Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Roppan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Roppan »

mb81 skrev:De är i förhandling enligt räddaottotwittern nu iaf!

Såg ingenting om att det behövdes 300k till! Eller har de tagit bort det?
Det står att personen bakom @raddaotto varit i kontakt med DIF, som vill ha Otto, och Otto - som vill spela i DIF. Sen drar han slutsatsen att förhandling och att man kommer överens nu är det enda som återstår.. alltså precis samma läge som det varit hela tiden. :wink:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Att DIF vill ha Otto och att Otto vill spela i DIF måste väl ha varit en förutsättning för att hela insamlingen drog igång. Så annat vore konstigt.

Är det bara jag som tycker att DIF's grundbud på 45k plus hela insamlingen verkligen borde räcka? Nu är det ju Otto som ställs på prov. Det är ett kontrakt som verkligen är bra på allsvensk nivå och vill han verkligen spela i DIF så borde han ta det. DIF skulle inte behöva samla in ytterligare med pengar för att han var korkad nog att nobba 70k i april och dessutom fått gå utan lön sedan dess.

Ställ ett ultimatum till honom bara. 45k i månaden plus hela insamlingen eller så går vi till någon annan. Det är verkligen ett fullt acceptabelt bud.
Expert.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Tror det tar ett tag att smälta halverad lön. Den första tanken är givetvis att det här kan jag aldrig gå med på och ryggmärgskänslan skriker nej. Han borde förmodligen tagit en längre funderare först, men det är lätt att säga. Det Dif borde gjort var att låta budet ligga och låta honom fundera så länge han behövde istället för att kontra med ett lägre bud. Dif tycker väl själva att det var ett briljant förhandlingstrick. Men att vara översmart är aldrig särskilt bra i längden.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:Kan inte komma över varför Otto nobbade DIFs första bud på 70.000 kr i månaden. Trodde han att DIF skulle komma med ett ännu större bud senare som dessutom skulle kompensera för de uteblivna lönerna i maj, juni, juli...? Alltså typ en bit över 100.000 kr i månaden nu?
Han gjorde som han och alla andra gör, man ger ett motbud och hoppas mötas någonstans i mitten. Nu blev det som det blev...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Man kan ju också tänka sig att Ottosson har varit utan lön sedan april och vill därmed ha ca 30% högre lön än om han hade skrivit på i april redan. 70k/mån i april är väl idag över 100k/mån om den totala summan skall bli ungefär densamma. DIF ser ju bara ut att kunna erbjuda ungefär 70k/mån nu igen, inklusive insamlingspengarna.

Jag tror det blir oerhört svårt att signa Ottosson.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Hur gärna vill Otto spela i DIF då? Om han nobbar nu igen efter allt fansen gjort och om löneanspråken som det stått om i tidningen stämmer, så tycker jag att det är dags att gå vidare. Då är det bara att glömma honom och satsa på någon annan.

Känns bara som att Otto absolut inte vill spela billigt i allsvenskan. Finns då motivationen i honom om han nu skulle få som han vill och bli bäst betald i laget?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Det tar emot att säga det, men satsa på någon annan. Det här med Otto sprider bara dålig stämning, genom hela Djurgården, från fans till spelare och ledare (antar jag). Ta in typ Adam Hobson istället. Lär nog inte kräva mer än 70k i månaden..
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Som Kentta säger, dags att spola Otto nu. Tyvärr.
DIF!
Rattlehead

Inlägg av Rattlehead »

Jag skäms, ta mig fan över att jag tydligen håller på samma lag som det dussinet idioter som, bokstavligen, skriker högst på detta forum. Fy fan vilka små och patetiska ursäkter för människor ni är. Fixa ett lång- och korttidsminne, jävla idioter och tänk tillbaka vad Kristofer Ottosson betytt för DIF hockey genom åren. Jag finner fan inga ord, utöver det jag mäktat med att skriva ovan, hur mycket jag hatar människor som lever för att förstöra det som goda krafter försöker omsätta i praktik.

Fixa detta nu, DIF hockey! Cirkusen har pågått tillräckligt länge. Ja, jag säger det rakt ut - Kristofer Ottosson förtjänar mer än vissa legoknekter som tagit sin tillflykt till andra svenska klubbar, Schweiz, Finland m m. Ja, jag har er, Challe och Linkan i åtanke.

Jag skäms som fan!
MartinP

Inlägg av MartinP »

Kentta skrev:Det tar emot att säga det, men satsa på någon annan. Det här med Otto sprider bara dålig stämning, genom hela Djurgården, från fans till spelare och ledare (antar jag). Ta in typ Adam Hobson istället. Lär nog inte kräva mer än 70k i månaden..
Den dåliga stämningen som finns sprids endast av ett fåtal fjantar på detta forum samt av skräptidningen Aftonbladet. Ingen av dessa VET vad som pågår och jag förstår inte varför det läggs ner så mycket energi på att kritisera Otto och denna insamling.

Låt denna tråd vara för att skapa något kreativt till insamlingen, och låt oss som vill få engagera oss och bidra för Otto i DIF.

Sjukt less på vissa här...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Rattlehead skrev:Jag skäms, ta mig fan över att jag tydligen håller på samma lag som det dussinet idioter som, bokstavligen, skriker högst på detta forum. Fy fan vilka små och patetiska ursäkter för människor ni är. Fixa ett lång- och korttidsminne, jävla idioter och tänk tillbaka vad Kristofer Ottosson betytt för DIF hockey genom åren. Jag finner fan inga ord, utöver det jag mäktat med att skriva ovan, hur mycket jag hatar människor som lever för att förstöra det som goda krafter försöker omsätta i praktik.

Fixa detta nu, DIF hockey! Cirkusen har pågått tillräckligt länge. Ja, jag säger det rakt ut - Kristofer Ottosson förtjänar mer än vissa legoknekter som tagit sin tillflykt till andra svenska klubbar, Schweiz, Finland m m. Ja, jag har er, Challe och Linkan i åtanke.

Jag skäms som fan!
Alla har rätt att säga sin åsikt utan att bli kallad patetisk, idiot osv.
Om du vill säga det till mig och Kentta mfl så säg det face to face istället. Patetiskt är att sitta på ett forum och skriva så till andra.

Verkar på vissa här att Otto ska få precis vad han kräver bara för att han har spelat i DIF nästan hela karriären.. :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel bjuder upp till prepupertal brodown. Mys.

Det är väl fan att pressen ska gå in och förstöra detta. Insamlingen stannar av och det är apdåligt oavsett vad som händer med Otto. DIF behöver pengarna, men nu sväljer förståsigpåare pressens story med hull och hår och gillar att vara rebell.

Skit.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF_Soldier skrev:Daniel bjuder upp till prepupertal brodown. Mys.

Det är väl fan att pressen ska gå in och förstöra detta. Insamlingen stannar av och det är apdåligt oavsett vad som händer med Otto. DIF behöver pengarna, men nu sväljer förståsigpåare pressens story med hull och hår och gillar att vara rebell.

Skit.
Insamlingen hade varit bättre om det var en generell till DIF för spelarförstärkningar endast så Challe själv kunde välja vad han ville ha. När det är med syfte att endast behålla en spelare är det ju lätt att det blir såhär med spekulationer och uthängningar. Bättre om DIF får det dom kan få och sen välja själva hur man ska använda pengarna.

Om Otto inte är nöjd då - då är det så. Tyvärr.
DIF!
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Skit.
Bra sagt Soldier :D
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Lucky Luke skrev:

Skit.
Bra sagt Soldier :D
Ni är för insnöade och saknar förmågan att se saker här objektivt känns det som. Ni måste fatta att det även finns dåliga sidor med denna insamling.
DIF!
Skriv svar