Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Hoppas att wesslan och DIF kör väldigt raka rör åt vilket håll det lutar så att DIF kan ge ett schyst förslag till Tellqvist så fort som möjligt om wesslan vill sticka över. Det vore väldigt surt att stå där utan förste målvakt den 15/6
Grymt kul med Falk ett år till, men sedan får det faktiskt vara dags för tröja i taket!
Grymt kul med Falk ett år till, men sedan får det faktiskt vara dags för tröja i taket!
Senast redigerad av Berra den 2010-04-29 21:23:56, redigerad totalt 1 gånger.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Naivt av Wesslau, men that's life.
ÄCKLIGA NHL, GE FAN I DIF-SPELARE!
Ta Tedenby, Ullström, Almqvist etc. Ge fan i oss.
ÄCKLIGA NHL, GE FAN I DIF-SPELARE!
Ta Tedenby, Ullström, Almqvist etc. Ge fan i oss.
Säg den glädje som varar
Ja, samtidigt som vi slipper betala Gustafs...Soulsic skrev:1,6 miljoner kan gå till att betala Tellqvists lön.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Som iofs bara var 35,000Edin skrev:Ja, samtidigt som vi slipper betala Gustafs...Soulsic skrev:1,6 miljoner kan gå till att betala Tellqvists lön.
Hans nya kontrakt var över 100 000 iaf.jaccan skrev:Som iofs bara var 35,000Edin skrev:Ja, samtidigt som vi slipper betala Gustafs...Soulsic skrev:1,6 miljoner kan gå till att betala Tellqvists lön.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Väl talat!DIF_Soldier skrev:ÄCKLIGA NHL, GE FAN I DIF-SPELARE!

DIF!
- -daniel-
Wesslau är ju inte klar, men han lär acceptera budet trots allt. Känns tungt.
Förresten får väl ändå inte DIF hela övergångssumman på 1.6 miljoner, utan skall den inte splittas ut på typ moderklubben och de klubbar en spelare representerat senaste typ 2 säsongerna? Eller är det bara de klubbar (dvs DIF) som han spelat i senaste säsongerna det gäller?
Ifall det blir en övergång är det ju Tellqvist för hela slanten som gäller. Tror iofs Riddarn skulle klara av att vara första målis om han får förtroende, men det gäller ju att ha en vettig backup. Owuya vill jag aldrig någonsin se i DIF-kassen.
Förresten får väl ändå inte DIF hela övergångssumman på 1.6 miljoner, utan skall den inte splittas ut på typ moderklubben och de klubbar en spelare representerat senaste typ 2 säsongerna? Eller är det bara de klubbar (dvs DIF) som han spelat i senaste säsongerna det gäller?
Ifall det blir en övergång är det ju Tellqvist för hela slanten som gäller. Tror iofs Riddarn skulle klara av att vara första målis om han får förtroende, men det gäller ju att ha en vettig backup. Owuya vill jag aldrig någonsin se i DIF-kassen.
Då är ju han förlorad!Daniel942 skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... it-pa.html
- Remy Lebeau
Wesslau's lön fyrdubblades i nya kontraktet. Så han fick inte kaffepengar som i förra.jaccan skrev:Som iofs bara var 35,000
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- SirDIFalot
Haha, vad fan har du i veckopeng om 35.000 kr är kaffepengar?Remy Lebeau skrev:Wesslau's lön fyrdubblades i nya kontraktet. Så han fick inte kaffepengar som i förra.jaccan skrev:Som iofs bara var 35,000

Expert.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Tvättäkta ÖstermalmDIF.SirDIFalot skrev:Haha, vad fan har du i veckopeng om 35.000 kr är kaffepengar?Remy Lebeau skrev:Wesslau's lön fyrdubblades i nya kontraktet. Så han fick inte kaffepengar som i förra.jaccan skrev:Som iofs bara var 35,000
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag förstår om Wesslau tar chansen. Men tar han en plats i NHL ska jag käka upp mina gamla vinterdäck. Jag tycker det hela känns tragikomiskt faktiskt. Wesslau till NHL!?
Visst är det tråkigt att han lämnar men hela grejen får mig ändå att småskratta.
Kanske Oskar Eklund är aktuell för någon NHL klubb nu också?
Visst är det tråkigt att han lämnar men hela grejen får mig ändå att småskratta.
Kanske Oskar Eklund är aktuell för någon NHL klubb nu också?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
Har hört att Detroit är ute efter att ersätta Lidström till nästa säsong och de har så klart sneglat på Oscar... håll i hatten.BOMBOM BOUCHARD skrev: Kanske Oskar Eklund är aktuell för någon NHL klubb nu också?
I Wesslaus fall tycker jag det låter sådär halvsmart att åka över, hade det inte varit bättre att visat att han får ta första spaden en hel säsong i ES och sen sticka över först efter nästa säsong? Känns som en panikflytt - om det nu blir av - för att han egentligen vet att han inte är så bra som slutspelet visat, och att han är rädd att bubblan brister i höst nångång och att chansen till spel i nordamerika aldrig någonsin dyker upp igen... Hade han hållt en riktigt hög nivå hela den gångna säsongen och fått vara 1:a målis från start så hade jag garanterat tyckt en flytt varit mer genomtänkt.