Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

fd skuggan skrev:Ursäkta, men jag har missat detta med "Bautabröl". Vem är det (förutom att jag fattat att det är en idiot eller ett barn)

Texen ovan är ju Wikegårds text kopierad från hans blogg:

http://www.wikegard.se/
Ja det var ju lite små kul i början men nu är det ju bara för mycket
Peter

Inlägg av Peter »

isolerad skrev:Han gör alltid så. Kopierar vad andra skrivit. Jag förstår inte varför modsen låter honom hållas.
Det där är något jag tycker att de borde vara hårda på mot alla. Kopierar man in text ska man alltid markera det som citat och ange källa, vare sig det är ifrån en blog, kvällspressen, eller en laguppställning från förbundet. Dessutom borde det vara krav på att om man hänvisar till t.ex. en hel artikel så ska man länka och inte klistra in hela artikeln i forumet.
lilleman

insamling

Inlägg av lilleman »

vilka tycker att det skulle vara en bra ide om att starta en insamling. Några fans kan gå runt och starta en insamling. vi får iallfall in lite pengar på det
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffarn1 »

Att bara gå om kring och samla in pengar funkar nog inte så bra, men jag har för mig om att jag läst (kanske i den här tråden) att alla som ville skulle ge en femhundring eller nåt.. kanske ger lite mer...
lilleman

insamling

Inlägg av lilleman »

vilka skulle tycka att det var en bra IDE att samla in pengar?? tänk er om vi går runt i varje match hela säsongen. det ger nog nån/några tusingar per match. I längden blir det ganska mycket. vad tycker ni??
isolerad

Re: insamling

Inlägg av isolerad »

lilleman skrev:vilka skulle tycka att det var en bra IDE att samla in pengar?? tänk er om vi går runt i varje match hela säsongen. det ger nog nån/några tusingar per match. I längden blir det ganska mycket. vad tycker ni??
Säg 5000kr/match (vilket jag starkt tivlar på). Det blir 135000 med 27 hemmamatcher på en säsong. Det kommer man inte så långt med
i
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Jag kommer ihåg när det var en insamling för när wikegård skulle betala böter åt någon, fick vi inte in typ 8 000 då?
eller har jag drömt nånting?
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Lär aldrig hända, men skulle vi få loss Hovet och kunde bygga om...

Vore detta en dröm kopia:
http://www.gopherhockeyhistory.com/hist ... Salute.jpg

http://www.gopherhockeyhistory.com/aren ... renaLg.jpg

http://www.gophersports.com/SportSelect ... PSID=39237

Maken till tät arena har jag aldrig varit på...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
DIFmanglarn

Inlägg av DIFmanglarn »

Verkar hända grejer på Hovet-fronten!!!

Saxat från 11433.net:

"Idag var det möte med DIF hockey och supportrar:

DIF hockey kör ev. slutspel i HOVET!

DIF hockey tänker försöka köra hela nästa säsong i HOVET.

DIF hockey satsar på att ta över HOVET helt, och kicka ut Gnaget och Bajen!"

"Aik är ett Solnaproblem. För Solna stad. De ska inte spela här." - Mats Larsson.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Wikegård skrev:Enligt vad vi kan läsa i SvD har Djurgården Hockeys styrelse uppvaktat Stockholm stads ledning. Carl-Henric Svanberg mötte Christina Axén-Olin. Mötet handlade om Hovet och hur Djurgården vill att arenan (främst Hovet?) skall användas i framtiden.

Jag tycker det är bra att Djurgårdens styrelse agerar och tar upp en dialog med Stockholms stad, och använder sig av de tunga, respekterade personerna som finns i styrelsen. Djurgården måste också få möjligheten att kunna påverka hur deras egen säsong och verksamhet skall kunna bedrivas. Djurgården måste få möjlighet att själva tjäna pengar på den kringförsäljning som sker i Globen/Hovet. Jag hoppas att hyresvärden (i praktiken Stockholm) förstår att man måste se till att hyresgästen (Djurgården) mår såpass bra att de kan få in cash i kassan och betala hyra. Ett starkt Djurgården (och AIK) drar publik till Globen/Hovet. Publiken äter, dricker, handlar i affärer, åker tunnelbana, taxi och buss och till och med bor på hotell. Det är bra för Stockholms stad. Men förödande om det tar slut.

Jag hoppas att Stockholms stad äntligen förstår hur illa situationen är för ishockeysporten i huvudstaden, och börjar att agera.Vi är redan i efte timman, och klockan går fort nu. Händer inget konstruktivt i arenafrågan inom kort, och lagen i Stockholm inte tillåts att kunna växa sig starka och kunna påverka sin egen situation (som övriga städer redan gjort) kan det mycket väl hända att huvudstaden snart står utan något lag i landets högsta serie. Då återstår bara två tomma arenor som ett monument över att man lät tid och utveckling springa ifrån Stockholm.
Antie

Inlägg av Antie »

DIFmanglarn skrev:Verkar hända grejer på Hovet-fronten!!!

Saxat från 11433.net:

"Idag var det möte med DIF hockey och supportrar:

DIF hockey kör ev. slutspel i HOVET!

DIF hockey tänker försöka köra hela nästa säsong i HOVET.

DIF hockey satsar på att ta över HOVET helt, och kicka ut Gnaget och Bajen!"

"Aik är ett Solnaproblem. För Solna stad. De ska inte spela här." - Mats Larsson.

Är det där seriöst? För om det är det så vore det ju ruskigt roligt att lira på hovet istället för globen. Men länk gärna.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Är det nån som vet hur det går med Hovet köpet? Jag tycker styrelsen borde låta oss supportrar veta mer.
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Var det inte förra året som någon/flera erbjöd klubben ca 11 miljoner??
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Användarvisningsbild
Bastard47

Inlägg av Bastard47 »

diffarn1 skrev:Är det nån som vet hur det går med Hovet köpet? Jag tycker styrelsen borde låta oss supportrar veta mer.
Verkar dåligt med nåt Hovet köpande
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Bastard47 skrev:
diffarn1 skrev:Är det nån som vet hur det går med Hovet köpet? Jag tycker styrelsen borde låta oss supportrar veta mer.
Verkar dåligt med nåt Hovet köpande
Jaha, på vilket sätt skulle ett köpande av Hovet vara dåligt?
Skriv svar