller lyx, en budgetvariant. Det borde avspegla sig i hyran också...
-
För egen del spelar inte Hovet eller Globen någon större roll. Ingen av arenorna är optimal. Man vill ju helst inte tvingas välja mellan komfort och atmosfär.
En annan sak än arena som kan påverka publiksiffrorna är ju att ALLA matcher nu går att se på tv. Kan bara tala för mig själv och i går kände jag mig lite seg och satt hemma i stället för att gå. Hade den inte sänts på tv hade jag gått. Så kan nog fler än jag resonerna.
En annan sak än arena som kan påverka publiksiffrorna är ju att ALLA matcher nu går att se på tv. Kan bara tala för mig själv och i går kände jag mig lite seg och satt hemma i stället för att gå. Hade den inte sänts på tv hade jag gått. Så kan nog fler än jag resonerna.
jensa öhling skrev:För egen del spelar inte Hovet eller Globen någon större roll. Ingen av arenorna är optimal. Man vill ju helst inte tvingas välja mellan komfort och atmosfär.
ska jag vara ärlig så fattar jag inte det tänket. jag bor inte i sthlm men jag åker på så många matcher jag kan trots att jag har säsongskortet elitserien. min högsta dröm är att bo i sthlm och gå på alla matcher.jag fattar inte att ni som kan gå på alla matcher inte gör det.
Lite trist resonemang. Samtidigt har jag viss förståelse för er lite äldre luttrade supportrar som kanske har familj och kanske bor en bit utanför stan. Finns då alternativet att se matchen hemma på TV, i sin egen soffa, så är blir det lätt att man drar sig för att göra resan till Hovet.jensa öhling skrev:För egen del spelar inte Hovet eller Globen någon större roll. Ingen av arenorna är optimal. Man vill ju helst inte tvingas välja mellan komfort och atmosfär.
Visst får DIF del av pengar som ni spenderar på säsongskortet/PPV, men det kan ju inte vara i närheten av vad man skulle få in för dom biljetterna som löses för inträde till Hovet/Globen.
Fortsätter folk stanna hemma och se matchen på TV istället för att pallra sig till Hovet/Globen så kommer det snart vara tomt både på plats och i TV-rutan om man vill se DIFs iskrigare.
Alla har olika förutsättningar, men vår klubbs framtid hänger på hur mycket folk orkar offra för skölden.
Lycka är att vara djurgårdare
Varför sätter man inte upp "Veckans matcher" på Globen?? Så när man körförbi på Nynäsvägen lyser hela globen upp av vilka 1-3 matcher som kommer spelas under veckan, folk har då tid att planera in att gå på hockey. Svennson har ingen anning om när,hur,var det är hockey när det är så många matcher i veckan! Alla sitter ändå i kö från Statoil!
För nu är ju sittplatts problemet och inte klacken!
Och vi som inte är där för att prata affärer tycker ett 1/3 fyllt Globen är dödstrist.Sundling skrev:Vem sviker vem egentligen.
Vi som har råd vill inte sitta i en gammal sliten islada med sunkna utskänkningsställen.
Face fact dryga 4k på Hovet låter som 10-11 000 på Globen med lätthet. Om amn skall flytta tillbaka till bollen krävs publiksnitt på över 10k per match. Är det någon som seriöst tror att detta kan inträffa?
Kall-El skrev:Och vi som inte är där för att prata affärer tycker ett 1/3 fyllt Globen är dödstrist.Sundling skrev:Vem sviker vem egentligen.
Och om ditt krav för att titta på idrott är att sitta mjukt kan du ta mig tusan stanna hemma i soffan och göra något annat.
Face fact dryga 4k på Hovet låter som 10-11 000 på Globen med lätthet. Om amn skall flytta tillbaka till bollen krävs publiksnitt på över 10k per match. Är det någon som seriöst tror att detta kan inträffa?
-
Säger bara, OCH!? Det är fortfarande samma gammla Djurgården som spelar, då tycker jag man inte borde bry sig om att ha det bekvämt och sitta ner, hockey som hockey det är alltid lika gött! Om du nu tycker att det är så farligt, så varför inte ställa er i klacken? Där är det nog ingen skillnad alls. Tack för mig.Sundling skrev:Dricker inte, men andra gör det!DanneS skrev:Kan inte du ta och beskriva vad en bra produkt är för dig?Sundling skrev:Vem sviker vem egentligen.
Personligen går jag hellre och ser ett taggat lag i en kokande arena framför ett halvlojt lag i en arena tyst som i kyrkan. Allt annat är sekundärt.
Du menar alltså på fullaste allvar att du inte går på matcherna för att du tycker att barerna i Hovet är sämre än i Globen? Det är i alla fall så jag tolkar ditt inlägg. Hur intresserad är du egentligen av att se hockey live undrar jag då? Är det då inte bättre att sätta sig på närmaste sportbar och se matchen på storbildstv om det nu är ölen och bekväma stolar som är det primära?
Fundera lite......Om du får betala 300 spänn för att se på en match på Hovet och lika mycket för att se på samma på Globen. Vad väljer du då?
Träbänk eller soffa?
Hovet då till ett pris som är samma som att se en hyfsad teater. vart tar du dina kunder? Inte för att sitta i ett gammalt betongpalats utan schyssta sidorum. Representation handlar om att imponera. Detta görs inte på Hovet, möjligen på Globen men helst i en NY spännande arena.
-"Tänk inte bara på dig själv, tänk på vad andra tänker om sig själva."
-
Är en djurgårdare som bor i mörkaste småland. Kan av den anledningen inte gå på varje match. Men skulle jag bott närmre stockholm skulle jag inte missa många matcher. Har lite svårt att förstå att det kan va så svårt att fylla en hockeyarena i stockholm. Att laget ser svagt ut tycker jag inte är gilltigt skäl. i ett sånt läge är det ju bara större anledning att gå på matcherna å stötta laget me hela sin själ från läktaren. jag å mina få djurgårdspolare ska i alla fall ta oss till ett par hemma matcher i år. å när vi tar oss upp till huvudstaden skulle vi gärna vilja se att läktaren är full av djurgårdafans. till er som går på de flesta matcherna vill jag bara säga BRA JOBBAT NI ÄR ETT FÖREDÖMME FÖR OSS ANDRA DJURGÅRDARE.
Du är min tvilling. Jag har exakt samma situation som du (Smålänning här med), och jag kan bara hålla med om allt du säger. Förutom det att jag inte tycker att laget är svagt.djurgårdaren i småland skrev:Är en djurgårdare som bor i mörkaste småland. Kan av den anledningen inte gå på varje match. Men skulle jag bott närmre stockholm skulle jag inte missa många matcher. Har lite svårt att förstå att det kan va så svårt att fylla en hockeyarena i stockholm. Att laget ser svagt ut tycker jag inte är gilltigt skäl. i ett sånt läge är det ju bara större anledning att gå på matcherna å stötta laget me hela sin själ från läktaren. jag å mina få djurgårdspolare ska i alla fall ta oss till ett par hemma matcher i år. å när vi tar oss upp till huvudstaden skulle vi gärna vilja se att läktaren är full av djurgårdafans. till er som går på de flesta matcherna vill jag bara säga BRA JOBBAT NI ÄR ETT FÖREDÖMME FÖR OSS ANDRA DJURGÅRDARE.
Beakta detta nästa gång du besöker Globenområdet...Stocky skrev:Varför sätter man inte upp "Veckans matcher" på Globen?? Så när man körförbi på Nynäsvägen lyser hela globen upp av vilka 1-3 matcher som kommer spelas under veckan, folk har då tid att planera in att gå på hockey. Svennson har ingen anning om när,hur,var det är hockey när det är så många matcher i veckan! Alla sitter ändå i kö från Statoil!
-Inte en enda affisch om ishockey vid biljettkassorna!?! (en affisch för hela säsongens hemmamatcher borde ju åtminstonne få plats där...)
-Inte en enda annons om Hockey på jumbotronen vid nynäsvägen, annat är Jippomatcher (Rysslands veteraner mot Sveriges osv.) LG Games och nån Lndskamp är det enda som får finnas där på den jumbotronen?!?.
Ovilljan att ha med ishockey att göra lyser så oerhört starkt igenom.
Stockholmslagen (ja, jag räknar in AiK från solna där) spelar 72 seriematcher i Globenområdet, till detta tillkommer ett antal landskamper + LG Games (och ev kval eller slutspel för lagen), Vilket gör att det kanske spelas upp mot en 100 ishockeymatcher på Globenområdet, vilken är en verksamhet som i stort sett är var 4:e dag, Året om...
det är ju inte 100 konserter om året på Hovet/Globen... men ändå är det endast konsert affischerIannonser som syns i deras marknadsföring.
ändå behandlas den som något katten släpat in...
Med den hyra Djurgården är tvingade att hyra Hovet/Globen för så borde det finnas en jumbotrone som fungerade, städade läktare (sist så låg det McDonaldsrester på min plats) och en vilja från "hyresvärden" att hjälpa till med att få folk att gå på Hockey igen genom bl.a annonsering på området.
I Globe Arenas ägardirektiv står det inte ett enda ord om Ishockey, den absolut vanligaste förekommande verksamhet på dessa arenor, det säger en del...
En tråkig upptäkt.
En vän till mig jobbar extra på Hovet/Globen.
Han berättade att gårdagens publiksiffra mot Frölunda på 4 127 inte stämde, utan det bara var strax över 3 600 åskådare.
Det skall visst vara allmänt kännt ibland de som jobbar på Hovet/Globen att publiksiffrorna "kryddas" uppåt på Djurgårdens matcher.
Förra säsongens snitt skall vara på nånstans strax under 5 000 åskådare/match, inte 6 865 som det står på officiella Svenska Ishockey förbundets sida
Om detta är fallet så blir man ju så mörkrädd att man bara vill försvinna från planetens yta.
Istället för att då komma 5:a i hemmapublikligan så skall man egentligen vara 9:a i samma liga strax före Luleå Hockey.
på samma sätt har man ju "lurat" sponsorer, media och oss supportrar om att det är fler som går på Djurgårdsnatcher än vad de i själva verket är, samt att publiktappat mot tidigare säsonger är långt större än vad man sagt utåt.
Såra mig hellre med sanningen än gör mig lycklig med en lögn...
Han berättade att gårdagens publiksiffra mot Frölunda på 4 127 inte stämde, utan det bara var strax över 3 600 åskådare.
Det skall visst vara allmänt kännt ibland de som jobbar på Hovet/Globen att publiksiffrorna "kryddas" uppåt på Djurgårdens matcher.
Förra säsongens snitt skall vara på nånstans strax under 5 000 åskådare/match, inte 6 865 som det står på officiella Svenska Ishockey förbundets sida
Om detta är fallet så blir man ju så mörkrädd att man bara vill försvinna från planetens yta.
Istället för att då komma 5:a i hemmapublikligan så skall man egentligen vara 9:a i samma liga strax före Luleå Hockey.
på samma sätt har man ju "lurat" sponsorer, media och oss supportrar om att det är fler som går på Djurgårdsnatcher än vad de i själva verket är, samt att publiktappat mot tidigare säsonger är långt större än vad man sagt utåt.
Såra mig hellre med sanningen än gör mig lycklig med en lögn...