Känns rätt troligt. För några förlängningar borde annars vara fixade. Därför det gått segt. Sörensen och Högsta som dessutom var bäst i kvalserien har redan kontrakt. Där kommer vi undan billigare än de kunde få i andra klubbar.-daniel- skrev:Det är ju inte helt omöjligt att många i laget som spelade upp oss anser sig förtjäna betydligt högre ersättningar än vad vi är beredda att lägga. Såfall agerar man från klubbledningens håll väldigt sunt.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Däremot tycker jag att nu måste vara stopp på värvningar från den lägre divisionen. Det är rimligt att ha en del såna spelare i truppen då de kommer att växa och bli bättre men det får ju inte vara en majoritet av spelare som har HA som merit de senaste säsongerna. Då blir det en tuff resa s14/15. (Det blir det ändå.)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag tror och hoppas att Challe resonerar i samma banor, att man ersätter de lirare vi behållit ifrån Allsvenskan med likvärdiga alternativ men till en billigare peng.-daniel- skrev:Det är ju inte helt omöjligt att många i laget som spelade upp oss anser sig förtjäna betydligt högre ersättningar än vad vi är beredda att lägga. Såfall agerar man från klubbledningens håll väldigt sunt.
Sen kan man ju tycka synd om de som varit med och tagit upp laget inte får chansen att lira med oss i SHL, men i slutändan handlar det ju om kronor och ören, särskilt för en förening med vår ekonomi.
Vad skriver han? Är i Kina och Twitter funkar inte.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Haha satt precis och funderade på exakt samma sak.. Hittills är det blandade känslor på vad som har kommit fram idag.. Skapliga värvningar, dock inget man direkt tappar hakan åt..Vikas skrev:Ledningen kanske siktar på att göra en Örebro i år. Det vill säga harva i botten för att sedan ta in några superlirare inför kvalspelet. Ekonomiskt effektivt med andra ord.
Våra värvningar skrämmer ju ingen inför grundserien i alla fall.
7/4-2014
- John Terry
- Djurgården Hockey
Jag gissar och kanske hoppas att det här innebär att Emil Lundberg och Joakim Hagelin inte fortsätter i DIF. Sen att risken är nog väldigt stor att Jocke slutar och/eller att Ljungh redan är borta om nu Rundqvist även ansluter.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, ganska säker på att varken Hagelin eller Lundberg kommer få förnyat. Ljungh tycker jag dock det är väldigt trist att vi förmodligen tappar.John Terry skrev:Jag gissar och kanske hoppas att det här innebär att Emil Lundberg och Joakim Hagelin inte fortsätter i DIF. Sen att risken är nog väldigt stor att Jocke slutar och/eller att Ljungh redan är borta om nu Rundqvist även ansluter.
- Jim Morrison
X-X-X
Sörensen-X-Alvarez
Nyström-Rundqvist-Guter
Hank-Honken-Ahlén
Är detta en trolig uppställning till premiärmatchen?
Sörensen-X-Alvarez
Nyström-Rundqvist-Guter
Hank-Honken-Ahlén
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Det tror jag inte, såfall hade de nog blivit presenterade för andra klubbar vid det här laget (eftersom alla förutom 2 lag spelat klart för säsongen).seppuko skrev:Samtidigt som man hoppas att du har rätt så blir man ledsen om du har rätt. Tänk om det är vid förhandlingsbordet allt skurit sig med våra hjältar. Eller är det så att många redan i kvalserien gjorde en Adam?-daniel- skrev:Det är ju inte helt omöjligt att många i laget som spelade upp oss anser sig förtjäna betydligt högre ersättningar än vad vi är beredda att lägga. Såfall agerar man från klubbledningens håll väldigt sunt.
- -daniel-
Nej, jag tror inte Alvarez är tänkt som en andraline spelare på SHL-nivå. Sörensen definitivt, men inte Robin.Jim Morrison skrev:X-X-X
Sörensen-X-Alvarez
Nyström-Rundqvist-Guter
Hank-Honken-Ahlén
Är det här ett jävla skämt eller? Är det Alvarez och Deilert som ska rädda vårt SHL-kontrakt?
Give me a fucking break.
Give me a fucking break.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- SirDIFalot
Mm, ner med Alvarez ett steg och sätt Nyström som 13:e forward så ligger vi nog lite närmare sanningen. (Hoppas jag innerligt)-daniel- skrev:Nej, jag tror inte Alvarez är tänkt som en andraline spelare på SHL-nivå. Sörensen definitivt, men inte Robin.Jim Morrison skrev:X-X-X
Sörensen-X-Alvarez
Nyström-Rundqvist-Guter
Hank-Honken-Ahlén
Expert.
- Jim Morrison
Var ska Guter spela då?SirDIFalot skrev:Mm, ner med Alvarez ett steg och sätt Nyström som 13:e forward så ligger vi nog lite närmare sanningen. (Hoppas jag innerligt)-daniel- skrev:Nej, jag tror inte Alvarez är tänkt som en andraline spelare på SHL-nivå. Sörensen definitivt, men inte Robin.Jim Morrison skrev:X-X-X
Sörensen-X-Alvarez
Nyström-Rundqvist-Guter
Hank-Honken-Ahlén
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Ja, och det tycker jag känns helt OK om det nu blir så. Då är vi hyfsat rustade (om nu de vakanta platserna fylls med "spets").SirDIFalot skrev:Mm, ner med Alvarez ett steg och sätt Nyström som 13:e forward så ligger vi nog lite närmare sanningen. (Hoppas jag innerligt)-daniel- skrev:Nej, jag tror inte Alvarez är tänkt som en andraline spelare på SHL-nivå. Sörensen definitivt, men inte Robin.Jim Morrison skrev:X-X-X
Sörensen-X-Alvarez
Nyström-Rundqvist-Guter
Hank-Honken-Ahlén
Jag tror att Jakobs kommer få ett kontrakt, och är då tänkt att spela i en 2:a line.
- -daniel-
Guter i en 3:e lina? Såfall med Alvarez - Rundqvist - Guter. Känns hyfsat rimligt.Jim Morrison skrev:Var ska Guter spela då?SirDIFalot skrev:Mm, ner med Alvarez ett steg och sätt Nyström som 13:e forward så ligger vi nog lite närmare sanningen. (Hoppas jag innerligt)-daniel- skrev:Nej, jag tror inte Alvarez är tänkt som en andraline spelare på SHL-nivå. Sörensen definitivt, men inte Robin.Jim Morrison skrev:X-X-X
Sörensen-X-Alvarez
Nyström-Rundqvist-Guter
Hank-Honken-Ahlén