Montén skötte sitt jobb som backtränare. Det var forwards som var under all kritik. Är det nån som ska gå är det därför Micke J...Mattias_87 skrev:Håller med. Vi kan inte betala för fyra tränare. Minst en måste bort. Vem? Montén?BaronVonDif skrev:Är det bara jag som anser att tränar-sidan bör ses över, att flertalet stor spelare underpresterat kan ju inte endast bero på spelarna? Behövs fyra tränare i båset, ju fler kockar...??
Skulle gärna se Nicklas Falk i båset om han lägger av, han har erfarenhet som spelare i alla positioner, stort DIF-hjärta,erfarenhet som lagkapten och har alltid lysande analyser i intervjuer.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Säg den glädje som varar
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Nu ser ju tränarkonstellationen ut som den gör, tror knappast den kommer ändras. Håller mig därför borta från spekulationer om eventuella ändringar där. Tror det fungerar rätt bra med de vi har, är ju ändå Hardy som har övergripande ansvar och som är matchcoach. Långa stunder under grundserien var ju han precis lika jävla loj som spelet på isen var...
När det gäller Bartley undrar jag fortfarande vem man tänkt att han skall ersätta. Tror inte det är Oscar Eklund (där får vi nog se en bra mkt billigare värvning) utan tror det kan handla om Boumedienne... pratar vi 120k / månad netto så är väl det ungefär vad Bombom tjänade.
När det gäller Bartley undrar jag fortfarande vem man tänkt att han skall ersätta. Tror inte det är Oscar Eklund (där får vi nog se en bra mkt billigare värvning) utan tror det kan handla om Boumedienne... pratar vi 120k / månad netto så är väl det ungefär vad Bombom tjänade.
Det får stå vilka som helst i båset (nästan då) bara de eldar på och är taktiska när det behövs. Om de visar att det inte är OK att såsa omkring i seriematcherna - för det är ju där det avgörs om man får välja motstånd i slutspelet eller inte - och att man visar hur jävla nöjd man är med spelarna när de gör bra saker! Några ord, en rejäl omfamning - man-style då - en good old High Five - vad som helst - ACTIVE COACHING - är inget en head coach kan delegera bort. Så, Hardy, dags att ordna till det där.-daniel- skrev:Nu ser ju tränarkonstellationen ut som den gör, tror knappast den kommer ändras. Håller mig därför borta från spekulationer om eventuella ändringar där. Tror det fungerar rätt bra med de vi har, är ju ändå Hardy som har övergripande ansvar och som är matchcoach. Långa stunder under grundserien var ju han precis lika jävla loj som spelet på isen var...
Måste tillägga att jag inte gillar när man byter tränaruppsättning. Tryggheten allra längst bak måste vara säkrad. Man byter tränarstab när de inte längre ger trygghet. Det problemet har vi inte i nuläget tror jag. För de har gjort ett bra jobb om vi ser tillbaka på 2000-talet och hur det sett ut resultatmässigt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
När man loggar in och ser att SS-tråden växt med 9 sidor över natten så vet man att Frasse tagit fram tarotkorten. Känner mig som ett sockerstinnt barn på julaftonsmorgon när man bläddrar igenom sidorna.
Först och främst, Oscar Eklund. Väldigt, väldigt tråkigt att han lämnar. Som jag sagt tidigare så kändes han som en kille som kunde stannat i DIF karriären ut. 700 matcher, guldklocka och hela paketet. Men så blev det inte och det är bara att önska lycka till och säga välkommen tillbaka när han inte orkar med dragspelandet och bastubadandet längre.
Denne Victor Bartley sen, själv har jag noll koll på honom så det blir spännande att se vad han kan prestera. Fick mig ett skratt såhär på söndagsmorgonen när jag läste på hockeysverige.se att han valt DIF över Brynäs på grund av "geografiska skäl". Det var vänligt av honom att säga så istället bara konstatera att Brynäs är ett pissgäng ingen vill spela i. Men som någon påpekade så blir det intressant hur man formerar backparen nu. Enligt beskrivningen av Bartley så är han ju en Bombom, betyder det att den senare packar väskan? Eller har vi plats för två stycken väldigt offensiva backar?
Holmqvist - Kronwall
Bartley - Printz
Bombom - Claesson
Först och främst, Oscar Eklund. Väldigt, väldigt tråkigt att han lämnar. Som jag sagt tidigare så kändes han som en kille som kunde stannat i DIF karriären ut. 700 matcher, guldklocka och hela paketet. Men så blev det inte och det är bara att önska lycka till och säga välkommen tillbaka när han inte orkar med dragspelandet och bastubadandet längre.
Denne Victor Bartley sen, själv har jag noll koll på honom så det blir spännande att se vad han kan prestera. Fick mig ett skratt såhär på söndagsmorgonen när jag läste på hockeysverige.se att han valt DIF över Brynäs på grund av "geografiska skäl". Det var vänligt av honom att säga så istället bara konstatera att Brynäs är ett pissgäng ingen vill spela i. Men som någon påpekade så blir det intressant hur man formerar backparen nu. Enligt beskrivningen av Bartley så är han ju en Bombom, betyder det att den senare packar väskan? Eller har vi plats för två stycken väldigt offensiva backar?
Holmqvist - Kronwall
Bartley - Printz
Bombom - Claesson
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Tror att det där löser sig om man får in rätt spelartyper. Folk som kan elda på i båset.
Jimmie är en sådan.
Det jag har läst om Bartley så är han en sådan.
Angående Andreas Falk så var han väl mindre lyckad i år?
Han +/- var väl inte jättebra i år?
Sedan är det väl fortfarande ett rykte att det är Falk? Det kom väl igång för att det går ett rykte om att HV är intresserade av Barta?
Kan ju lika gärna vara Zache. Han har ju åtminstone tackat nej till LHC.
Dags att uppdatera oss Frasse. Vart ansluter man sig till DIN sms-tjänst?
Jimmie är en sådan.
Sedan är det väl fortfarande ett rykte att det är Falk? Det kom väl igång för att det går ett rykte om att HV är intresserade av Barta?
Född till sportchef.
Frasse sitter - likt fultomten - och vaktar på sina guldägg. Att portionera ut dem 'just so' är en konstform slipad till diamantproprtioner under eonernas lopp..android skrev:Tror att det där löser sig om man får in rätt spelartyper. Folk som kan elda på i båset.
Jimmie är en sådan.

Men silly season är grymt kul! Synd bara att man inte har nån att live-snacka detta med.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Har googlat på precis allt man kan hitta om Vic Bartley och hittat en del. Mest intresssant vad kanske denna:
http://hd.se/sport/2011/02/10/kennys-ra ... /?from=rss
Han inledde tydligen säsongen rätt blekt men har utvecklats både defensivt och offensivt under säsongen. Jag hoppas verkligen han håller rent defensivt, något svårare att vara back i ES än i Allsvenskan.
Tror helt klart tanken i vilket fall är att han skall ersätta Boumedienne.
http://hd.se/sport/2011/02/10/kennys-ra ... /?from=rss
Han inledde tydligen säsongen rätt blekt men har utvecklats både defensivt och offensivt under säsongen. Jag hoppas verkligen han håller rent defensivt, något svårare att vara back i ES än i Allsvenskan.
Tror helt klart tanken i vilket fall är att han skall ersätta Boumedienne.
- -daniel-
Falk har varit lite ojämn under säsongen, men känns som det genomsyrar hela HV. Man vet att han är en stabil center, bättre det än någon dyr chansvärvning från AHL... gillar att man försöker knyta till sig så många stockholmare som möjligt.android skrev:Tror att det där löser sig om man får in rätt spelartyper. Folk som kan elda på i båset.
Jimmie är en sådan.
Zacke tror jag vi kan glömma faktiskt, det är väl inte heeelt säkert men känslan är ju helt klart att det blir KHL där.
Skulle Bartley vara en ersättare för BomBom och Tjärnqvist för Oscar.. Då har vi antagligen gått +. Sen kan ju tjärna ersätta Ragge också
Bartley har nog inte BomBoms höjd, men har svårt att tänka mig att han kommer att ha BomBoms lägstanivå och ojämnhet.
Boumedienne - Bartley
Kommentar: Se ovanstående Tror att Bartley är betydligt billigare än BomBom, tror inte att Josef tjänade under 150.
Ragge - Tjärnqvist
Kommentar: Ragge är oersättlig, en frisk tjärna är väl ganska nära. Likvärdig kostnad.
Widing - Hank,
Kommentar: Myyyycket billigare för en hårt spelande och jobbande forward som Widing har varit. Hank kan nog göra 7-8 mål då han ofta opererar framför motståndarkassen.
Nisse - Hannula
Kommentar: Nisse i form är nog snäppet vassare än Hannula. Ändå, en kompetent spelare och målskytt till likvärdigt pris.
Oscar - Claesson
Kommentar: Tror att dom kan hålla ungefär samma nivå. Särskilt defensivt. Claesson har en hårdare kropp än Oscar.
Kruger - Falk
Kommentar: Falk är nog lite dyrare. Kruger hade många gånger tankarna i NHL redan. Trots det otroligt talangfull offensivt och tog ett stort ansvar defensivt.
Jag tycker att det har hyfsade ersättningar..
Bartley har nog inte BomBoms höjd, men har svårt att tänka mig att han kommer att ha BomBoms lägstanivå och ojämnhet.
Boumedienne - Bartley
Kommentar: Se ovanstående Tror att Bartley är betydligt billigare än BomBom, tror inte att Josef tjänade under 150.
Ragge - Tjärnqvist
Kommentar: Ragge är oersättlig, en frisk tjärna är väl ganska nära. Likvärdig kostnad.
Widing - Hank,
Kommentar: Myyyycket billigare för en hårt spelande och jobbande forward som Widing har varit. Hank kan nog göra 7-8 mål då han ofta opererar framför motståndarkassen.
Nisse - Hannula
Kommentar: Nisse i form är nog snäppet vassare än Hannula. Ändå, en kompetent spelare och målskytt till likvärdigt pris.
Oscar - Claesson
Kommentar: Tror att dom kan hålla ungefär samma nivå. Särskilt defensivt. Claesson har en hårdare kropp än Oscar.
Kruger - Falk
Kommentar: Falk är nog lite dyrare. Kruger hade många gånger tankarna i NHL redan. Trots det otroligt talangfull offensivt och tog ett stort ansvar defensivt.
Jag tycker att det har hyfsade ersättningar..
Född till sportchef.
- -daniel-
Nu är 120k / månad NETTO för Bartley. Om det stämmer så drar han alltså in ca 240k brutto / månad. Tror Boumedienne låg där också ungefär.android skrev:Boumedienne - Bartley
Man får väl bänka sig framför TV:n under Rögles kvalserie matcher då 

- -daniel-
Mest intressant på backsidan blir ju om vi kan behålla Kronwall och ta in typ Daniel Tjärnqvist. Känns tveksamt att vi har råd med Kronwall / Tjärnqvist / Bartley / Holmqvist. Inte direkt billiga backar.
Vi kan ju räkna bort Boumedienne i vilket fall som helst från ekvationen (om man inte har tänkt sig att behålla honom istället för att ta in typ Tjärnqvist).
Vi kan ju räkna bort Boumedienne i vilket fall som helst från ekvationen (om man inte har tänkt sig att behålla honom istället för att ta in typ Tjärnqvist).
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Med det där laget, Android, så blir vi ruskigt giftiga.
Nilson-Falk-Ölvestad
Hannula-Zibanejad-Tjärnqvist
Eriksson-Ottosson-Kempe
Brodin-Norman-Eklund
Tjärnqvist-Holmqvist
Kronwall-Bartley
Printz-Claesson
Nilson-Falk-Ölvestad
Hannula-Zibanejad-Tjärnqvist
Eriksson-Ottosson-Kempe
Brodin-Norman-Eklund
Tjärnqvist-Holmqvist
Kronwall-Bartley
Printz-Claesson
- -daniel-
Tycker också det ser bra ut, men har vi råd att dels behålla M.Tjärnqvist / Hannula / Kronwall samt signa D.Tjärnqvist?
Widing försvinner, men en relativt stor del av lönen går till Mackan.
Krüger försvinner, där kostar Falk garanterat mer.
Hannula lär kosta en hygglig slant, men antagligen ungefär i paritet med Nisses lön.
D.Tjärnqvist är väl ungefär Ragges lön (men Ragge får en ganska stor slant för hans jobb i båset)
M.Tjärnqvist lär väl vilja ha de 200k han (enligt uppgifter i media) tjänat nu.
Bartley ersätter Bomboms lön. Går nog jämnt ut.
Ottoson förlänger, kanske kan tänka sig gå ner en aning i lön.
Brodin kostar mer än förra säsongen. Säkerligen inga hiskeliga summor.
Oscar Eklund försvinner, säkert inga hiskeliga summor vi tjänar där heller.
N.Falk slutar (?), försvinner en ganska stor lönepost.
Allt är bara spekulationer, men det är ju det som är charmen med "silly"... sammanfattningsvis tycker jag det känns som vi har ett dyrare lag nästa säsong om det ser ut som Mäklaren & androids lag postat ovan.
EDIT: sen har vi målvakter också. Skall vi leka med tanken att Tellan kommer in och att vi skaffar en hygglig 2:a keeper så kostar det garanterat mer än Owuya / Ridderwall den här säsongen. Alternativt att Wesslau kommer in, lite lägre än Tellqvist kanske. Sista alternativet, att Owuya stannar blir ungefär samma pengar som Wesslau skulle jag tro. Men Owuya kommer ta chansen i nordamerika. I vilket fall blir målvaktsposten dyrare än den gångna säsongen.
Widing försvinner, men en relativt stor del av lönen går till Mackan.
Krüger försvinner, där kostar Falk garanterat mer.
Hannula lär kosta en hygglig slant, men antagligen ungefär i paritet med Nisses lön.
D.Tjärnqvist är väl ungefär Ragges lön (men Ragge får en ganska stor slant för hans jobb i båset)
M.Tjärnqvist lär väl vilja ha de 200k han (enligt uppgifter i media) tjänat nu.
Bartley ersätter Bomboms lön. Går nog jämnt ut.
Ottoson förlänger, kanske kan tänka sig gå ner en aning i lön.
Brodin kostar mer än förra säsongen. Säkerligen inga hiskeliga summor.
Oscar Eklund försvinner, säkert inga hiskeliga summor vi tjänar där heller.
N.Falk slutar (?), försvinner en ganska stor lönepost.
Allt är bara spekulationer, men det är ju det som är charmen med "silly"... sammanfattningsvis tycker jag det känns som vi har ett dyrare lag nästa säsong om det ser ut som Mäklaren & androids lag postat ovan.
EDIT: sen har vi målvakter också. Skall vi leka med tanken att Tellan kommer in och att vi skaffar en hygglig 2:a keeper så kostar det garanterat mer än Owuya / Ridderwall den här säsongen. Alternativt att Wesslau kommer in, lite lägre än Tellqvist kanske. Sista alternativet, att Owuya stannar blir ungefär samma pengar som Wesslau skulle jag tro. Men Owuya kommer ta chansen i nordamerika. I vilket fall blir målvaktsposten dyrare än den gångna säsongen.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-03-27 12:57:10, redigerad totalt 2 gång.
Konstigt att han inte visat detta i HV, varför ska han nästan dubblera sin poängskörd bara för att han tar på sig DIF-tröjan?Anderberg skrev:Angående Andreas Falk så är han ju ett rejält lyft om man jämför med Kruger. Bättre skott, producerar bättre sett till speltid, starkare, snabbare och mer rejäl och rutinerad i sitt spel. Kabske något sämre spelsinne, men det är ytterst marginellt. Tror han kan göra 15+30 i DIF.
Sen om han är en förstacenter eller ej låter jag vara osagt, men får vi honom så är han den bästa centern vi haft sedan Thoresen.
Rejält lyft jämfört med Krüger förresten. Krüger var fläckfri defensivt och gjorde fler poäng som junior i Elitserien än Falk gjort någonsin som 28-åring. Jag vill inte racka på Andreas Falk, men han är ingen Marcus Krüger.