Kul att läsa ert forum. Mycket nyanserat jämfört med annat man läser. Håller med de flesta av er om att ni hade mer av spelet och förtjänade minst en pinne. Å andra sidan gjorde vi det mot Mora borta också, så kanske det jämnar ut sig över säsongen.
Hoppas verkligen att ni klarar er kvar, ni har härliga lirare och ett lovande gäng som förtjänar en plats i ES. Och Linkan är elitseriens bästa spelare, drömmer nästan om Krobbe när jag ser honom. Drömmen vore om turlaget Mora eller LHC fick harva några år i AS. 40-50 sådär...
Håller inte med om vissa inlägg som påstår att domarn var skit. Eller rättare sagt, inte vann vi på honom, ryade själv ett antal ggr över missade DIF-utvisningar. Tycker att nivån ibland är löjligt låg, men båda lagen drabbades lika (lätt att säga när man vunnit).
Men varför jag egentligen skriver är en artikel Mikael Nylander skrev i svenskafans, om att ni lärde oss i SAIK vad supporterkultur är senast vi var nere i Stockholm. Tycker verkligen ni hoppar på fel lag när det gäller supporterkultur. OK, om ni hoppat på Mora, LHC eller nåt annat lag utan hockeykultur. Men jag tycker faktiskt vi förtjänar lite respekt för att vi i så många år i förvisning har snittat 3-4000 per säsong.
Och kalla oss gärna dårar som inte har något annat att göra än gå på hockey, vilket kanske tyvärr stämmer. Å andra sidan kan det ju bero på att det är svårt att etablera något annat här i Skellefteå, eftersom alla är upptagna med att gå på hockey

.
Och nu med facit i hand så vet vi att den 4/1 inte blev en "lektion som etsade sig fast" i SAIK:arna skalle. Det var nog som vilken hemmamatch som helst.
Lycka till i fortsättningen, docj inte mer än SAIK