Daniel942 skrev:
aiks sittplats hetsade som fan mot DFG, inte så smart..
Vad gjorde dom? Hyschade som vanligt eller?
2 personer stod med sina halsdukar och höll dem mot vår klack. Satte sedan halsduken runt halsen för att börja vifta med båda långfingrarna mot klacken och skrek saker, samt det berömda "kom då" gestikuleringen. Exakt vad de skrek vet jag inte, behöver ju inte vara något fientligt men med tanke på reaktionen från högerflanken är jag övertygad om att det var något mindre ödmjukt.
Det var ju inte direkt så att alla stormade och slogs mot allting. Alla vid kanten började väl hetsa mot ordningsvakt och polis. Sen lyckades två(?) stycken ta sig igenom och jaga iväg de två personerna som hetsade.
SirDIFalot skrev:Men ingen kan väl påstå att det inte var Gnaget som stod för typ minst 85% av stöket?
Har precis suttit och läst igenom matchtråden på aikforumet. Enligt dem var det typ 70% DIFs fel. Det enda de själva gjorde var internboxet.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Daniel942 skrev:
aiks sittplats hetsade som fan mot DFG, inte så smart..
Vad gjorde dom? Hyschade som vanligt eller?
Det stod gnagare på bägge sidor om vår klack och gjorde sköna grejor som skära-halsen-tecken, pekfingrar, kom-då-signalen osv.
Nu är jag av sådant temperament nuförtiden att jag garvade åt fanskapen men alla har inte det tålamodet. Hade gnaget haft någon som helst koll hade de åtminstone försökt få en del av sin sittplatspublik att ta det lilla lugna, men de har som vi vet NOLL KOLL.
Jag kan intyga (som satt till vänster om klacken) att det var en hel del hets även där. Speciellt från den här äckligt feta fula råttan som stod på räcket och under fan hela 3:e perioden fick hetsa med sina vackra "sug-av-mig"-gester. Pinsamt att ingen av gnagets säkerhetspersonal plockade ner fanskapet.
Någon som förresten vet vad det var frågan om när en 25-30 årig kille kom vrålspringande från vänstra sidan av klackan och hoppade över avspärrningsgrejen och fick 5 vakter på sig och plöjde sen vidare genom BlueBrigade och in i klacken? Var detta en Djurgårdare som hade "kommit fel"? Förstår ingenting. Efter 5 minuter kom det 2 stycken till som stod och moppsade sig mot vakterna under några minuter för att sen backa undan.
Säkerheten är allt annat än bra inne på arenan!!
Svarta lakan som ska förhindra att man går över till andra sektioner, Publikvakter som åker på däng och snuten som inte kan göra ett piss för då blir de anmälda för övervålld!!!
Sätt ett högt bygg/kravallstängsel vid sidan om klackarna och på andra sidan kan man sätta suporterpolis!!!
Sedan fattar inte jag varför man inte verkställer det man skrev innan matchen, om pyroteknik förekommer skulle det ju eventuellt bli omvisitering av klacksektion, spel inför tomma läktare!!!
det blir ju bara 20 minuters avbrott hela tiden, tycker man borde verkställa de man skriver till oss suportrar och publik innan matcherna!!!
Menar på att man borde lärt sig efter det som hände första derbyt, då några djurgårdare kunde ta sig över till gnagets klack sektion först där kommer publikvakter in!!!
Tycker man kan ge en liten känka till de personer som har han om säkerheten vid sådana evenemang!!!
Järnkamin90 skrev:Menar på att man borde lärt sig efter det som hände första derbyt, då några djurgårdare kunde ta sig över till gnagets klack sektion först där kommer publikvakter in!!!
Tycker man kan ge en liten känka till de personer som har han om säkerheten vid sådana evenemang!!!
Järnkamin90 skrev:Menar på att man borde lärt sig efter det som hände första derbyt, då några djurgårdare kunde ta sig över till gnagets klack sektion först där kommer publikvakter in!!!
Ursäkta mig, men varför köper man klackplåt om man ändå inte sjunger?
(Jag syftar givetvis på hela sektionen som DY/DFG stod vid. Ovanför dem och åt sidan, vilka jävla luffare. Händerna i kors halva matchen, och orkade inte bry sig att sätta sig ned under växelramsan.
Kom inte och säg att jag ska gå dit och säga till dem nu, jag lovar att jag tänker göra det om 5 år och 20kg. Ingen skulle lyssna på en liten fjunis som mig. Dessutom var det alldeles för många som inte höll igång på den sidan.
Märktes att Martin saknades på räcket, men jag har full förståelse och respekt för varför han inte gjorde det.
Klacken hördes, det gjorde ni. Dock så var det på tok för lågt i vissa stunder. Klappa händer går bra för många, inte lika många som sjunger med i ramsorna. Hade det varit 3000 personer med rent DIF hjärta som är där för att sjunga så hade det varit mycket bättre. Köper man klackbiljett så ska det sjungas och stötta laget i 60minuter. Passar det inte så finns det sittplats där ni kan sitta. Och sen ni som ser folk som sitter ner i klacken säg till dom, men som Snazzi säger så kanske man är en liten fjunis som ingen lyssnar på men jag lovar er, säger ni till så får ni en hel del folk bakom er. En måste börja, sedan följer alla andra på.
Cred till er i klacken som sjöng och gjorde detta till en fantastisk inramning!
Usch, kändes direkt när man kom in i klacken och hade 9-10 åringar med sina äldre farsor och tjejer som pratade högt och tydligt "Jasså? Så du kom med på hockeyn idag, kan du några sånger?" "Ah jag kan mycket om Djurgården och så, men håller inte på dem egentligen". Man vill ju bara ställa sig upp och be dom dra åt helvete därifrån. Lycka till att få såna att bry sig om ett trestegstifo för övrigt.
SirDIFalot skrev:Dags att börja med loyalty points??
Jag röstar för stämbandskontroll och ett skriftligt test på texterna och melodier till våra ramsor vid köp av klackplåt. Åldersgräns behövs således inte, har man en vettig röst så kommer man in!
Fler klackturister än beräknat. Mycket fler. Ingen Fonz på räcket. Sjuuuukt seg och händelsefattig match utan tacklingar. 20-30 Fabriken/Ultras killar som jobbat närmare 30 timmar i sträck innan matchen för att hinna klart med tifot, addera ihop allt detta och du får en usel stämning.