Vad jag hört så är det tyvärr omöjligt att få in ett tidigare årsmöte.-daniel- skrev:En av styrelsens åtgärder för att lätta på trycket lär således möjligtvis bli att offra Järlefelt.SirDIFalot skrev:Årsmötet är i augusti, då är laget redan färdigbyggt typ. Så styrelsen kan försvinna tidigast då. Och det verkar idag som valberedningen inte kommer ta fram nya alternativ och att styrelsen kraftansamlar rejält för att sitta kvar efter årsmötet. Så det är i princip omöjligt att få bort dom.-daniel- skrev:Jag tror man offrar Järlefelt för att desperat försöka rädda sitt eget skinn.SirDIFalot skrev:Den enda jag kan komma att tänka på är Garpenlöv men det är ju förstås inte aktuellt. I ärlighetens namn tror jag Järlan blir kvar.
Och med tanke på hur mycket skit jag hört om alla i Djurgårdens ledning så tror jag att vi inte direkt får se någon utrensning i ledningen heller.
Garpenlöv hade varit utmärkt, försvinner styrelsen så kanske.
Vi medlemmar borde kunna få till ett extrainsatt möte direkt efter påsk. Det borde inte vara omöjligt i en förening, någon som vet hur föreningsverksamheter fungerar lite mer i detalj?
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Expert.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Styrelsen kan bli svår att få bort ja (tyvärr). Men Järefält kan lämna redan idag (helst för några säsonger sen).SirDIFalot skrev:Årsmötet är i augusti, då är laget redan färdigbyggt typ. Så styrelsen kan försvinna tidigast då. Och det verkar idag som valberedningen inte kommer ta fram nya alternativ och att styrelsen kraftansamlar rejält för att sitta kvar efter årsmötet. Så det är i princip omöjligt att få bort dom.-daniel- skrev:Jag tror man offrar Järlefelt för att desperat försöka rädda sitt eget skinn.SirDIFalot skrev:Den enda jag kan komma att tänka på är Garpenlöv men det är ju förstås inte aktuellt. I ärlighetens namn tror jag Järlan blir kvar.
Och med tanke på hur mycket skit jag hört om alla i Djurgårdens ledning så tror jag att vi inte direkt får se någon utrensning i ledningen heller.
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
SirDIFalot skrev:Vad jag hört så är det tyvärr omöjligt att få in ett tidigare årsmöte.-daniel- skrev:En av styrelsens åtgärder för att lätta på trycket lär således möjligtvis bli att offra Järlefelt.SirDIFalot skrev:Årsmötet är i augusti, då är laget redan färdigbyggt typ. Så styrelsen kan försvinna tidigast då. Och det verkar idag som valberedningen inte kommer ta fram nya alternativ och att styrelsen kraftansamlar rejält för att sitta kvar efter årsmötet. Så det är i princip omöjligt att få bort dom.-daniel- skrev:Jag tror man offrar Järlefelt för att desperat försöka rädda sitt eget skinn.SirDIFalot skrev:Den enda jag kan komma att tänka på är Garpenlöv men det är ju förstås inte aktuellt. I ärlighetens namn tror jag Järlan blir kvar.
Vi medlemmar borde kunna få till ett extrainsatt möte direkt efter påsk. Det borde inte vara omöjligt i en förening, någon som vet hur föreningsverksamheter fungerar lite mer i detalj?
Tror att om minst 10% av medlemmarna begär ett extrainsatt möte så måste det åtlydas, det vad jag har hört i varje fall.
Någon som kan bekräfta?
- SirDIFalot
Problemet är fortfarande att hela strukturen är fel. Vi har en sportchef som ska sköta allt utan att ha scouter anställda. En mystisk sportkommité som ska lägga sig i och godkänna sportsliga beslut. Samt att sportchefen måste sköta allt kringjobb som han inte borde. Dvs leta jobb åt spelarfruar och lägenheter åt spelare. Sånt som andra klubbar har anställt folk för att göra. Om vi tog in en sportchef utifrån skulle denna förmodligen få sig en chock över hur saker och ting funkar i Djurgården.
Expert.
- -daniel-
Googlar man lite verkar det stämma, revisorn eller minst 10% av medlemmarna skall kunna begära ett extrainsatt årsmöte. Då måste ett sådant föreläggas senast en månad efter inkommen begäran.
- -daniel-
Exakt, och det är därför en ändring måste ske. Nu.SirDIFalot skrev:Problemet är fortfarande att hela strukturen är fel. Vi har en sportchef som ska sköta allt utan att ha scouter anställda. En mystisk sportkommité som ska lägga sig i och godkänna sportsliga beslut. Samt att sportchefen måste sköta allt kringjobb som han inte borde. Dvs leta jobb åt spelarfruar och lägenheter åt spelare. Sånt som andra klubbar har anställt folk för att göra. Om vi tog in en sportchef utifrån skulle denna förmodligen få sig en chock över hur saker och ting funkar i Djurgården.
Det borde knappast vara någon omöjlighet att få in 10% eller?
Det går ju inte att vänta till Augusti då finns ju risken att JJ sitter kvar och lyckas förstöra ytterligare ett fönster totalt.
Dock inte bara han som skall bort denna jävla sportkommitté måste också försvinna likson ordföranden kanske skall tilläggas.
Anställ sedan en sportchef värd namnet och se till att han får rätt folk under sig så att allt fungerar vettigt det måste helt enkelt finnas någon med ansvaret för scoutning samt någon som har ansvaret för all "skit runtomkring" så sportchefen helt kan koncentrera sig på lagbygget samt ha viss uppsikt över juniorlagen dessutom.
Vem sedan denna sporchef skall vara har jag inget bra svar på, men gärna en helt utan kopplingar till DIF sedan tidigare så samma person kan "göra rent hus".
Det går ju inte att vänta till Augusti då finns ju risken att JJ sitter kvar och lyckas förstöra ytterligare ett fönster totalt.
Dock inte bara han som skall bort denna jävla sportkommitté måste också försvinna likson ordföranden kanske skall tilläggas.
Anställ sedan en sportchef värd namnet och se till att han får rätt folk under sig så att allt fungerar vettigt det måste helt enkelt finnas någon med ansvaret för scoutning samt någon som har ansvaret för all "skit runtomkring" så sportchefen helt kan koncentrera sig på lagbygget samt ha viss uppsikt över juniorlagen dessutom.
Vem sedan denna sporchef skall vara har jag inget bra svar på, men gärna en helt utan kopplingar till DIF sedan tidigare så samma person kan "göra rent hus".
- -daniel-
Tycker inte heller det borde vara en omöjlighet. Hur många medlemmar har föreningen? Över 6000 nu väl? 600 påskrifter borde vara långt ifrån omöjligt... fan, någon som är bra på att organisera sånt här och engagera sig borde göra det.
Helt otroligt om de inte ställer sina platser till förfogande självmant. Vad är problemet, är de nöjda?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- -daniel-
Tycker dock personligen det är en ganska sund reaktion att fortsätta; alltså det här är deras (välbetalda) jobb. Inte fan ger man upp ett glidarjobb självmant utan försöker slåss med näbbar & klor för att hålla sig kvar.Berra skrev:Helt otroligt om de inte ställer sina platser till förfogande självmant. Vad är problemet, är de nöjda?
Hade de enbart haft klubbens bästa i tankarna, och samtidigt haft någon slags yrkesstolthet hade de naturligtvis redan förkunnat sina avgångar i ett gemensamt uttalande.
EDIT: ordet "sund" kanske kan misstolkas här, menar snarare "normal".
-
Just därför är det viktigt att vi medlemmar kraftsamlar för att sätta press på ledningen. Den som inte ställer upp har inte förstått allvaret i situationen.
- Daniel942
Hur många medlemmar har DIF Hockey?-daniel- skrev:Googlar man lite verkar det stämma, revisorn eller minst 10% av medlemmarna skall kunna begära ett extrainsatt årsmöte. Då måste ett sådant föreläggas senast en månad efter inkommen begäran.
DIF!
2008 var det 5 500. Antar det är flera nu.Daniel942 skrev:Hur många medlemmar har DIF Hockey?-daniel- skrev:Googlar man lite verkar det stämma, revisorn eller minst 10% av medlemmarna skall kunna begära ett extrainsatt årsmöte. Då måste ett sådant föreläggas senast en månad efter inkommen begäran.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Daniel942
Mao säg att det kanske då behövs 600 medlemmar för att få till ett extrainsatt årsmöte. Det bör inte vara någon omöjlighet.Bjurre skrev:2008 var det 5 500. Antar det är flera nu.Daniel942 skrev:Hur många medlemmar har DIF Hockey?-daniel- skrev:Googlar man lite verkar det stämma, revisorn eller minst 10% av medlemmarna skall kunna begära ett extrainsatt årsmöte. Då måste ett sådant föreläggas senast en månad efter inkommen begäran.
DIF!
Det borde gå, med JKs hjälp.Daniel942 skrev:Mao säg att det kanske då behövs 600 medlemmar för att få till ett extrainsatt årsmöte. Det bör inte vara någon omöjlighet.Bjurre skrev:2008 var det 5 500. Antar det är flera nu.Daniel942 skrev:Hur många medlemmar har DIF Hockey?-daniel- skrev:Googlar man lite verkar det stämma, revisorn eller minst 10% av medlemmarna skall kunna begära ett extrainsatt årsmöte. Då måste ett sådant föreläggas senast en månad efter inkommen begäran.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.