Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Snabbt räknat skulle 140k över tre år ge 5 miljoner i intäkt. Inte direkt kasst och i mitt tycke är inte Fernholm värd de åengarna. Den enda spelaren i dagens DIF som är värde de kulorna är Bremberg.

Är rätt glad att Ferna tackade nej till budet då detta hade kostat mer än det smakat för vår del. Måste gå att få tag på 2 backar av hans klass för de pengarna om man väljer att leta utanföär rikets gränser.

Sedan tror jag man kan sluta snacka forwards. Vi har nästan fullt där redan nu och om mina källor stämmer är dessutom KLasén klar fö DIF. Tror inte att det finns plats för mer än en anfallare till och skall man då ens överväga at ta in någon blir det säkerligen någon från andra sidan pölen med kopplingar till DIF. Ekman hade givetvis smakat mumma då han hade kunnat leda en kedja, men jag tror tyvärr inte att vi får se några anfallsförstärkningar alls mera utom då KLasén. Kanske är lika bra det då allt krut kan läggas på backar, just nu saknas det visst 3 stycken om jag räknat rätt i hastigheten, 2 av dessa skall dessutom hålla klass.

Blir bara mer och mer nyfiken på satsningen som det talades om. Någon mer än jag som tror att den är lagd på is, om den ens var påtänkt i realiteten.

Robin
Ragnarsson
Fernholm

Blir listan längre på spelare vi inte lyckas knyta till oss? Är själv rätt oroad över att Jiri blir nästa spelare som läggs till samt att styrelsen i det läget väljer att behålla Liwing och co bara för att säkra upp fullt lag...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Remy Lebeau skrev:
djjjj skrev:
KapZ skrev:
djjjj skrev:
KapZ skrev:Står att ferna är klar för LHC. om det löser sig i NHL. Han kommer iaf inte spela mer i DIF. anledningen var att han vill vinna SM-guld
ge mig länken så an kan läsa d!!!

Spring och köp aftonbladet då. kostar 10:- hittar det inte på internet.
Om dessa uppgifter nu stämmer så kan Fernholm dra åt..., jag kan förstå att han vill tjäna penga o vinna guld, men som sagt djurgården har nått riktigt stort på gång + killen påstår att han ståt i djurgårdsklacken o har djurgårds hjärta rätta mig om jag har fel? svar NEJ han har inget djurgårds hjärta väljer man pengar förre så har man inget hjärta
Är du allvarlig? Något stort på gång? Snälla, vi kom knappt undan kvalet under denna säsong. Finns ingenting som talar för att vi ska bli bättre.

Vad väljder du själv? Medioker lön, samtidigt som du under 3 månader komma tvingas ut i något förort för att kunna träna med laget. Eller att få väldigt bra betalt, spela i en arena som ägs av klubben, och komma till ett lag som satsar på riktigt.
Hmmm här kan jag ha fel men jag tror inte att LHC äger cloetta center....IOFS kanske det spelar mindre roll i sammanhanget.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Kall-El skrev: Robin
Ragnarsson
Fernholm
Robin who?
Blekinge_DIFARE!

Inlägg av Blekinge_DIFARE! »

m0ng00se skrev:
Ragnarsson
Fernholm
Robin who?
Jonsson
DJURGÅRDENS HOCKEY IN MAA HEAART!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Kall-El skrev:
Remy Lebeau skrev:
djjjj skrev:
KapZ skrev:
djjjj skrev: ge mig länken så an kan läsa d!!!

Spring och köp aftonbladet då. kostar 10:- hittar det inte på internet.
Om dessa uppgifter nu stämmer så kan Fernholm dra åt..., jag kan förstå att han vill tjäna penga o vinna guld, men som sagt djurgården har nått riktigt stort på gång + killen påstår att han ståt i djurgårdsklacken o har djurgårds hjärta rätta mig om jag har fel? svar NEJ han har inget djurgårds hjärta väljer man pengar förre så har man inget hjärta
Är du allvarlig? Något stort på gång? Snälla, vi kom knappt undan kvalet under denna säsong. Finns ingenting som talar för att vi ska bli bättre.

Vad väljder du själv? Medioker lön, samtidigt som du under 3 månader komma tvingas ut i något förort för att kunna träna med laget. Eller att få väldigt bra betalt, spela i en arena som ägs av klubben, och komma till ett lag som satsar på riktigt.
Hmmm här kan jag ha fel men jag tror inte att LHC äger cloetta center....IOFS kanske det spelar mindre roll i sammanhanget.
Det hade du helt rätt i att de inte gör. Linköpings Sportfastigheter AB står som ägare. My bad.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det enda det betyder är egebtligen att de inte får intäkterna från kringförsäljningen. Lite förvånande att de har så stort kapital att köpa spelar för. Har dessutom för mig att LHC ville öka antalet omgångar för att få ni mera pengar.
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Om detta nu e sannt med att Ferna nobbat 140 000 så innebär detta pengar som man kanske bland annat kan knyta till sig Jiri för och om man inte lyckas med det så fins det väll någon slant därifrån??
då lyder min fråga, Det har jju ryktats om att det var en massa finnar var på väg bort från just Finland
så varför kanske inte knyta till sig någon bra back där ifrån kanske 2 om vi har tur kanske en Mikko Jokela + någon mer om inte det löser sig med Jiri??
Eklund
Ericson
Johansson
Persson
T,Pettersson
R,Pettersson
Jiri = kanske

Senn kommer vi till forwards men det jag tycker är att man sattsar på Klasen som imponerar på mig mer änn Axelsson, och i samma stund lånar ut någon av Axelsson, Engqvist.
Men jag hoppas verkligen att jiri stannar och att man kritar på med Hörnqvist snart.
sedan undrar jag vad som hännder med Thörn är han påväg att lämmna klubben eller kommer han bli erbjuden något nytt kontrakt??
djjjj

Inlägg av djjjj »

Remy Lebeau skrev:
jensa öhling skrev:Fernholm går till LHC om det inte blir en vända till i Nordamerika. Det bekräftar han för Sportbladet i dag. Enligt tidnigen nobbade Fernholm ett bud från DIF på 140 000 i månaden för att skriva på för LHC. Och den killen har mage att kalla sig djurgårdare. Idiot.
Ja jävlar, om detta är sant mår jag inte dåligt alls. 140 000 är oerhört mycket för någon av hans kaliber. Nobbar han det är han otroligt pengakåt, och borde således inte kalla sig Djurgårdare.

Erbjud Jiri 140 000. Han förtjänar pengarna mer än Ferna. Dessutom en bättre och stabilare back.
Helt rätt han kan inte kalla sig djurgårdare, om jag nångång ser han i klacken(som han påstår att han stått i) tänker jag spotta på han!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Blekinge_DIFARE! skrev:
m0ng00se skrev:
Ragnarsson
Fernholm
Robin who?
Jonsson
var inte han klart för Timrå om jag inte missminner mig...
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

jensa öhling skrev:Fernholm går till LHC om det inte blir en vända till i Nordamerika. Det bekräftar han för Sportbladet i dag. Enligt tidnigen nobbade Fernholm ett bud från DIF på 140 000 i månaden för att skriva på för LHC. Och den killen har mage att kalla sig djurgårdare. Idiot.

VART STÅR DET???????????????????
peter johansson

peter johansson skrev:

VART STÅR DET???????????????????

INTE I SPORTBLADET I ALLA FALL :evil: :evil:
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

m0ng00se skrev:
Blekinge_DIFARE! skrev:
m0ng00se skrev:
Ragnarsson
Fernholm
Robin who?
Jonsson

Jo han e klar för Timrå...

Även den där Ragnarsson kan vi glömma som näms lite längre upp, han skrev på för Almtuna igen....
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
peter johansson

Blåränderna går aldrig ur skrev:
m0ng00se skrev:
Blekinge_DIFARE! skrev:
m0ng00se skrev:
Ragnarsson
Fernholm
Robin who?
Jonsson

Jo han e klar för Timrå...

Även den där Ragnarsson kan vi glömma som näms lite längre upp, han skrev på för Almtuna igen....
Ragnarsson har varit klar sedan länge sedan tillbaks för Almtuna!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Undrar om några druckit lite förmycket nubbe här inne. Jag skrev att Robin, Ragnarsson och Ferna var tre större namn som vi alla tre gått bet på, inte att de skulle vara klara för DIF. Frågan är om denna lista kommer förlängas även med Jiri, jag personligen är lite rädd för detta.
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Om detta nu e sannt med att Ferna nobbat 140 000 så innebär detta pengar som man kanske bland annat kan knyta till sig Jiri för och om man inte lyckas med det så fins det väll någon slant därifrån??
då lyder min fråga, Det har jju ryktats om att det var en massa finnar var på väg bort från just Finland
så varför kanske inte knyta till sig någon bra back där ifrån kanske 2 om vi har tur kanske en Mikko Jokela + någon mer om inte det löser sig med Jiri?? :D
Eklund
Ericson
Johansson
Persson
T,Pettersson
R,Pettersson
Jiri = kanske

Senn kommer vi till forwards men det jag tycker är att man sattsar på Klasen som imponerar på mig mer änn Axelsson, och i samma stund lånar ut någon av Axelsson, Engqvist.
Men jag hoppas verkligen att jiri stannar och att man kritar på med Hörnqvist snart.
sedan undrar jag vad som hännder med Thörn är han påväg att lämmna klubben eller kommer han bli erbjuden något nytt kontrakt?? :?
Skriv svar