Dumt att släppa honom nu. Han går lätt in i ett tredje backpar eller som sjundeback om det behövs. Lär ha låg lön dessutom. Han är bara 21 och har spelat a-lagshockey på hög nivå i fyra säsonger.ciirree skrev:Jag vet inte. Har inget konkret att gå på.mb81 skrev:Varför inte? Ska vi släppa honom nu efter haft honom utlånad i två säsonger?ciirree skrev:Tror inte att Westlund kommer spela med oss.mb81 skrev:Du glömde Wille Wessla. Men tror också två backar till utöver de som ryktas ska in så där är du nog rätt ute.ciirree skrev:Vi bör nog hamna på nåt liknande:
X-X
Arell-Press
Johansson-Falk
AOM
Bernhardt
Skulle vara ganska skönt om ena förstabacken vore typ Fälth.
Jag tror inte att man fått ut det man trodde man skulle få. Tanken från början var nog att ha honom utlånad en säsong bara.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ja. 9 backar på kontrakt är väl inte omöjligt.mb81 skrev:Dumt att släppa honom nu. Han går lätt in i ett tredje backpar eller som sjundeback om det behövs. Lär ha låg lön dessutom. Han är bara 21 och har spelat a-lagshockey på hög nivå i fyra säsonger.ciirree skrev:Jag vet inte. Har inget konkret att gå på.mb81 skrev:Varför inte? Ska vi släppa honom nu efter haft honom utlånad i två säsonger?ciirree skrev:Tror inte att Westlund kommer spela med oss.mb81 skrev: Du glömde Wille Wessla. Men tror också två backar till utöver de som ryktas ska in så där är du nog rätt ute.
Jag tror inte att man fått ut det man trodde man skulle få. Tanken från början var nog att ha honom utlånad en säsong bara.
X-X
Arell-Press
Johansson-Westlund
Falk-AOM
Bernhardt
-
Kan nog säga hej då till Anderson. Luleå och Modo är intresserade
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varför kommer inga rykten eller någonting om att Djurgården jagar några spelare?? (förutom Reideborn då )
Tycker det ploppar upp rykten om alla andra lag lite här och var.
Fan tom modo som kan åka ut jagar ju spelare, och där kommer det fram.
Kan verkligen alla inom djurgården hålla käft så bra att inga rykten kommer frtam??
Kan verkligen alla inom djurgården hålla käft så bra att inga rykten kommer frtam??
Modo lär ju inte ha en chans om inte Foppa slänger in några millar.Benjamin L. Willard skrev:Kan nog säga hej då till Anderson. Luleå och Modo är intresserade
Alltid Oavsett Djurgårdens IF
Luleå kanske. Men Modo? Njea. Går Anderson till Luleå så behöver han aldrig mer komma tillbaka.
Har väl läckt rätt mycket. Arell, JohanssonX2, Possler, Lundh, Norman(är ändå ett rykte) med flera.Zäta84 skrev:Varför kommer inga rykten eller någonting om att Djurgården jagar några spelare?? (förutom Reideborn då )
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu hoppas jag DIF visar att man vill behålla Anderson; det skall inte kunna gå att sno honom framför ögonen på oss som SHL lag när vi tappar så ofantligt många andra toppspelare.
- Jim Morrison
Vill man verkligen ha en snuskigt dyr Anderson utan Thoresen då?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Är han snuskigt dyr, så nej.Jim Morrison skrev:Vill man verkligen ha en snuskigt dyr Anderson utan Thoresen då?
Men jag är orolig om både Sallinen och Anderson drar. Någon av de måste stanna. Är känslan.
- -daniel-
Ja. Ambitionen måste väl ändå vara att ha någon form av anfallsspel även nästkommande säsong.Jim Morrison skrev:Vill man verkligen ha en snuskigt dyr Anderson utan Thoresen då?
Att bra spelare som verkligen passar in i den här ligan kostar vet vi ju, nu när vi tappar de enda riktigt bra offensiva spelarna det här laget hade så måste man väl inse värdet av en sådan som Matt?
- -daniel-
Varför Sallinen? Ointresserade spelare kan väl hellre harva i någon annan klubb. Ruskigt besviken på honom.ciirree skrev:Är han snuskigt dyr, så nej.Jim Morrison skrev:Vill man verkligen ha en snuskigt dyr Anderson utan Thoresen då?
Men jag är orolig om både Sallinen och Anderson drar. Någon av de måste stanna. Är känslan.
Går han ner något kopiöst i lön så kan han få stanna och bevisa att han är värd en plats i laget (vilket han såklart inte gör eftersom han väl har ett 1+1 kontrakt). Säcken borde bänkat honom och visat övriga laget att det inte är accepterat att glida omkring med ena skenan utanför rinken...
- Jim Morrison
Ja, han hade ju blivit kanske vår bäst betalda spelare. Är han värd det eller ska man lägga samma pengar på en annan toppspelare?-daniel- skrev:Ja. Ambitionen måste väl ändå vara att ha någon form av anfallsspel även nästkommande säsong.Jim Morrison skrev:Vill man verkligen ha en snuskigt dyr Anderson utan Thoresen då?
Att bra spelare som verkligen passar in i den här ligan kostar vet vi ju, nu när vi tappar de enda riktigt bra offensiva spelarna det här laget hade så måste man väl inse värdet av en sådan som Matt?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Går Anderson till Luleå så kommer han troligtvis aldrig mer tillbaka. Så på den punkten kan du vara lugn.ciirree skrev:Luleå kanske. Men Modo? Njea. Går Anderson till Luleå så behöver han aldrig mer komma tillbaka.
It's easier to be an asshole to words than to people
- -daniel-
Jag tycker han är värd det. Visst, han producerade mycket pga Thoresens spelsinne men ambitionen måste ju ändå vara att ha en vass förstalina - och Matt har egenskaper som passar in.Jim Morrison skrev:Ja, han hade ju blivit kanske vår bäst betalda spelare. Är han värd det eller ska man lägga samma pengar på en annan toppspelare?-daniel- skrev:Ja. Ambitionen måste väl ändå vara att ha någon form av anfallsspel även nästkommande säsong.Jim Morrison skrev:Vill man verkligen ha en snuskigt dyr Anderson utan Thoresen då?